Το SUV Bentayga της Bentley έχει γίνει δικό του από το αρχικό του ντεμπούτο το 2015. Ήταν πάντα ένα εντυπωσιακό κομμάτι κιτ, αλλά τα προηγούμενα μοντέλα είχαν αρκετά ελαττώματα. Τώρα, το δεύτερο, πολύ πιο σίγουρο SUV Bentley επιβάλλει σεβασμό στην κατηγορία των πολυτελών SUV, προς μεγάλη απογοήτευση αυτοκινήτων όπως το Range Rover.
Τόσο πολύ που ακόμη και η Bentley είναι όλο και πιο σίγουρη για τις προσφορές του αυτοκινήτου. Εκτός από το plug-in υβριδικό που προσφέρεται εδώ και το W12 Speed που είναι διαθέσιμο παντού εκτός από την Ευρώπη, ο V8 έχει τώρα μια άλλη γεύση: το Bentayga S. Σκεφτείτε το ως έναν τρόπο για τους μηχανικούς της Crewe να έχουν λίγο επιπλέον χρόνο παιχνιδιού με το πλαίσιο από πριν? Η ισχύς του V8 παραμένει η ίδια, αλλά μερικές βασικές τροποποιήσεις στοχεύουν να του δώσουν λίγο περισσότερη δύναμη σε σύγκριση με όλα τα σπορ-πολυτελή SUV της αγοράς.
Εκλεπτυσμένη εμφάνιση
Όπως και η αυθεντική Porsche Cayenne, το στυλ της Bentayga υπέφερε από πόνους στην εφηβεία καθώς ο Crewe προσπαθούσε να τεντώσει τις κομψές ιδιότητες του μονολιθικού πλαισίου. Ακριβώς όπως το SUV της Στουτγάρδης αναπτύχθηκε σιγά σιγά στο πρόσωπό του, το ίδιο έκανε και η Bentayga.
Οι αναθεωρήσεις της μπροστινής ποδιάς και των προβολέων είναι λεπτές και ακολουθούν το ίδιο θέμα “συρρίκνυση και αναδίπλωση” που είδαμε στο Continental. Στις περισσότερες περιπτώσεις, λιγότερο είναι περισσότερο και δεν λειτουργούν συνήθως έτσι τα σύγχρονα SUV. Το πίσω μέρος της Bentayga έχει τα ίδια φώτα σε σχήμα χαπιού με το Continental GT, το οποίο μας αρέσει λιγότερο για τη σχεδίαση. Ωστόσο, είναι μια ξεκάθαρη προσπάθεια να δημιουργηθεί μια πιο συνεκτική εμφάνιση για τη σειρά Crewe. Το κιτ αμαξώματος της Bentayga S είναι πιο θυμωμένο, με ειδικές ζάντες και διακριτικό σήμα S στα άκρα της πόρτας.
Στο εσωτερικό, η Bentayga ήταν πάντα διακοσμημένη με χρώμιο, ραφές αντίθεσης και δέρμα – και πάλι, με το S, η μόνη διαφορά είναι μερικά σήματα S στις ραφές των καθισμάτων και στο ταμπλό, αλλά τώρα έχει προστεθεί κάποια σύγχρονη τεχνολογία. Η Bentayga χρησιμοποιεί τώρα ένα σύστημα infotainment παρόμοιο με αυτό που θα βρείτε στο Audi A8, κάνοντας μεγάλη διαφορά στη συνολική απόδοση του αυτοκινήτου σε σύγκριση με το μοντέλο προηγούμενης γενιάς. Όλα είναι πιο γρήγορα, πιο ομαλά και γενικά πιο διαισθητικά, κάνοντας το χρώμιο, τις ίνες άνθρακα και το δέρμα λίγο πιο φωτεινά. Το αυτοκίνητο είναι εξοπλισμένο με μελλοντικές θύρες USB-C και υπάρχει επίσης ασύρματος φορτιστής.
Ωστόσο, υπάρχουν μερικά προβλήματα. Η Bentayga εξακολουθεί να αφαιρεί μέρος του παλιού εξοπλισμού της προηγούμενης γενιάς (όπως τα όργανα μέτρησης του Audi A4 και τα κουπιά cruise control, ακόμα και όταν το Continental είναι κατά παραγγελία και αρκετά γλυκό), και ορισμένα στοιχεία του μενού είναι άσκοπα πολύπλοκα. πρέπει να πατήσετε ένα κουμπί και να σύρετε για να αλλάξετε την ταχύτητα του ανεμιστήρα – γιατί;!
Τότε σύντομα;
Φυσικά και είναι – στο κάτω κάτω, μπορείς να παίξεις με 542 ίππους. Και αυτό ισχύει επίσης για το V8 ή το S Bentayga, επομένως τα στατιστικά απόδοσης παραμένουν ίδια ανεξάρτητα από την παραλλαγή. 4,5 δευτ. έως 62 μίλια/ώρα και τελική ταχύτητα 180 μίλια/ώρα. Η ροπή είναι υψηλή και η ισχύς είναι γραμμική παρά αυτά τα δύο καταπληκτικά turbo.
Στην πράξη, το V8 είναι αρκετά γρήγορο. Σπάει στη λειτουργία Sport, παραμένει εκλεπτυσμένο και αθόρυβο κατά την εκκίνηση και πρακτικά εξαφανίζεται στη λειτουργία Comfort – μαζί με όλους τους άλλους θορύβους από το δρόμο. Με το S, αυτός ο ογκώδης V8 είναι πολύ πιο σπορ κουρδισμένος χάρη σε μια σπορ εξάτμιση που αναπνέει ελεύθερα, καθιστώντας τον να ακούγεται σχεδόν εξίσου απαλός με Lambo Urus ή Aston DBX.
Ως επί το πλείστον, το αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων είναι λείο και ομαλό αν το αφήσετε ήσυχο. Αλλά είναι πολύ δύσκολο να ανταποκριθείτε σε γρήγορες αιτήσεις από στάση, επομένως δεν είστε απολύτως σίγουροι ότι μπορείτε να επωφεληθείτε από ένα μικρό κενό σε κυκλικό κόμβο ή διασταύρωση.
Στερεός έλεγχος
Με απλά λόγια, η Bentayga μεταμορφώνει την εμπειρία της Bentley σε αμάξωμα SUV. Είναι απίστευτα εκλεπτυσμένο εσωτερικά, με ακόμη και την πιο σταθερή αερανάρτηση της έκδοσης S να απορροφά εύκολα όλα τα μεγάλα κομμάτια και χτυπήματα. Ακόμη και το sport mode, το οποίο είναι συνήθως επιτυχία σε κάθε αυτοκίνητο, διατηρεί μια εντυπωσιακή ισορροπία.
Το υψηλό κέντρο βάρους της Bentayga σημαίνει ότι δεν πρόκειται να χειριστεί ποτέ όπως ένα GT, αλλά η ενεργή τεχνολογία κατά της κύλισης (στάνταρ στο μοντέλο S) διευκολύνει την οδήγηση. Ονομάζεται Dynamic Ride, η τεχνολογία 48V της Bentley επιτρέπει στο αυτοκίνητο να σκύβει και να στέκεται στις στροφές, μειώνοντας την κύλιση του αμαξώματος και αυξάνοντας την αυτοπεποίθηση. Αλλά δεν μπορείτε να διακρίνετε μεγάλη διαφορά μεταξύ του κανονικού μοντέλου V8 και του μοντέλου S – ναι, η Bentayga S είναι μερικές ποσοστιαίες μονάδες πιο έντονη, αλλά είναι αρκετό – ειδικά δεδομένου ότι η Bentayga είναι ένα μεγάλο, ανώμαλο SUV; Σίγουρα δεν το πιστεύουμε.
Bentley Bentayga V8 και S: η ετυμηγορία
Επτά χρόνια μετά το ντεμπούτο της, η Bentayga έχει γίνει ένας άξιος διεκδικητής στον κόσμο των πολυτελών V8 και S SUV – είναι εκλεπτυσμένο, γοητευτικό, γρήγορο και εντυπωσιακά καλά συνδυασμένο. Προφανώς δεν υπάρχουν πολλά μεταξύ των δύο επιλογών, καθώς το μόνο προφανές μικρό πράγμα που φαίνεται να προσφέρει η έκδοση S είναι μια πιο επιθετική νότα κινητήρα και κιτ αμαξώματος.
Αλλά συνολικά, η Bentayga είναι πλέον ένα πολύ πιο απαραίτητο κακό/μαύρο πρόβατο της οικογένειας Bentley.