Toyota Rav XA10; Κριτική 1994 – 2000

Toyota Rav XA10; Κριτική 1994 – 2000

Αν αποκοιμηθήκατε στα τέλη της δεκαετίας του 1990 και ξυπνούσατε μια ή δύο δεκαετίες αργότερα, θα εκπλαγείτε με τις αλλαγές στους δρόμους μας ενώ κοιμόσασταν. Στα τέλη της δεκαετίας του 1990, τα τετρακίνητα αυτοκίνητα ήταν κοινά, αλλά όχι τόσο συνηθισμένα όσο είναι τώρα.

Όταν κοιμηθήκατε, το τυπικό 4WD ήταν ένα τεράστιο τέρας που σχεδιάστηκε για να χειρίζεται τις πιο δύσκολες συνθήκες που θα μπορούσε να συναντήσει στο δάσος, αλλά την τελευταία δεκαετία υπήρξε μια επανάσταση και τα περισσότερα 4WD είναι πλέον πολύ ελαφρύτερα βαγόνια που εμφανίζονται πιο συχνά σε την αυλή του σχολείου ή το εμπορικό κέντρο στο κέντρο, όχι σε άγριες περιοχές.

Τα περισσότερα τετρακίνητα αυτοκίνητα που πωλούνται τώρα σπάνια εγκαταλείπουν την άσφαλτο και το αποτέλεσμα είναι μια νέα γενιά βαγονιών που έχουν την υψηλή θέση οδήγησης των τετρακίνητων αυτοκινήτων, αλλά προσφέρουν περισσότερη ασφάλεια, καλύτερο χειρισμό και άνεση από τα παραδοσιακά SUV . Το μειονέκτημα είναι η ικανότητά τους εκτός δρόμου, αλλά αν δεν σκοπεύετε να πάτε στο δάσος, αυτό δεν έχει σημασία.

Toyota RAV4 ήταν ένα από τα πρώτα λεγόμενα «soft SUV» που κεφαλαιοποίησαν αυτή την τάση. Σχεδιάστηκε ως ένα κομψό μικρό βαγόνι πολλαπλών χρήσεων που φαινόταν καλό στην πόλη, αλλά ήταν αρκετά ικανό εάν ο ιδιοκτήτης αποφάσιζε να κάνει ένα ταξίδι το Σαββατοκύριακο στο δάσος ή στην παραλία.

Τα επόμενα χρόνια, το RAV4 έγινε περισσότερο οικογενειακό φορτηγό καθώς τα τετρακίνητα οχήματα έγιναν δημοφιλή ως εναλλακτική λύση για το βαρετό στέισον.

Επισκόπηση μοντέλου

Το RAV4 παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στον κόσμο το 1989. στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο, αλλά έγινε πραγματικότητα παραγωγής μέχρι το 1994, τη χρονιά που κυκλοφόρησε στην αγορά μας.

Το πρώτο RAV4 σχεδιάστηκε για κομψούς ανθρώπους που ήθελαν να φαίνονται σαν να οδηγούν μέσα στο δάσος ή την παραλία, αλλά στην πραγματικότητα κυκλοφορούσαν στις μοδάτες γειτονιές των μεγαλουπόλεών μας.

Αρχικά ήταν διαθέσιμο μόνο ως συμπαγές τρίθυρο μοντέλο με κοντό μεταξόνιο, αλλά αργότερα έγινε διαθέσιμο ως βαγόνι με μακρύ μεταξόνιο.

Είχε το ίδιο μονοκόκ αμάξωμα που συνήθως συνδέουμε με τα συμβατικά αυτοκίνητα, κάτι που του προσέδιδε δύναμη και ακαμψία. Επίσης, επέτρεψε στους σχεδιαστές να δημιουργήσουν ζώνες αναδίπλωσης εμπρός και πίσω που του παρείχαν καλύτερη προστασία από σύγκρουση από τα περισσότερα συμβατικά τετρακίνητα αυτοκίνητα και με πλευρικές ράβδους κύλισης και προαιρετικούς αερόσακους, ήταν μια πραγματική καινοτομία στην ασφάλεια εκτός δρόμου.

Εκτός από πλεονέκτημα για την ασφάλεια, η μονοκόκ κατασκευή παρείχε μια άκαμπτη και σταθερή πλατφόρμα πάνω στην οποία μπορούσε να χτιστεί αρκετά καλός χειρισμός. Φυσικά, το υψηλό κέντρο βάρους σήμαινε ότι ο χειρισμός του δεν θα μπορούσε ποτέ να είναι τόσο ευκρινής και ακριβής όσο ένα κανονικό οικογενειακό σεντάν ή βαγόνι, αλλά ήταν ένα σίγουρο βήμα μπροστά από τα βαριά τετρακίνητα βαγόνια.

Η ισχύς προερχόταν από έναν τετρακύλινδρο κινητήρα 2,0 λίτρων με διπλούς εκκεντροφόρους εναέριους άξονες που παρήγαγαν υγιή 96 kW στις 5800 rpm. και 180 Nm στις 4.400 σ.α.λ., που ήταν αρκετά για να δώσει στο RAV4 ισχυρή ισχύ σε άσφαλτο ή εκτός δρόμου.

Υπήρχε η επιλογή μεταξύ ενός χειροκίνητου κιβωτίου πέντε σχέσεων ή ενός αυτόματου κιβωτίου τεσσάρων σχέσεων. Το πίσω διαφορικό ήταν μια μονάδα περιορισμένης ολίσθησης και η ισχύς του κινητήρα αποστέλλονταν συνεχώς και στους τέσσερις τροχούς, με ένα κεντρικό διαφορικό που μπορούσε να κλειδωθεί όταν χρειαζόταν περισσότερη πρόσφυση σε δύσκολες συνθήκες.

Κάτω από το κομψό αμάξωμα υπήρχε μια ανεξάρτητη ανάρτηση που παρείχε άνετη οδήγηση με αρκετά καλή οδική συμπεριφορά, καθώς και αρκετά ικανή ικανότητα εκτός δρόμου.

Τα φρένα ήταν εμπρός δίσκος και πίσω τύμπανο και το ABS ήταν διαθέσιμο ως προαιρετικό χαρακτηριστικό.

Στο εσωτερικό, το RAV4 ήταν τυπικό Toyota, τακτοποιημένο με ποιοτικά πλαστικά και υφασμάτινα καθίσματα μπροστά και ένα εύκαμπτο αναδιπλούμενο πίσω κάθισμα.

Η ευελιξία ήταν το κλειδί για το εσωτερικό του RAV4. Το πίσω κάθισμα θα μπορούσε να χωριστεί και να διπλωθεί για να παρέχει άφθονο χώρο φόρτωσης, ενώ και τα τέσσερα καθίσματα θα μπορούσαν να αναδιπλωθούν κατά τη διάρκεια της νύχτας, εάν χρειαστεί.

Ο βασικός εξοπλισμός περιλάμβανε λασπωτήρες, πλαϊνά καλούπια αμαξώματος, υδραυλικό τιμόνι, ηχοσύστημα ραδιοφώνου/κασέτας με τέσσερα ηχεία και τιμόνι, ενώ τα προαιρετικά χαρακτηριστικά περιλάμβαναν αντιμπλοκάρισμα φρένων, κλιματισμό, ηλιοροφή, αερόσακο οδηγού, Cruiser Appearance Package και το Πακέτο Ασφάλειας.

Το RAV4 αναπτύχθηκε το 1995 όταν η Toyota πρόσθεσε ένα πεντάθυρο βαγόνι με μακρύ μεταξόνιο στη σειρά. Δεν ήταν πλέον απλώς μια δήλωση μόδας. έγινε ένα πρακτικό οικογενειακό βαγόνι πλήρους μεγέθους. Η απήχησή του επεκτάθηκε περαιτέρω το 1998 όταν προστέθηκε στη γκάμα ένα τρίθυρο μαλακό καπάκι.

Επιθεώρηση λειτουργίας

Οι μηχανικοί αναφέρουν αρκετά προβλήματα με το RAV4. Παλαιότερα αυτοκίνητα με υψηλότερα χιλιόμετρα μπορεί να παρουσιάζουν μικρές διαρροές λαδιού κινητήρα, αλλά αυτό είναι φυσιολογικό και δεν προκαλεί ανησυχία.

Ο κινητήρας είναι ουσιαστικά ίδιος με το Camry, το οποίο έχει αποδειχθεί σχετικά απροβλημάτιστο. Το ίδιο ισχύει και για το σύστημα μετάδοσης κίνησης, αν και ένας μηχανικός ανέφερε δύο περιπτώσεις χειροκίνητου κιβωτίου πέντε σχέσεων που ξεπήδησε από την πέμπτη ταχύτητα λόγω φθοράς στο «κουτί». Και οι δύο περιπτώσεις ήταν σε αρκετά υψηλά χιλιόμετρα.

Τα εσωτερικά φινιρίσματα αντέχουν καλά στη σκληρότητα του τοπικού ηλιακού φωτός, επομένως αναμένεται μικρή φθορά στο εσωτερικό.

Ομοίως, το εξωτερικό αντέχει καλά, αλλά αξίζει να ελέγξετε προσεκτικά το σώμα και το κάτω μέρος του αμαξώματος για εμφανή σημάδια πεζοπορίας στο δάσος. Εξωτερικά, αναζητήστε γρατσουνιές στα πλαϊνά, βαριά σκόνη στις υποδοχές των θυρών, τους μεντεσέδες και άλλα εξαρτήματα αμαξώματος και από κάτω, αναζητήστε βαθουλώματα στο σώμα, πεπλατυσμένα συστήματα εξάτμισης και κραδασμούς στα εξαρτήματα της ανάρτησης. Το RAV4 έχει δει τόσο μικρή σοβαρή χρήση εκτός δρόμου που είναι απίθανο να βρείτε μεγάλη ζημιά.

Οι αντιπρόσωποι αναφέρουν ότι το κόστος των εξαρτημάτων του αμαξώματος είναι αρκετά υψηλό, ακόμη και για εξαρτήματα όπως ανακλαστήρες, πίσω φώτα και προφυλακτήρες, επομένως αξίζει να βεβαιωθείτε ότι κανένα από αυτά δεν χρειάζεται να αντικατασταθεί.

Όπως πάντα, αναζητήστε αρχεία σέρβις που εμφανίζουν συνεπή υπηρεσία που μπορεί να επαληθευτεί.

Τι αξίζει να προσέξουμε

  • Ένας καλός συνδυασμός οδικής συμπεριφοράς και δυνατοτήτων εκτός δρόμου
  • Καλή ορατότητα από ψηλή θέση οδήγησης
  • Στιβαρή και στιβαρή κατασκευή
  • Άνετη οδήγηση και αποδεκτός χειρισμός
  • Κομψό σχέδιο
  • Καλή αξιοπιστία

Σύναψη

Toyota RAV4 έχει γίνει αστέρι στην παγκόσμια κατηγορία SUV χάρη στην ικανότητά του να συνδυάζει την καθημερινή οδηγική άνεση με μέτρια ικανότητα εκτός δρόμου. Το μοναδικό μονοκόκ αμάξωμά του, ο δυνατός συνδυασμός κινητήρα και κιβωτίου ταχυτήτων και το ευέλικτο εσωτερικό του το έκαναν δημοφιλές μεταξύ των οδηγών αστικών και επαρχιών. Το RAV4 είναι πλέον μια αξιόπιστη επιλογή τόσο για οικογένειες όσο και για τους ενεργούς λάτρεις του ελεύθερου χρόνου.

Parašykite komentarą

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *