Αρχικά, θα δούμε τις προδιαγραφές του κινητήρα EZ30, στη συνέχεια θα μάθουμε περισσότερα για τα προβλήματα του κινητήρα Subaru EZ30 και θα μάθουμε τι προκαλεί προβλήματα με αυτόν τον κινητήρα. Τέλος, θα μάθουμε περισσότερα για την προσαρμογή αυτού του κινητήρα. Λοιπόν, ας ξεκινήσουμε!
Βασικές προδιαγραφές κινητήρα Subaru EZ30
Ο κινητήρας Subaru EZ30 είναι ένας κινητήρας boxer που παρουσιάστηκε από τη Subaru το 2001. Αυτός ο κινητήρας σχεδιάστηκε για να ταιριάζει στον σκοπό των μεγαλύτερων μοντέλων Subaru όπως το Outback και το Legacy. Αξίζει να σημειωθεί για αυτόν τον κινητήρα ότι υπάρχουν δύο παραλλαγές. ΜΚ Ι και ΜΚ ΙΙ. Ο πρώτος κινητήρας ήταν ο αρχικός EZ30 flat-6. Ήταν ένας ατμοσφαιρικός κινητήρας που εμπνεύστηκε σε μεγάλο βαθμό από άλλους κινητήρες της Subaru της σειράς EJ, αλλά ο EZ30 ήταν μικρότερος. Έτσι, παρόλο που είναι ένα flat-6, οι διαστάσεις μεταξύ του EJ και του EZ είναι σχεδόν παρόμοιες. Ο κινητήρας MK II εμφανίστηκε το 2004. Αυτός ο κινητήρας είχε πολλές βελτιώσεις σε σχέση με τον αρχικό κινητήρα. Ο πυρήνας ήταν ο ίδιος, αλλά η νέα έκδοση πρόσθεσε ένα ενεργό ανυψωτικό βαλβίδας στον εκκεντροφόρο εισαγωγής. Αυτό το σύστημα μοιάζει πολύ με το σύστημα VarioCam της Porsche. Η αναβάθμιση έχει αυξημένη ισχύ και κατανάλωση καυσίμου. Οι κυλινδροκεφαλές MK II επανασχεδιάστηκαν επίσης με τρεις θύρες εξάτμισης ανά κεφαλή αντί του αρχικού κινητήρα. Το μπλοκ κατασκευάστηκε επίσης χρησιμοποιώντας μια νέα διαδικασία χύτευσης και χρησιμοποιήθηκαν επίσης κοίλοι εκκεντροφόροι. Αυτές οι βελτιώσεις μείωσαν το βάρος κατά 19,6 κιλά. Ανεξάρτητα, εδώ είναι οι πλήρεις προδιαγραφές αυτού του κινητήρα.
- Διαμόρφωση: flat-6
- Χωρητικότητα: 3,0L
- Διάμετρος: 89,5 mm
- Διαδρομή: 80 mm
- Υλικό μπλοκ και κεφαλής: αλουμίνιο
- Σχέδιο κεφαλής: DOHC, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
- Αναρρόφηση: Φυσική αναρρόφηση
- Λόγος συμπίεσης: 10,7
- Ισχύς ίππων: 220 HP
- Ροπή: 219 lb-ft (297 Nm)
Συνήθη προβλήματα κινητήρα Subaru EZ30
Συνήθη προβλήματα με τον κινητήρα Subaru EZ30 H6:
- Διαρροές λαδιού
- Τείνει να υπερθερμαίνεται
- Αστοχία εντατήρα καδένας χρονισμού
- Υψηλή κατανάλωση καυσίμου
- Αστοχία τροχαλίας ρελαντί
- Αστοχία συμπιεστή AC
- Ακριβή συντήρηση
Παραθέσαμε τα πιο συνηθισμένα προβλήματα κινητήρα Subaru EZ30 και τώρα ας προχωρήσουμε σε αυτά τα προβλήματα και ας συζητήσουμε αυτά τα προβλήματα με περισσότερες λεπτομέρειες. Αισθανόμαστε υποχρεωμένοι να μοιραστούμε μαζί σας πληροφορίες σχετικά με το πότε και πώς εμφανίζονται αυτά τα προβλήματα, εάν είναι σοβαρά και πώς να τα επιλύσετε. Ας ξεκινήσουμε λοιπόν με τα προβλήματα.
1. Διαρροή λαδιού
Οι διαρροές λαδιού είναι ένα από τα πιο κοινά προβλήματα με τον κινητήρα EZ30. Τι είναι λοιπόν οι διαρροές λαδιού και γιατί συμβαίνουν; Λοιπόν, η διαρροή λαδιού είναι ένα σημάδι ότι ο κινητήρας σας χάνει λάδι. Αυτές οι διαρροές λαδιού μπορεί να προέρχονται από διάφορα σημεία του κινητήρα, αλλά το κάλυμμα χρονισμού είναι η πιο κοινή διαρροή στον κινητήρα EZ30. Αυτό είναι ένα κάλυμμα αλουμινίου που προστατεύει τον μηχανισμό χρονισμού από τα στοιχεία. Εξασφαλίζει επίσης ότι ο μηχανισμός διανομής λιπαίνεται και δεν διαρρέει λάδι. Δυστυχώς, η φλάντζα του καλύμματος χρονισμού μπορεί συχνά να αποτύχει και να προκαλέσει διαρροές λαδιού. Ειδικά στο κάτω μέρος του κινητήρα. Και ο μόνος τρόπος για να διορθώσετε αυτό το πρόβλημα είναι να αντικαταστήσετε τη φλάντζα του καλύμματος χρονισμού. Αυτή μπορεί να είναι λίγο δαπανηρή διαδικασία καθώς απαιτείται πολλή δουλειά. Αυτό θα μπορούσε εύκολα να σας κοστίσει 500 $ ή περισσότερο σε εργασία. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο σας συνιστούμε να προσέχετε αυτές τις διαρροές λαδιού καθώς είναι ακριβό να διορθωθούν. Τώρα ας περάσουμε σε άλλα προβλήματα κινητήρα Subaru EZ30.
2. Τείνει να υπερθερμαίνεται
Αυτός ο κινητήρας, όπως όλοι οι άλλοι κινητήρες Subaru, είναι πολύ επιρρεπής σε υπερθέρμανση. Και όταν ο κινητήρας υπερθερμαίνεται, σημαίνει ότι θα χρειαστούν πολλά χρήματα για να ξαναλειτουργήσει. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι όταν ο κινητήρας υπερθερμανθεί, θα φυσήξει το παρέμβυσμα της κεφαλής και αυτό θα απαιτήσει εκ νέου επένδυση της κυλινδροκεφαλής. Για να μην αναφέρουμε ότι δεν υπάρχουν πολλοί κινητήρες σαν αυτόν, και η εύρεση μιας κεφαλής σε καλή κατάσταση μπορεί επίσης να είναι δύσκολη εάν η κυλινδροκεφαλή είναι πολύ μακριά. Και όλα αυτά οφείλονται σε ένα κακό σύστημα ψύξης. Επίσης οι άνθρωποι βάζουν στροβιλοσυμπιεστές σε αυτούς τους κινητήρες και δεν αναβαθμίζουν το σύστημα ψύξης. Δεν μπορείτε να έχετε κατά νου ότι η ψύξη του αποθέματος θα πρόσθετε πολλά. Γι’ αυτό, εάν θέλετε να μην υπερθερμαίνεται ο κινητήρας, σας συνιστούμε να αναβαθμίσετε το σύστημα ψύξης με καλοριφέρ με καλύτερη ροή.
3. Αστοχία εντατήρα καδένας χρονισμού
Ένα άλλο διάσημο πρόβλημα με αυτόν τον κινητήρα είναι η αστοχία του εντατήρα της αλυσίδας χρονισμού. Τι είναι λοιπόν ο εντατήρας και τι κάνει; Ο σκοπός του εντατήρα της αλυσίδας χρονισμού είναι απλός, ο οποίος είναι να διατηρεί την τάση στην αλυσίδα χρονισμού. Χωρίς αυτόν τον εντατήρα, η αλυσίδα θα χαλαρώσει και θα ταλαντευόταν. Αυτό θα οδηγήσει σε χαλαρότητα, η οποία θα οδηγήσει σε ένταση και θόρυβο. Αυτός ο θόρυβος κροτάλισμα θα εμφανιστεί στο ρελαντί και θα εξαφανιστεί κατά την οδήγηση. Ωστόσο, δεν πρέπει να αγνοηθεί. Αν αγνοήσετε αυτό το κροτάλισμα, το κύκλωμα μπορεί να πηδήξει και ο κινητήρας να χάσει το χρονισμό. Αυτό θα καταστρέψει τον κινητήρα. Η κυλινδροκεφαλή θα χρειαστεί να ανανεωθεί καθώς οι βαλβίδες θα λυγίσουν. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο σας συνιστούμε να μην αγνοήσετε αυτήν την κατάσταση, καθώς μπορεί να σβήσει εντελώς τον κινητήρα σας. Τώρα ας περάσουμε σε άλλα προβλήματα κινητήρα Subaru EZ30.
4. Υψηλή κατανάλωση καυσίμου
Η υψηλή κατανάλωση καυσίμου είναι πολύ συνηθισμένη όταν πρόκειται για κινητήρες EZ. Αν και τεχνικά 6κύλινδροι, αυτοί οι κινητήρες δεν είναι τόσο αποδοτικοί. Τόσο το EZ30 όσο και το EZ36 έχουν γενικά πολύ καλύτερη οικονομία καυσίμου από τους αντιπάλους τους V6. Επομένως, πριν αγοράσετε έναν από αυτούς τους κινητήρες, θα πρέπει να το έχετε υπόψη σας, καθώς η απόδοσή τους δεν είναι από τις καλύτερες.
5. Αστοχία της αδρανούς τροχαλίας
Ο κινητήρας EZ30 έχει επίσης πρόβλημα με την τροχαλία ρελαντί του ιμάντα κίνησης. Αυτή η τροχαλία είναι επιρρεπής σε αστοχία σε αυτούς τους κινητήρες. Τι είναι λοιπόν η αδρανής τροχαλία; Λοιπόν, μια αδρανής τροχαλία, όπως υποδηλώνει το όνομά της, είναι σαν ένα δακτυλιοειδές ρουλεμάν που περιστρέφεται γύρω από έναν άξονα. Αυτά τα ρελαντί ρουλεμάν έχουν σχεδιαστεί για να εντοπίζουν τον ιμάντα στον κινητήρα. Τα ρουλεμάν στο εσωτερικό αρχίζουν να αστοχούν και ο ιμάντας θα ταλαντεύεται και θα κάνει περίεργους θορύβους. Ευτυχώς, η αντικατάσταση αυτών των εξαρτημάτων δεν είναι τόσο ακριβή και μπορεί να γίνει αρκετά γρήγορα.
6. Αστοχία συμπιεστή AC
Ένα άλλο κοινό σφάλμα με αυτά τα EZ30, όπως και ο κινητήρας EZ36, είναι η βλάβη του συμπιεστή AC. Οι συμπιεστές AC σε αυτούς τους δύο κινητήρες δεν είναι πολύ αξιόπιστοι και τείνουν να αποτυγχάνουν σε σύγκριση με άλλα οχήματα Subaru. Και ο συμπιεστής AC δεν είναι φθηνός στην αντικατάσταση. Αυτές οι συσκευές είναι ακριβές ακόμα και στην αγορά μεταχειρισμένων. Επομένως, εάν πρόκειται να πάρετε έναν από αυτούς τους κινητήρες, βεβαιωθείτε ότι το αυτοκίνητο διαθέτει συμπιεστή AC. Με αυτόν τον τρόπο δεν θα χρειαστεί να πληρώσετε χιλιάδες δολάρια για να λειτουργήσει ξανά το AC σας. Τώρα ας περάσουμε σε άλλα προβλήματα κινητήρα Subaru EZ30.
7. Ακριβή συντήρηση
Και κάτι τελευταίο που πρέπει να προσθέσω δεν είναι πρόβλημα αλλά ένα καλό σημείο συζήτησης. Αυτό συμβαίνει γιατί η συντήρηση του κινητήρα EZ είναι πολύ μεγαλύτερη σε σύγκριση με άλλους κινητήρες της Subaru. Αυτό συμβαίνει επειδή αυτοί οι κινητήρες είναι κορυφαίοι μπόξερ. Δεν είναι οι τυπικοί κινητήρες EJ που μπορούν να βρεθούν και να συντηρηθούν σχετικά φθηνά. Επίσης, σε σύγκριση με άλλους κινητήρες Subaru, είναι αρκετά σπάνιο να βρεθούν. Επίσης, τα ανταλλακτικά είναι πολύ πιο ακριβά σε σύγκριση με τους κινητήρες EJ που χρησιμοποιούνται σε άλλα μοντέλα της Subaru.
Ποια μοντέλα έχουν τον κινητήρα Subaru EZ30;
Τώρα ας δούμε ποια μοντέλα έχουν τον κινητήρα EZ30:
- 2000 – 2004 Subaru Legacy
- 2000-2004 Subaru Outback
- 2006-2007 Subaru Tribeca
Ποια είναι τα κοινά προβλήματα κινητήρα Subaru EX30;
Αυτός ο κινητήρας δεν έχει σοβαρά προβλήματα. Ωστόσο, έχει πολλά προβλήματα που μπορεί να είναι δαπανηρό να διορθωθούν. Αυτές περιλαμβάνουν διαρροές λαδιού καλύμματος χρονισμού, αστοχία εντατήρα αλυσίδας χρονισμού, υπερθέρμανση, αστοχία τροχαλίας ρελαντί και αστοχία συμπιεστή AC. Γενικά, τίποτα πολύ σοβαρό δεν μπορεί να βλάψει τον κινητήρα, εκτός ίσως από τον εντατήρα της αλυσίδας χρονισμού, ο οποίος πρέπει να αντικατασταθεί όταν η αλυσίδα αρχίσει να κροταλίζει.
Είναι αξιόπιστος ο κινητήρας Subaru EZ30;
Είναι ένας πολύ αξιόπιστος κινητήρας. Πιθανώς ένας από τους πιο αξιόπιστους κινητήρες που έχουν παρουσιάσει στην πρόσφατη μνήμη, παρόλο που είναι κατασκευής 20+ ετών. Αν βρείτε ένα σε καλή κατάσταση με χαμηλά χιλιόμετρα, μπορείτε να επιλέξετε.