Ξεχάστε όλα τα εξωτικά που συνήθως βρίσκατε να γεμίζουν τις σελίδες αυτού του ιστότοπου, το Ford E-Transit είναι ίσως το πιο σημαντικό πράγμα του 2022. παράδοση οχημάτων. Μια 100 τοις εκατό ηλεκτρική έκδοση του μεγάλου βαν Transit της Ford δεν είναι μικρό κατόρθωμα. Απλώς σκεφτείτε πόσα πράγματα έρχονται στο σπίτι σας με αυτά τα πράγματα, πόσα μίλια το ταπεινό Transit κάνει φερμουάρ πάνω-κάτω στη χώρα, μέσα και έξω από πόλεις και κωμοπόλεις, κάθε μέρα. Η ηλεκτροδότηση έστω και ενός μικρού ποσοστού από αυτά –το αρχικό μείγμα θα είναι περίπου το 5% (το οποίο εξακολουθεί να είναι ένα στα 20)– είναι ένα σημαντικό επόμενο βήμα στην εξέλιξη του τρέχοντος συστήματος μεταφορών μας. Επιπλέον, το ηλεκτρικό Transit δεν αποδίδει στο ίδιο επίπεδο με τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα. Από πολλές απόψεις, είναι ακόμα καλύτερο.
Γιατί η μεγάλη φασαρία; Υπήρχαν μεγάλα ηλεκτρικά φορτηγά στο παρελθόν, σωστά;
Φυσικά, υπάρχουν ήδη κάποια στην αγορά. Αλλά τα περισσότερα από αυτά δεν εκτελούνται καλά – σαν να είχε αναλάβει κάποιο γκαράζ στην πίσω αυλή να τα μετατρέψει από καύσιμο ντίζελ σε μια κουβανέζικη μετα-αποκάλυψη έκδοση – και μερικά δεν εμποδίζονται από τα χαμηλά χιλιόμετρα και τις υψηλές τιμές. Έτσι, παρόλο που ο Ford έχει καθυστερήσει στο πάρτι, χρειάζεται πολύς χρόνος για να φτάσει καλά προετοιμασμένος. Η σωστή δοκιμή σημαίνει ότι το E-Transit έχει οδηγηθεί όπως και κάθε άλλο μοντέλο της γκάμα και η μπαταρία 68 kWh δίνει στη Ford μια «στοχευόμενη» μέγιστη συνδυασμένη αυτονομία WLTP 196 μιλίων. Διαθέσιμο σε 25 διαφορετικές εκδόσεις, αυτό θα διαφέρει ελαφρώς, αλλά αυτό είναι 160 χιλιόμετρα περισσότερα από το αντίστοιχο Mercedes-Benz eSprinter (το οποίο διατίθεται μόνο σε μία έκδοση στο Ηνωμένο Βασίλειο). Για παράδειγμα.
Και απόδοση; Δεν είναι πραγματικά αργά τα ηλεκτρικά φορτηγά;
Το παλιό θέμα της στιγμιαίας ροπής είναι μακρύ, αλλά είναι αλήθεια – όλοι οι κύριοι αντίπαλοι υποφέρουν από μέτρια ισχύ. Και πάλι, λαμβάνοντας ως παράδειγμα τη Mercedes, το eSprinter έχει μόνο 114 ίππους, κάτι που δεν είναι πολύ όταν χρειάζεται να φορτώσετε το μεγάλο φορτηγό σας με υλικά κατασκευής. Η Ford το βλέπει πολύ διαφορετικά. Χρησιμοποιώντας ένα από τα πακέτα κινητήρων Mach-E της Mustang, η έκδοση χαμηλότερης ισχύος έχει 135 kW, που ισοδυναμεί με 180 ίππους. Αυτό το ρυθμισμένο μοντέλο προστέθηκε όταν η αρχική έκδοση άρχισε να γίνεται νευρική, με 265 ίππους – πολύ περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο φορτηγό που πωλείται αυτή τη στιγμή στο Ηνωμένο Βασίλειο και αρκετά άνετο με μέγιστο ωφέλιμο φορτίο 1758 κιλά. Αναφέραμε ότι το E-Transit είναι και πισωκίνητο;
Κόλαση. Ακούγεται διασκεδαστικό!
Το RWD στα φορτηγά αφορά περισσότερο την πρόσφυση με φορτίο παρά με το πλευρικό — και μέχρι στιγμής η Ford μας άφησε να δοκιμάσουμε μόνο το μοντέλο χαμηλότερης ισχύος — αλλά αρκεί να πούμε ότι δεν θα βρείτε πολλούς οδηγούς να διαμαρτύρονται για τις επιδόσεις. Ακόμη καλύτερα, λαμβάνοντας την απόφαση να τοποθετήσει τον κινητήρα πίσω χωρίς να χρειάζεται να μπλέξει με τους άξονες στήριξης, η Ford έπρεπε να ανασχεδιάσει πλήρως την πίσω ανάρτηση του Transit. Αντί λοιπόν για φυλλοειδή ελατήρια και έναν υπό τάση άξονα, το E-Transit διαθέτει σπειροειδή ελατήρια και μια ανεξάρτητη ανάρτηση που ανεβάζει αμέσως τον χειρισμό του σε άλλο επίπεδο εντυπωσιασμού. Και για να είμαστε σαφείς, το Transit ήταν ήδη εκπληκτικά ικανό σε αυτό το τμήμα. Προσθέστε μια μπαταρία κάτω από το πάτωμα του πορτμπαγκάζ, η οποία χαμηλώνει το κέντρο βάρους χωρίς φορτίο κατά περίπου ένα πόδι, και ξαφνικά έχετε ένα μεγάλο φορτηγό που όχι μόνο βγαίνει από τους κυκλικούς κόμβους σαν αθόρυβος πύραυλος, αλλά και διατηρείται τέλεια. ελέγχεται όταν δρεπάνι γύρω τους. Προσέξτε τον βιαστικό κούριερ σε ένα από αυτά. Ο χώρος κάτω από το καπό δεν είναι άδειος—είναι όπου η Ford έχει κρύψει όλα τα χειριστήρια και έχει προσθέσει μια δομή σύγκρουσης που οι μηχανικοί αποκαλούν «μέγα στήριγμα» που αναπαράγει τον δομικό ρόλο ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης σε συγκρούσεις στο μπροστινό μέρος, αλλά η μύτη αισθάνεται πιο ελαφρύ και θέλει να γυρίσει. Αλλά πιθανώς πιο σημαντικό για τους περισσότερους οδηγούς είναι ότι το ανεξάρτητο πίσω άκρο παρέχει μεγαλύτερη άνεση σε ανώμαλες επιφάνειες. Το πίσω μέρος παραμένει ελαφρώς αναπηδημένο όταν είναι χωρίς φορτίο, αλλά ακόμη και η προσθήκη ενός μικρού ωφέλιμου φορτίου εξημερώνει γρήγορα αυτό.
Καλύτερο από το ντίζελ;
Ναι – ενώ είναι ήδη ένα από τα πιο απολαυστικά μεγάλα φορτηγά στην οδήγηση, το E-Transit αναβαθμίζει τα πράγματα. Είναι πιο ήσυχο στο εσωτερικό (περιέργως δεν είναι πάντα δυνατό με ένα ηλεκτρικό βαν), το κιβώτιο μονής ταχύτητας δυσχεραίνει την κυκλοφορία και υπάρχουν επίσης πολύ λιγότεροι κραδασμοί, αν και εντοπίσαμε μερικούς όταν ο κλιματισμός άνοιξε τη μίζα. Η Ford έχει επίσης αναπτύξει ένα σύστημα αναγέννησης ενέργειας πέδησης πολλαπλών σταδίων που είναι διαφορετικό από αυτό που έχουμε βιώσει στο παρελθόν. Δεν αποτελεί έκπληξη, υπάρχει δυνατότητα επιλογής τρόπων μετάδοσης κίνησης – Normal, Eco και Slippery – και η ρύθμιση L του κιβωτίου ταχυτήτων, η οποία αυξάνει την αντίσταση του κινητήρα όταν σηκώνετε το γκάζι. Αλλά αν προσέχετε τον δρόμο μπροστά και βλέπετε ότι το επιπλέον φρενάρισμα κινητήρα μπορεί να είναι χρήσιμο, μπορείτε επίσης να πατήσετε το πεντάλ του φρένου. Ένα πάτημα σας βάζει στα μισά του δρόμου μεταξύ του τυπικού D και του πιο επιθετικού L, δύο αγγίγματα το φέρνουν σε αυτό το επίπεδο και, στη συνέχεια, επανέρχεται όταν αρχίσετε να επιταχύνετε ξανά. Η ιδέα λειτουργεί καλά εάν δίνει επίσης την εντύπωση ότι τα οχήματα είναι πίσω, κάτι που μπορεί να σας εξυπηρετήσει, αλλά φαίνεται περίεργη προσέγγιση όταν ένα σετ κουπιών στο τιμόνι θα μπορούσε να έχει επιτύχει το ίδιο αποτέλεσμα με συμβατικό τρόπο. Αξίζει επίσης να δώσετε προσοχή στην οδήγηση του λεωφορείου. Δεν είναι απλώς ένα ποσοστό στην κεντρική οθόνη, αλλά μιλάει για εσάς εάν πιστεύει ότι χρειάζεστε πραγματικά καθοδήγηση, όπως εκείνες οι στιγμές που χτυπάτε συνεχώς το αριστερό πεντάλ προσπαθώντας να καταλάβετε τη διαδικασία ανάκτησης. …
Υπάρχουν άλλες έξυπνες τεχνολογίες;
Αυτή η μεγάλη κεντρική οθόνη διαθέτει το Sync 4 και παρόλο που τα επίπεδα προδιαγραφών Leader και Trend ονομάζονται ίδια με τα μοντέλα ντίζελ, και τα δύο διαθέτουν περισσότερα από το τυπικό κιτ E-Transit. Οι αναβαθμίσεις περιλαμβάνουν το σύστημα ProPower Onboard, το οποίο χρησιμοποιεί την μπαταρία της κύριας μονάδας δίσκου ως πηγή ενέργειας για εργαλεία και εξοπλισμό. υπάρχει μια κανονική πρίζα στην καμπίνα και δύο στον χώρο φόρτωσης, μπορούν να χρησιμοποιήσουν έως και 2,3 kW. Ακόμη πιο σημαντικό είναι ολόκληρο το οικοσύστημα Ford Pro που παρουσιάζει η Ford γύρω από αυτό το βαν. Καλύπτει όλα όσα χρειάζεστε για να πάτε ηλεκτρικά, είτε αγοράζετε ένα μόνο φορτηγό είτε ένα στόλο. Είναι ένα από αυτά τα πράγματα της αυτοκινητοβιομηχανίας ως πάροχος υπηρεσιών – το Ford Pro προσφέρει συμβουλές διαχείρισης στόλου, σέρβις, χρηματοδότηση και φόρτιση υποδομών και εγκατάσταση, όλα σε ένα μόνο σημείο επαφής. Δεν περιορίζεται στα αυτοκίνητα E-Transit ή Ford, καθώς έχει σχεδιαστεί για να ενσωματώνεται σε έναν υπάρχοντα στόλο μικτών κατασκευαστών, αλλά είναι ιδιαίτερα σημαντικό λόγω της θετικής ικανότητάς του να σας βοηθά να κατανοήσετε ποια μέρη της επιχείρησης είναι τα E. Transit και στη συνέχεια εξηγήστε πώς μπορείτε να διαχειριστείτε τη χρέωσή του. Φαίνεται αρκετά προσεγμένο.
Και πώς φορτίζει;
Για να φτάσει το 100 τοις εκατό θα χρειαστούν περισσότερες από οκτώ ώρες σε μια τριφασική παροχή 11,3 kW – τα περισσότερα νοικοκυριά στο Ηνωμένο Βασίλειο είναι μονοφασικά 7 kW, κάτι που θα διαρκέσει περισσότερες από 11,5 ώρες, αν και η κατάσταση βελτιώνεται. Το E-Transit έχει επίσης δυνατότητα φόρτισης συνεχούς ρεύματος 115 kW, άρα 80 τοις εκατό φόρτιση σε περίπου 34 λεπτά. Ωστόσο, είναι πιο ακριβό (συνήθως απαιτεί δημόσιο δίκτυο φόρτισης) και η επαναλαμβανόμενη χρήση δεν θα ωφελήσει τη μακροπρόθεσμη υγεία της μπαταρίας.
Ford E-Transit: Η ετυμηγορία
Η μικρότερη αυτονομία οδήγησης και η φόρτιση φαίνονται σαν ένα μικρό τίμημα για όλα τα παραπάνω θετικά. Εάν μπορείτε να κάνετε το E-Transit να λειτουργήσει, αξίζει να το λάβετε σοβαρά υπόψη – δεν είναι το είδος της φασαρίας που θα κάναμε για οποιοδήποτε άλλο μεγάλο ηλεκτρικό φορτηγό όπου θα πληρώσετε περισσότερα χρήματα για μια εμπειρία πολύ χαμηλότερης ποιότητας. κάθε σεβασμό. Το μεγαλύτερο πρόβλημα του E-Transit πιθανότατα θα είναι η απόκτησή του, καθώς ειλικρινά αμφιβάλλουμε ότι η προσφορά θα μπορέσει να συμβαδίσει με τη ζήτηση.