Τι αναγράφεται στην επιστολή; Φαίνεται αρκετά, γιατί το 2022 Το Vauxhall Grandland αφαιρεί το X από το όνομά του μαζί με τα SUV του. Διαθέτει επεξεργασία τύπου Vauxhall Vizor με φώτα πορείας Wing LED και λεία μαύρη όψη για να κρύψει τους αισθητήρες ADAS. Κρίμα που δεν υπήρχαν λίγα περισσότερα χρήματα για νέα μπροστινά φτερά και νέο καπό. Το μαύρο πλαστικό τονίζει το σχήμα των παλιών ελαφρών μπλοκ, κάνοντας το Vizor να μοιάζει περισσότερο με τα γυαλιά της Dame Edna Everage. Αλλά είναι ένα αποτελεσματικό σετ γυαλιών με προσαρμοστικούς προβολείς LED και ακόμη και νυχτερινή όραση. Συνολικά, είναι ένας αρκετά αποτελεσματικός επανασχεδιασμός, ειδικά τα μοντέλα Ultimate με ωραίες ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών και νέους χρωματισμένους θόλους τροχών και κάτω μέρος του αμαξώματος. Στο εσωτερικό, θα βρείτε έναν ενημερωμένο ταμπλό με ενημερωμένο σύστημα ψυχαγωγίας και ψηφιακά όργανα, για τα οποία θα μιλήσουμε αργότερα.
Υπάρχουν αλλαγές κάτω από το καπό;
Όσο για το πλαίσιο και το σύστημα μετάδοσης κίνησης, όλα έχουν μείνει μόνα τους, με μόνη αλλαγή την απλοποίηση της σειράς. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει μια βενζίνη τριών λίτρων 1,2 λίτρων στο κάτω μέρος της γκάμας, ενώ ο τετρακύλινδρος ντίζελ των 1,5 λίτρων απαιτεί ελαφρώς βαθύτερες τσέπες. Και οι δύο υπερτροφοδοτούμενες μονάδες έχουν 128 ίππους, μόνο ντίζελ και μόνο βενζίνη αυτόματη ή χειροκίνητη. Αν θέλετε κάτι με λίγη περισσότερη ώθηση, θα χρειαστείτε ένα plug-in υβριδικό. Αυτήν τη στιγμή είναι μόνο μια μπροστινή έκδοση 222 ίππων με μια πιο ισχυρή τετρακίνητη έκδοση. Τότε όλοι είναι πολύ Peugeot 3008, δεν προκαλεί έκπληξη, επειδή τα δύο αυτοκίνητα συνδέονται στενά.
Χώρισε κατά τη γέννηση;
Περισσότερο σαν μακρινά ξαδέρφια. Αν και μοιάζουν ως προς τις εσωτερικές διαστάσεις, το 3008 παραμένει η λαμπερή επιλογή, ενώ το Grandland είναι η λογική, συντηρητική. Η ποιότητα του εσωτερικού δεν είναι κακή και επικροτούμε την Vauxhall για τη διατήρηση των φυσικών χειριστηρίων του θερμαντήρα αντί να τα αντικαθιστά με ευαίσθητα στην αφή, όπως το Volkswagen Tiguan. Το σύστημα infotainment έχει ανυψωθεί παράλληλα με το ταμπλό, με δύο οθόνες 7,0 ιντσών στη σχεδιαστική επένδυση του αρχικού σχεδιασμού ή μια οθόνη infotainment 10 ιντσών και μια οθόνη οδηγού 12 ιντσών στο μεσαίο επίπεδο και πάνω. Επιλέξαμε το τελευταίο σύστημα, το οποίο έχει μια οθόνη αφής που εξακολουθεί να μην ανταποκρίνεται λίγο και έχει ένα σύστημα μενού που χρειάζεται λίγο να το συνηθίσετε. Ο μεγαλύτερος πίνακας εργαλείων είναι πιο επιτυχημένος με πολλές επιλογές περιεχομένου, συμπεριλαμβανομένων καθαρών οθονών δορυφορικής πλοήγησης και ευκρινών γραφικών. Ο χώρος δεν είναι κακός, με μία από τις μεγαλύτερες μπότες της κατηγορίας (αν αποφεύγετε τα PHEV) και άφθονο χώρο στο πίσω μέρος. Τα Kia Sportages και Hyundai Tucson είναι ακόμα μεγαλύτερα, αλλά και ακριβότερα.
Σε κάνει χαρούμενο στο δρόμο;
Το Delighted είναι μια δυνατή λέξη, αλλά τόσο το βενζινοκίνητο όσο και το υβριδικό που δοκιμάσαμε ήταν τέλεια. Ο επιπλέον όγκος του υβριδικού και οι ζάντες 18 ιντσών του δίνουν ένα ελαφρώς πιο απαλό πλεονέκτημα από το βενζινοκίνητο 19s. Οι ακατάστατες επιφάνειες δεν έχουν εξομαλυνθεί τόσο καλά όσο οι καλύτερες στην κατηγορία, αλλά το Grandland εξακολουθεί να βαδίζει σε μια ευχάριστη διαδρομή μεταξύ οδήγησης και χειρισμού. Είναι ένα πραγματικά άνετο cruiser αυτοκινητόδρομου που βοηθά στην ανακούφιση λίγο από την κύλιση του αμαξώματος στις στροφές. Το ελαφρύ αλλά γρήγορο τιμόνι προσφέρει αρκετό κράτημα και αρκετή ακρίβεια για να κάνετε αξιοπρεπή πρόοδο, αλλά ποτέ δεν αισθάνεστε ιδιαίτερα ευκίνητο ή πρόθυμο. Με άλλα λόγια, είναι ιδανικό για λογικές οικογενειακές υποχρεώσεις, καθώς δεν θα θέλετε να το πετάτε στον επαρχιακό δρόμο με ρυθμό που προκαλεί εμετό.
Και οι μηχανές;
Ο βενζινοκινητήρας 1.2 έχει αρκετή ισχύ, με τα 0-60 μίλια/ώρα να χρειάζονται 10,3 δευτερόλεπτα, αν επιλέξετε το αυτόματο οκτώ σχέσεων του δοκιμαστικού μας αυτοκινήτου, 0,1 δευτερόλεπτο ταχύτερο από το μηχανικό εξατάχυτο. Το αυτόματο είναι αρκετά ακίνδυνο όταν χρησιμοποιείται απαλά, εάν διστάζετε λίγο να κατεβάσετε ταχύτητα εκτός και αν μεταβείτε στη λειτουργία Sport. Το υβριδικό Grandlands εξοπλισμένο με 225 συνδυάζει έναν υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων 178 ίππων με έναν ηλεκτροκινητήρα 108 ίππων. Μαζί, παράγουν 222 ίππους για 0-60 mph χρόνο 8,9 δευτερολέπτων. Είναι μια χρήσιμη βελτίωση σε σχέση με τη βενζίνη και σίγουρα θα εκτιμήσετε όταν παρουσιαστεί η ευκαιρία να προσπεράσετε. Ωστόσο, υπάρχουν πολλοί ανταγωνιστές με ισχυρότερους σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής. Η ηλεκτρική λειτουργία λειτουργεί σε ταχύτητες έως και 84 mph και με πιο προσεκτική χρήση, επιτεύχθηκε αυτονομία 39 μιλίων σε επίσημες δοκιμές, αν και οι γρήγοροι δρόμοι θα πρέπει να αποφευχθούν για να πλησιάσετε αυτό το νούμερο. Με μόνο 108 ίππους για να μετατοπίσετε 1807 κιλά, χρειάζεται λίγος χρόνος για να ανεβείτε ταχύτητα στον αυτοκινητόδρομο χωρίς να ανεβάζετε στροφές στον κινητήρα. Ακόμα κι έτσι, υπάρχει αρκετή προσπάθεια για να παρακολουθείτε την κίνηση τις περισσότερες φορές.
Vauxhall Grandland: The Verdict
Ενώ οι αλλαγές στο στυλ και το ενημερωμένο εσωτερικό δίνουν στο Grandland μια ελαφρώς πιο μοντέρνα εμφάνιση, σίγουρα δεν το κάνουν πιο προτεινόμενο από τον προκάτοχό του. Η πτώση της τιμής βοηθά, αλλά υπάρχουν ακόμα καλύτερες επιλογές εκεί έξω. Θα εκτιμούσαμε λίγο περισσότερο όφελος από τα βενζινοκίνητα μοντέλα, κάτι που μπορεί να κρίνει αυτός ο κινητήρας από την εφαρμογή του στα Peugeot 2008 και Citroen C4, και τα δύο με πιο χρήσιμους 153 ίππους. Όσοι αναζητούν περισσότερες επιδόσεις Grandland θα πρέπει να παραλείψουν το υβριδικό και να περιμένουν τις δύο τετρακίνητες εκδόσεις e-motor. Το αν μπορεί να αποδειχθεί πιο διασκεδαστικό στην οδήγηση μένει να φανεί, αλλά αυτή τη στιγμή το Seat Ateca ή το Mazda CX-5 είναι καλύτερες επιλογές για τον ενθουσιώδη οδηγό. Ωστόσο, δεδομένου του αρκετού εσωτερικού χώρου και του σωστού επιπέδου εξοπλισμού, υπάρχουν χειρότερες επιλογές.