1: Ακτή του Ειρηνικού, Νέα Ζηλανδία
Μια καμπουροφάλαινα στο Kaikoura, Νέα Ζηλανδία (Shutterstock)
Το να πάρετε το πλοίο από το Wellington (Βόρειο Νησί) στο Picton (Νότος) είναι μια έξυπνη κίνηση: είναι ένα από τα καλύτερα ταξίδια με φέρι στον κόσμο, που καταλήγει στον ειδυλλιακό δασώδη κόλπο του Picton Harbour. Ακόμα καλύτερα, συνδέεται με ένα υπέροχο γραφικό τρένο. Λίγα λεπτά μετά την αποβίβαση, μπορείτε να βρίσκεστε στο τρένο για το Κράιστσερτς, έτοιμοι να απολαύσετε το τοπίο από ένα αυτοκίνητο ανοιχτής οροφής.
Ντίζελ Η ακτή του Ειρηνικού αλέθει μια μεγάλη πλαγιά μέσα από την κυλιόμενη περιοχή προβάτων μέχρι το πέρασμα Dashwood και λόφους με στροφές αμπέλια που εκτείνονται μέχρι τον ωκεανό. Περνώντας τις ροζ αλμυρές λιμνοθάλασσες που δημιουργούνται από τη λίμνη Grassmere, το τρένο ξαναβρίσκεται στην ακτή και τρέχει κατά μήκος των αμμόλοφων μέχρι την Kaikoura. Πολλοί διακόπτουν το ταξίδι εδώ για να δουν δελφίνια, φώκιες και σπερματοφάλαινες να τρέφονται με τα θρεπτικά συστατικά που χύνει το υποβρύχιο φαράγγι.
Νότια της Kaikoura, το τρένο απολαμβάνει μια άλλη μακρά θέα στη θάλασσα πριν στρίψει στην ενδοχώρα, περνώντας μέσα από τη γεωργία που στίκεται από ψηλές λεύκες φυτεμένες για προστασία από τον αέρα. Τα παραθαλάσσια προάστια συνοδεύουν το τρένο μέχρι το Κράιστσερτς.
2: Golden Chariot, Νότια Ινδία
Φυτείες τσαγιού και ο ποταμός Muthirappuzhayar στην Κεράλα, Ινδία (Shutterstock)
Η ιδέα πολυτελούς ξενοδοχείου-τρένου είναι ιδανική για την Ινδία, η οποία έχει περισσότερα παραδείγματα από οποιαδήποτε άλλη χώρα. Ίσως το λιγότερο γνωστό είναι το Golden Chariot, το οποίο ταξιδεύει για οκτώ ημέρες στις πολιτείες Tamil Nadu, Kerala και Karnataka σε δύο διαφορετικές διαδρομές: Pride of South και Southern Splendour. Το μόνο πρόβλημα με τέτοια τρένα (εκτός από την τιμή τους) είναι ότι σε απομονώνουν από την «πραγματική» Ινδία, αλλά τότε αυτό θέλουν οι περισσότεροι πελάτες τους.
Αυτή η λωρίδα από φούξια βαγόνια έχει σχεδιαστεί για να περιποιείται και να περιποιείται τους επιβάτες της μακριά από την «άμμο» της Ινδίας. Οι καμπίνες με το μπάνιο θα καταβροχθίσουν πέντε διαμερίσματα στο Orient Express, και τα αυτοκίνητα της τραπεζαρίας και του σαλονιού είναι πολυτελώς διακοσμημένα.
Οι εκδρομές με πούλμαν χωρίς τρένο περιλαμβάνουν επισκέψεις σε καταφύγια παιχνιδιών, ναούς Jain και Ινδουιστές, τον γαλλικό οικισμό Pondicherry, παλάτια, μια παραδοσιακή κρουαζιέρα με πλωτό σπίτι και την εγκαταλειμμένη πόλη Hampi που ακολουθείται από μια βόλτα με πέτρινη άμαξα. από το οποίο ονομάστηκε το τρένο.
3: Matheran Hill Railway, Ινδία
Θέα κατά μήκος του Matheran Hill Railway (Dreamstime)
Ο λόφος που δημιουργήθηκε για τη Βομβάη επισκιάζεται σε μεγάλο βαθμό από τα πιο γνωστά Shimla, Darjeeling και Udagamandalam (Ooty), το καθένα με τους δικούς του πολύ αγαπημένους σιδηροδρόμους. Αλλά η στενή γραμμή που οδηγεί στα Western Ghats από το Neral Junction είναι εκπληκτική. Το τρένο κινείται με τόσο αργή ταχύτητα που πολλοί δεν μπορούν να αντισταθούν στο να πηδήξουν για να δείξουν ότι μπορούν να τρέξουν εξίσου γρήγορα. Το μόνο σύντομο τούνελ στο δρόμο ονομάζεται «Σήραγγα One Kiss» – υπάρχει μόνο χρόνος για να φτάσετε γρήγορα.
Ο σιδηρόδρομος, μήκους μόλις 21 χιλιομέτρων και κατασκευασμένος σε εύρος 610 χιλιοστών, άνοιξε το 1907. και ήταν μοναδικό στο ότι χρηματοδοτήθηκε από τον Sir Adamjee Peerbhoy -ένα από τα πιο εξέχοντα κουρέλια-θαύματα του Raji- από πλανόδιος πωλητής μετατράπηκε σε απασχολώντας περισσότερους από 15.000 ανθρώπους.
Ανεβαίνει σχεδόν συνεχώς, ανοίγοντας ολοένα και πιο εντυπωσιακή θέα στις πεδιάδες, από τις οποίες κατασκευάστηκε ο σιδηρόδρομος. Σε υψόμετρο 803 μέτρων, το Matheran είναι χωρίς αυτοκίνητα και είναι γενναιόδωρα προικισμένο με μερικά ωραία αποικιακά κτίρια, πάρκα και έναν ιππόδρομο.
4: Tren de Sierra, Περού
Σιδηροδρομικές γραμμές που διασχίζουν τη ζούγκλα στο Περού (Shutterstock)
Διάρκεια: 12 ώρες Η ολοκλήρωση αυτού του ταξιδιού απαιτεί αποφασιστικότητα, καθώς το Tren de Sierra το δυσκολεύει με σπάνιες, άβολες και ανεπαρκώς διαφημιζόμενες σιδηροδρομικές υπηρεσίες. Μα τι σιδηρόδρομος είναι αυτός! Μέχρι να κατασκευάσουν οι Κινέζοι τη γραμμή προς τη Λάσα, ήταν ο υψηλότερος επιβατικός σιδηρόδρομος στον κόσμο, φτάνοντας στο ζενίθ των 4.783 μέτρων μέσα στη σήραγγα στο Γκαλέρα.
Τα Rangers παρέχουν οξυγόνο σε όσους ξεπεραστούν από το υψόμετρο ή ίσως οι ιλιγγιώδεις σταγόνες που πέφτουν στο μονοπάτι που είναι χαραγμένο στους μνημειώδεις γκρεμούς των Άνδεων. Η κατασκευή του σιδηροδρόμου ήταν ένα ηρωικό κατόρθωμα, που απαιτούσε 69 σήραγγες, 58 γέφυρες και έξι διακόπτες όπου το τρένο κάνει ζιγκ-ζαγκ μπρος-πίσω.
Ήταν τα ορυχεία αργύρου του Cerro de Pasco που έδωσαν την ώθηση για αυτό που πολλοί πρέπει να έβλεπαν ως μια σχεδόν αδύνατη κατασκευή. Χρειάστηκαν 57 χρόνια για να ολοκληρωθεί η γραμμή μήκους 170 χιλιομέτρων και από το 1908 Οι επιβάτες θαύμασαν την κλίμακα και την ακατέργαστη ομορφιά των βουνών, τουλάχιστον μια φορά φεύγοντας από την αστική εξάπλωση της Λίμα.
5: Seven Stars στο Kyushu της Ιαπωνίας
Σιδηρόδρομος με άνθη κερασιάς στην Ιαπωνία (Shutterstock)
Διαδρομή: Φουκουόκα – Φουκουόκα
Διάρκεια: Δύο έως τέσσερις ημέρες
Το πρώτο πολυτελές τρένο ύπνου της Ιαπωνίας παρουσιάστηκε το 2013. και δεν γλιτώθηκε κανένα κόστος. Τα επτά αυτοκίνητα αποπνέουν δεξιοτεχνία, με δέσιμο από ξύλο καρυδιάς, μαόνι και σφενδάμου και χαραγμένες γυάλινες πόρτες. Σχεδιασμένο για αργά ταξίδια, είναι το αντίθετο των τρένων bullet της χώρας. Κάθε βαγόνι έχει σχεδιαστεί ξεχωριστά και υπάρχουν μόνο 12 δωμάτια με ιδιωτικό μπάνιο και δύο σουίτες σε ολόκληρο το τρένο.
Το τρένο εξερευνά το νοτιοδυτικό νησί Kyushu, περνώντας μέσα από ορυζώνες και ηφαιστειακούς λόφους καλυμμένους με κυπαρίσσια και μπαμπού, και γνωρίζοντας τη θάλασσα με τρόπο που μπορεί να κάνει ένα τρένο με ασφάλεια. Το μεγαλύτερο ταξίδι 1.200 χιλιομέτρων περιλαμβάνει μια διανυκτέρευση σε πολυτελή ryokans (παραδοσιακά πανδοχεία) που αποτελούνται από ξύλινες εξοχικές κατοικίες με φυσικές ιαματικές πηγές που συνδέονται με λιθόστρωτα μονοπάτια.
Για όσους παραξενεύονται από τις περιπλοκές της ιαπωνικής κουζίνας, οι διερμηνείς θα βοηθήσουν επίσης τους επιβάτες να εξοικειωθούν με τα πιάτα που σερβίρονται σε πιάτα με φύλλα και μπαμπού.
6: Rhaetian Railway, Ελβετία
Rhaetian Railway στην Ελβετία (Shutterstock)
Διαδρομή: Pontresina προς Scuol-Tarasp
Αυτή η γοητευτική γραμμή μεταξύ Pontresina, κοντά στο St Moritz, και της λουτρόπολης Scuol-Tarasp, κοντά στα αυστριακά σύνορα, σκιάζεται από τις γνωστές εκφράσεις των παγετώνων και της Bernina και είναι ένα στολίδι. Στρίβει και στρίβει σε μεγάλο υψόμετρο ως επί το πλείστον, με πανοραμική θέα στα νότια μιας σειράς φαινομενικά ατελείωτων βουνών που εκτείνονται στο μοναδικό εθνικό πάρκο της Ελβετίας προς τα ιταλικά σύνορα.
Ο σιδηρόδρομος εκτείνεται παράλληλα με τον ποταμό Inn, τρέχοντας κατά μήκος της ειδυλλιακής κάτω κοιλάδας Engadin, περνώντας από πυκνά γεμάτα χωριά από εξοχικές κατοικίες με λευκούς τοίχους και εκκλησίες με λεπτές κορώνες που έχουν κερδίσει αρχιτεκτονικά βραβεία για τη διατήρησή τους. Τα σπίτια είναι διακοσμημένα με ένα κομψό sgraffito (σχεδιασμένο γύψο) τυπικό φινίρισμα του Engadin.
Από το τελευταίο τούνελ έρχεται ένα θεατρικό πραξικόπημα: στην εικόνα της καρτ ποστάλ μπορείτε να δείτε το πιο ρομαντικό κάστρο στην Ελβετία – τον 11ο αιώνα. Ταράσπα, χτισμένη σε λόφο, αλλά νανωμένη από τα γύρω βουνά.
7: Hudson Bay Line, Καναδάς
Το θέαμα των εκτροχιασμένων εμπορευματικών βαγονιών δεν είναι το πιο συναρπαστικό θέαμα που μπορείτε να δείτε καθώς περνάτε, αλλά σας βοηθά να εξηγήσετε γιατί η πρόοδος αυτού του καταπληκτικού τρένου ύπνου είναι τόσο μεγάλη.
Συνδέοντας την πρωτεύουσα της επαρχίας της Μανιτόμπα με το μοναδικό λιμάνι της Αρκτικής του Καναδά, τον Τσόρτσιλ (στον κόλπο Hudson), το τρένο αναγκάζεται να διασχίσει απαλά το μόσχο (βάλτο) στον οποίο βρίσκονται οι γραμμές. Τα εκτροχιασμένα βαγόνια παραμένουν εκεί που έπεσαν γιατί η τροχιά δεν μπορεί να υποστηρίξει το έργο του γερανού.
Τα τοπία μαγεύουν με την ποικιλομορφία και την άγρια, τρομακτική μοναξιά τους. Τα χωράφια με σιτάρι μετατρέπονται σε φυλλοβόλα και στη συνέχεια σε βόρεια δάση πριν τα δέντρα πεθάνουν, συρρικνωθούν και τελικά εξαφανιστούν. Η τηλεφωνική γραμμή δίπλα στην πίστα πρέπει να μεταφερθεί σε ένα τρίποδο μέσα από την τάιγκα, έτσι ώστε οι δυνατοί άνεμοι να μπορούν να ουρλιάζουν στα άγονα εδάφη. Είναι ένα τρένο που γνέφει τους ταξιδιώτες και μετά το σκοτάδι, οι βραδινές ώρες συνήθως γεμίζουν με ιστορίες ανταλλαγής.
8: Heart of Wales Line, UK
Shrewsbury, UK (Shutterstock)
Διάρκεια: 4 ώρες Η γραμμή μεταξύ Shrewsbury και Swansea διασχίζει μερικά από τα πιο παρθένα τοπία των Wales Marches, AE Housman και το χωριό Mary Webb. Συνδέει μικρές πόλεις της Ουαλίας που κάποτε είχαν ακμάζοντα ιαματικά λουτρά, όπως το Llangammarch Wells, όπου επισκέφτηκε ο πρώην Γερμανός Αυτοκράτορας Γουλιέλμος Β’ και η οικογένειά του το 1912. επίσκεψη σε κατάσταση ανώνυμης περιήγησης. Στο μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής υπάρχει εκπληκτική θέα σε ένα τοπίο με λίγα κτίρια.
Τα τρένα ντίζελ εξυπηρετούν 32 ενδιάμεσους σταθμούς, πολλοί από τους οποίους είναι πολύ απομακρυσμένοι και μερικοί είναι φωτεινοί με παρτέρια και κρεμαστά καλάθια που φροντίζουν ντόπιοι εθελοντές. Σχεδόν όλες οι στάσεις προσφέρουν εξαιρετικούς περιπάτους. Για παράδειγμα, το Knighton βρίσκεται στο ελκυστικό Offa’s Dyke Path και μισή ντουζίνα φυσικά καταφύγια είναι προσβάσιμα από άλλους σταθμούς.
Για παράδειγμα, μπορείτε να περπατήσετε από το Llangunll μέχρι τον τεράστιο λόφο Beacon και ένα μονοπάτι από την Builth Road θα σας οδηγήσει στο Εθνικό Φυσικό Καταφύγιο Cors y Llyn. Λίγο πριν από το Swansea, το τρένο περνά από την αμμώδη έκταση των εκβολών του Loughor, όπου μπορείτε να δείτε ένα κοκορέτσι.
9: Cumbres and Toltec Scenic Railroad, ΗΠΑ
Cumbres and Toltec Scenic Railroad (Dreamstime)
Διάρκεια: 6,75 ώρες (επιστροφή) Από την ποικίλη κληρονομιά που σώζεται από τις στενόμετρες μέρες των ΗΠΑ, αυτή είναι η μεγαλύτερη και υψηλότερη. Η διαδρομή μήκους 103 χιλιομέτρων διασχίζει το πέρασμα Cumbres, την υψηλότερη σιδηροδρομική διάβαση ύψους 3053 m στις ΗΠΑ, που συνδέει το Νέο Μεξικό και το Κολοράντο. Διασχίζοντας το δρόμο του στα λιβάδια των νότιων Βραχωδών Ορέων, ο σιδηρόδρομος είναι ένας από τους πιο ανέπαφους σωματικά και η αυθεντικότητά του έχει κερδίσει ρόλους σε ταινίες όπως το Missouri Break και ο Indiana Jones and the Last Crusade . Εξακολουθεί να λειτουργεί από τις ατμομηχανές του Ντένβερ και του Ρίο Γκράντε δυτικών ατμομηχανών που λειτουργούσαν τον σιδηρόδρομο πριν από τη διατήρησή του, και τα βαγόνια του θα χάριζε κάθε δυτικό.
Τα τρένα τρέχουν και από τις δύο άκρες και συναντώνται περίπου στα μισά του δρόμου στον απομακρυσμένο σταθμό Osier. Εδώ, οι επιβάτες σταματούν για μεσημεριανό γεύμα πριν επιστρέψουν στο σημείο εκκίνησης ή οδηγήσουν στο τέλος της γραμμής και επιστρέψουν με λεωφορείο. Ο σιδηρόδρομος λειτουργεί από Μάιο έως Οκτώβριο. το φθινόπωρο, τα χρώματα των λεύκηδων είναι εκπληκτικά.
10: La Ligne Des Cevennes, Γαλλία
Le Puy-en-Velay, Γαλλία (Shutterstock)
Το Clermont-Ferrand, η πρωτεύουσα της Ωβέρνης, είναι το κέντρο αυτού του χαλαρού ταξιδιού μέσα από τους Cevennes, μια απομακρυσμένη άγρια χώρα που το 1878 εξερευνήθηκε από τον Robert Louis Stevenson και τον γάιδαρο του Modestin, ο στόχος. Αν και έχει μήκος «μόνο» 303 km, η γραμμή εκτείνεται για 106 m. διασχίζει σήραγγες και διασχίζει σχεδόν 1.300 γέφυρες, συμπεριλαμβανομένων μερικών από τις πιο εντυπωσιακές οδογέφυρες της Γαλλίας, όπως η σχεδόν ημικυκλική οδογέφυρα Chamborigaud με 41 τόξα.
Το πρώτο μέρος του ταξιδιού, στο Languedoc-Roussillon, έχει μια έντονη μεσογειακή αίσθηση. κάτω από τα κυπαρίσσια, τις λεύκες της Λομβαρδίας και τα πεύκα της Χαλεπίου απλώνονται αμπέλια μέχρι εκεί που βλέπει το μάτι. Μετά από μια σύντομη περιήγηση στα απομεινάρια εξόρυξης γύρω από το Ales, το τρένο ανεβαίνει σε λόφους αρκετά απότομους ώστε να είναι ορατός για τη γεωργία.
Στα βόρεια του Langogne βρίσκεται η γραμμή Piece de Résistance, καθώς το τρένο τρέχει κατά μήκος μιας τούβλινης προεξοχής πάνω από τον ποταμό Allée, με υπέροχη θέα που εκτείνεται μακριά από το φαράγγι. Το τοπίο του Clermont-Ferrand είναι διάσπαρτο από ηφαιστειακά βύσματα, που σας προετοιμάζουν για τον εντυπωσιακό καθεδρικό του, χτισμένο από εξαίσια μαύρη πέτρα λάβας.