8 σημάδια ότι ήρθε η ώρα να αλλάξετε τα ελαστικά σας

8 σημάδια ότι ήρθε η ώρα να αλλάξετε τα ελαστικά σας

Όλοι καταλαβαίνουμε ότι τα αυτοκίνητά μας χρειάζονται λάστιχα. Όταν βάζουμε καινούργια λάστιχα, δεν γυρίζουμε το κεφάλι και οδηγούμε. Ωστόσο, έρχεται μια στιγμή που τα ελαστικά δεν είναι πλέον καινούργια και θα πρέπει να προσέξεις τα ελαστικά για ζημιές. Μερικές φορές μπορείτε να ακούσετε όταν το πέλμα τρίβεται στην άσφαλτο ή το αυτοκίνητο γίνεται λιγότερο ελεγχόμενο. Τα κύρια σημάδια που δείχνουν ότι ήρθε η ώρα να αλλάξετε τα ελαστικά σας.

Φθαρμένα πέλματα ελαστικών

Το πιο συνηθισμένο πρόβλημα είναι ότι το πέλμα του ελαστικού έχει φθαρεί. Το πέλμα είναι το μέρος που συναντά το δρόμο. Όταν το πέλμα φθείρεται, έχει πιο φτωχό κράτημα στο δρόμο, γεγονός που αυξάνει τον κίνδυνο ολίσθησης.

Όταν ελέγχετε τα ελαστικά σας, είναι σημαντικό να δίνετε προσοχή σε διάφορες πτυχές. Τα περισσότερα ελαστικά έχουν δείκτες φθοράς πέλματος, οι οποίοι είναι μικρές, ανυψωμένες περιοχές στο πέλμα που εμφανίζονται όταν φθείρεται το πέλμα. Αν δείτε αυτούς τους δείκτες, τότε είναι καιρός να ανανεώσετε τα ελαστικά σας

Μπορείτε επίσης να ελέγξετε το πέλμα με το κέρμα που έχετε. Τοποθετήστε ένα νόμισμα ανάμεσα στις αυλακώσεις του πέλματος. Και θα πρέπει να καλύπτει τουλάχιστον το μισό του κέρματος. Κέρμα – σεντ – ευρώ.

Τα ελαστικά χάνουν την πίεση αέρα

Τα αερολάστιχα χάνουν την πίεση του αέρα με την πάροδο του χρόνου και αυτό είναι φυσιολογικό. Ωστόσο, εάν η πίεση του αέρα χάνει περισσότερο από εβδομαδιαία, είναι σημάδι ότι το ελαστικό σας έχει διαρροές ή ραγίσματα. Για οποιονδήποτε λόγο, συνιστάται να το μεταφέρετε σε ειδικό για έλεγχο του ελαστικού. Είναι πιο ασφαλές να αλλάξετε το ελαστικό εκ των προτέρων παρά να προκαλέσετε ατύχημα.

Ανομοιόμορφη φθορά ελαστικών

Είναι επίσης σύνηθες πρόβλημα η ανομοιόμορφη φθορά του πέλματος του ελαστικού. Τα μπροστινά ελαστικά έχουν το μεγαλύτερο βάρος, ώστε να φθείρονται πιο γρήγορα από τα πίσω ελαστικά. Εάν το αυτοκίνητο είναι προσθιοκίνητο, αυξάνει επίσης το βάρος και την πίεση των μπροστινών ελαστικών. Εάν παρατηρήσετε ότι κάθε πλευρά είναι χαμηλότερα, μπορεί να σημαίνει ότι φοράει πιο γρήγορα από άλλες περιοχές. Επίσης, οι τροχοί σας μπορεί να είναι εκτός ευθυγράμμισης. Όταν η ευθυγράμμιση των τροχών είναι κακή, τα ελαστικά φθείρονται ανομοιόμορφα. Εάν τα ελαστικά φθαρούν ανομοιόμορφα, μπορεί να ραγίσουν.

Παράξενος θόρυβος και φουσκάλες

Εάν τα ελαστικά σας κάνουν περίεργους θορύβους ή αισθάνεστε ότι ταλαντεύονται ή τραβούν περισσότερο προς τη μία πλευρά, σημαίνει ότι το ελαστικό σας έχει καταστραφεί. Θα πρέπει να πάτε στο πλησιέστερο κέντρο σέρβις για να δείτε εάν τα ελαστικά μπορούν να επισκευαστούν ή πρέπει να αντικατασταθούν με καινούργια.

Βεβαιωθείτε ότι δεν υπάρχουν φυσαλίδες αέρα στα πλαϊνά του ελαστικού. Αυτό υποδηλώνει ότι το ράμμα του πλευρικού τοιχώματος έχει καταστραφεί, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται φουσκάλες. Αυτός ο τύπος φουσκάλας σκάει υπό πίεση και μπορεί να προκαλέσει ατύχημα.

Το αυτοκίνητο πηδά όταν οδηγεί ή φρενάρει

Όταν οδηγείτε το αυτοκίνητο πάνω από έναν ανώμαλο δρόμο, μπορεί να νιώσετε ότι το αυτοκίνητο απλώς πηδάει. Αυτό σημαίνει ότι τα ελαστικά δεν απορροφούν τις ατέλειες του δρόμου, αντίθετα η ανάρτηση και το πλαίσιο του αυτοκινήτου κάνουν τη δουλειά. Τα φθαρμένα ελαστικά μπορεί να είναι επικίνδυνα για την ασφάλεια, καθώς υπάρχει πιθανότητα να χάσετε τον έλεγχο του οχήματος. Εάν αισθάνεστε αυτά τα σημάδια, μη διστάσετε να αγοράσετε καινούργια ελαστικά.

Ένα τρίξιμο ενώ γυρνάτε έναν τροχό

Τα ελαστικά μπορεί να τσιρίζουν για διάφορους λόγους. Ωστόσο, είναι συνηθισμένο πρόβλημα να ακούτε έναν ήχο τσιρίσματος όταν γυρίζετε τον τροχό, πράγμα που σημαίνει ότι υπάρχει πρόβλημα με το πέλμα. Όταν το πέλμα του ελαστικού είναι φθαρμένο, δεν μπορεί να πιάσει σωστά το δρόμο και αυτό προκαλεί τσιρίσματα.

Όταν τα ελαστικά φθείρονται ανομοιόμορφα, η μία γωνία γίνεται πιο λεπτή από την άλλη. Συνήθως, η πιο λεπτή άκρη του ελαστικού έρχεται σε επαφή με το έδαφος όταν οδηγείτε ευθεία. Αλλά όταν στρίβετε αριστερά, αυτή η άκρη πιέζεται προς τα κάτω, δημιουργώντας ένα κενό μεταξύ αυτής και της επιφάνειας του δρόμου. Εάν υπάρχει κενό μεταξύ του ελαστικού σας και του εδάφους, μπορεί να κάνει ένα σφύριγμα ή βουητό καθώς ο αέρας περνά μέσα από αυτό.

Κακή ικανότητα ελιγμών ή είσοδο

Όταν ένα ελαστικό είναι φθαρμένο, δεν παρέχει καλή πρόσφυση σε ολισθηρή επιφάνεια και είναι ιδιαίτερα επικίνδυνο το χειμώνα. Όσο χαμηλότερο είναι το βάθος του πέλματος, τόσο χαμηλότερο είναι το κράτημα. Το αυτοκίνητό σας μπορεί να αρχίσει να γλιστράει στη βροχή ή το χιόνι.

Τα ελαστικά σου είναι παλιά

Τα ελαστικά είναι κατασκευασμένα από καουτσούκ. Όλα τα λάστιχα αρχίζουν να σκληραίνουν με την ηλικία και επηρεάζονται από το ηλιακό φως και το ίδιο το κλίμα. Συνιστάται η ηλικία των χειμερινών ελαστικών να μην υπερβαίνει τα 7 έτη και των θερινών ή όλων των εποχών τα 10 έτη. Εάν τα ελαστικά σας είναι άνω των 10 ετών, δεν συνιστούμε να τα οδηγείτε σε καμία περίπτωση. Συνιστάται η αλλαγή ελαστικών κάθε 5 χρόνια.

Εάν αγοράζετε ελαστικά καινούργια από εταιρείες, ελέγξτε την ημερομηνία κατασκευής, καθώς μπορεί να έχουν αποθηκευτεί πολύ καιρό και να έχουν χάσει τις βασικές τους ιδιότητες.

Parašykite komentarą

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *