Αρχικά, ας ρίξουμε μια ματιά στις βασικές προδιαγραφές αυτού του κινητήρα. Ο κινητήρας BMW N43 είναι ένας βενζινοκινητήρας που παρήχθη από την BMW μεταξύ 2007 και 2011. Ήταν ένας πολύ βραχύβιος κινητήρας σχεδιασμένος ειδικά για βασικά μοντέλα. Η ταχεία κατάρρευσή του οφειλόταν σε μεγάλο βαθμό στη στροφή της αγοράς προς τους υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες και αντικαταστάθηκε από τον κινητήρα N13, ο οποίος είναι ένας υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας. Έτσι, όπως μπορείτε να μαντέψετε, το N43 είναι φυσικής αναρρόφησης. Αυτός ο κινητήρας είναι εν σειρά 4 που σημαίνει ότι υπάρχουν τέσσερις κύλινδροι. Ήταν δύο τύπων: 1,6 l και 2,0 l. Το μπλοκ, όπως και το κεφάλι, ήταν κατασκευασμένο από αλουμίνιο, οπότε ο κινητήρας ήταν αρκετά ελαφρύς. Ο σχεδιασμός της κεφαλής είναι DOHC με τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο. Αυτός ο κινητήρας χρησιμοποιεί επίσης πολύ προηγμένες τεχνολογίες όπως το VANOS. Μάλιστα, αυτός ο κινητήρας διαθέτει διπλό VANOS, τόσο στον εκκεντροφόρο εισαγωγής όσο και στην εξαγωγή. Ο κινητήρας χρησιμοποιεί επίσης άμεσο ψεκασμό, ο οποίος αυξάνει περαιτέρω την απόδοση, αλλά έχει προκαλέσει και ορισμένα προβλήματα. Αυτό που είναι ενδιαφέρον για το N43 είναι ότι αυτός ο κινητήρας δεν πωλήθηκε σε χώρες με υψηλή περιεκτικότητα σε θείο στη βενζίνη. Το N43 στερείται επίσης Valvetronic, το οποίο είναι μια άλλη σημαντική αιτία προβλημάτων σε άλλους κινητήρες BMW. Εδώ είναι οι προδιαγραφές κινητήρα BMW N43.
- Διαμόρφωση: inline-4
- Χωρητικότητα: 1,6L ή 2,0L
- Διάμετρος: 82 ή 84 mm
- Διαδρομή: 75,7 ή 90 mm
- Υλικό μπλοκ και κεφαλής: αλουμίνιο
- Σχέδιο κεφαλής: DOHC, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
- Μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων: Ναι, Dual VANOS
- Άμεση ένεση: Ναι
- Ιπποδύναμη: 121 – 168 ίπποι
- Ροπή: 160-210 Nm (118-155 lb-ft)
Συνήθη προβλήματα κινητήρα BMW N43
Παραθέσαμε τα πιο συνηθισμένα προβλήματα κινητήρα BMW N43 και τώρα ήρθε η ώρα να εξερευνήσετε το καθένα με περισσότερες λεπτομέρειες, οπότε μείνετε συντονισμένοι καθώς εξηγούμε κάθε πρόβλημα λεπτομερώς.
Αστοχία μπουζί και πηνίου
Το πρώτο και πιο συνηθισμένο πρόβλημα με τον κινητήρα N43 είναι η αστοχία μπουζί και πηνίου. Και τα δύο αυτά εξαρτήματα ανάφλεξης υποφέρουν συχνά για αυτούς τους κινητήρες. Αυτό οφείλεται στο ότι τα πηνία που χρησιμοποιεί η BMW είναι αρκετά κακά και έχουν γίνει ανακλήσεις για αυτά τα πηνία ανάφλεξης. Τα συμπτώματα που σχετίζονται με αυτό το πρόβλημα περιλαμβάνουν μια λυχνία ελέγχου κινητήρα, αστοχίες κινητήρα, κακή απόδοση κινητήρα και κακή οικονομία καυσίμου. Ο κινητήρας δεν θα είναι ευχαριστημένος όταν υπάρχουν προβλήματα με αυτά τα εξαρτήματα ανάφλεξης. Ο ευκολότερος τρόπος για να δοκιμάσετε ένα συγκεκριμένο πηνίο είναι απλώς να το αντικαταστήσετε. Εάν ο κωδικός φωτός ελέγχου κινητήρα πηγαίνει σε άλλο κύλινδρο, αυτό προκαλεί το πρόβλημά σας.
Συσσώρευση άνθρακα
Η συσσώρευση άνθρακα είναι ένα άλλο μεγάλο πρόβλημα με αυτόν τον κινητήρα BMW N43. Γιατί λοιπόν είναι αυτό ένα πρόβλημα με αυτόν τον κινητήρα; Λοιπόν, αυτός ο κινητήρας χρησιμοποιεί άμεσο ψεκασμό. Αυτός ο τύπος έγχυσης χρησιμοποιεί διαφορετική μέθοδο έγχυσης αερίου σε σύγκριση με την έγχυση που χρησιμοποιήθηκε προηγουμένως. Έτσι, οι βαλβίδες εισαγωγής δεν καθαρίζονται όπως ήταν συνήθως σε παλαιότερους κινητήρες. Με τον καιρό, οι ατμοί του λαδιού αρχίζουν να κολλάνε στις βαλβίδες και σχηματίζονται εναποθέσεις άνθρακα. Αυτές οι εναποθέσεις μπορεί να γίνουν πολύ μεγάλες και να προκαλέσουν δυσλειτουργίες της βαλβίδας. Αυτό θα προκαλέσει αστοχίες, απώλεια συμπίεσης και απώλεια ισχύος. Η λύση είναι να κάνετε μια μέθοδο που ονομάζεται εκτίναξη καρυδιού κάθε 60.000 km για να αποφύγετε αυτά τα προβλήματα.
Αστοχία ακροφυσίου
Οι βλάβες των μπεκ είναι επίσης πολύ συχνές στον κινητήρα BMW N43. Αυτός ο κινητήρας, όπως αναφέραμε προηγουμένως, χρησιμοποιεί άμεσο ψεκασμό. Αυτή η μέθοδος έγχυσης χρησιμοποιεί ειδικά εξελιγμένα ακροφύσια πιεζοκρύσταλλου που είναι αρκετά ευαίσθητα. Συχνά καταστρέφονται και είναι σχεδόν αδύνατο να αποκατασταθούν. Η αντικατάστασή τους μπορεί να είναι αρκετά δαπανηρή. Αυτός είναι ο λόγος που θα σας συμβουλεύαμε να βεβαιωθείτε ότι τα μπεκ είναι σε καλή κατάσταση πριν αγοράσετε ένα από αυτά τα αυτοκίνητα με αυτούς τους κινητήρες. Διαβάστε τον οδηγό μας για προβλήματα μπεκ ψεκασμού καυσίμου για να μάθετε για τα συμπτώματα των κακών μπεκ ψεκασμού καυσίμου.
Αποτυχία HPFP
Εκτός από τα νέα μπεκ, αυτό το σύστημα άμεσου ψεκασμού χρησιμοποιεί επίσης μια δευτερεύουσα αντλία έγχυσης καυσίμου υψηλής πίεσης (HPFP). Αυτή η δευτερεύουσα αντλία έγχυσης είναι γνωστή για αστοχία. Όταν αποτυγχάνει, μπορεί να αρχίσει να παράγει περίεργα συμπτώματα. Συγκεκριμένα, ελέγξτε το φως του κινητήρα, το στάσιμο του κινητήρα, τον δισταγμό, την κακή οικονομία καυσίμου, τις διαρροές καυσίμου και τον θόρυβο. Συνιστάται η αντικατάσταση αυτής της αντλίας με μια νέα. Αν και μερικά από αυτά μπορούν να ξαναχτιστούν. Μπορείτε λοιπόν να ακολουθήσετε αυτή τη διαδρομή αν θέλετε.
Προβλήματα με την αλυσίδα χρονισμού
Τα προβλήματα της αλυσίδας χρονισμού είναι επίσης πολύ συνηθισμένα σε αυτούς τους κινητήρες N43. Και μπορεί να είναι από διαφορετικά μέρη. Το πρώτο πρόβλημα είναι όταν τεντώνεται η αλυσίδα χρονισμού. Αυτό θα προκαλέσει κροταλισμό του κινητήρα και, αν δεν προσέξετε, θα πηδήξει την αλυσίδα και θα καταστρέψει τον κινητήρα. Οι οδηγοί της αλυσίδας φθείρονται επίσης πολύ και απελευθερώνουν υπολείμματα που μπαίνουν στις διόδους λαδιού, γεγονός που θα εμποδίσει τη ροή του λαδιού. Αυτό προκαλεί αστοχία του κινητήρα. Τελικά, ο εντατήρας της αλυσίδας χρονισμού μπορεί να αποτύχει. Προκαλώντας προβλήματα και χαλάρωση της αλυσίδας. Συνολικά, αυτός ο κινητήρας είναι λίγο πολύ ένας εφιάλτης με αυτά τα προβλήματα της αλυσίδας χρονισμού. Μόνο οι τακτικές αλλαγές λαδιών μπορούν να καθυστερήσουν λίγο αυτά τα προβλήματα και να παρατείνουν τη διάρκεια ζωής του κινητήρα.
Προβλήματα VANA
Αυτός ο κινητήρας έχει και προβλήματα VANOS. Για όσους δεν γνωρίζουν, το σύστημα VANOS είναι ο μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων που έχει αυτός ο κινητήρας. Υπάρχουν δύο ηλεκτρομαγνητικές βαλβίδες, ένα σε κάθε εκκεντροφόρο άξονα. Τείνουν να αποτυγχάνουν και να προκαλούν προβλήματα. Το πιο συνηθισμένο θα είναι μια λυχνία ελέγχου κινητήρα. Ωστόσο, μπορεί να υπάρχουν και άλλα συμπτώματα όπως απώλεια ισχύος και κακή οικονομία καυσίμου. Ευτυχώς, αυτά τα εξαρτήματα δεν είναι τρελά ακριβά στην αντικατάστασή τους, καθώς είναι απλώς ηλεκτρομαγνητικές βαλβίδες. Με άλλα λόγια, ηλεκτρονικοί δίσκοι.
Βλάβη αισθητήρα NOx
Ένα άλλο μεγάλο πρόβλημα με αυτόν τον κινητήρα είναι η βλάβη του αισθητήρα NOx. Τι είναι λοιπόν ένας αισθητήρας NOx και πώς μπορεί να προκαλέσει πρόβλημα; Ο αισθητήρας NOx είναι ένας ειδικός αισθητήρας για αυτούς τους κινητήρες άμεσου ψεκασμού για τη μέτρηση των σωματιδίων NOx στα καυσαέρια. Άρα, η θέση τοποθέτησης είναι στην εξάτμιση του αυτοκινήτου, κάπου στη μέση εκεί που πάνε οι κολόνες Β, αλλά από κάτω. Είναι πιθανό αυτός ο αισθητήρας να αποτύχει και, όταν αποτύχει, θα έχει ως αποτέλεσμα μια λυχνία ελέγχου κινητήρα, κακές εκπομπές ρύπων, κακή λειτουργία του κινητήρα, αστοχίες και υψηλή κατανάλωση καυσίμου. Τώρα ας περάσουμε σε άλλα προβλήματα κινητήρα BMW N43.
Βλάβη αντλίας νερού και θερμοστάτη
Το τελευταίο πρόβλημα στη λίστα μας με τα προβλήματα κινητήρα BMW N43 είναι το πρόβλημα της αντλίας νερού και του θερμοστάτη. Αυτά τα δύο στοιχεία συχνά αποτυγχάνουν. Ειδικά ο θερμοστάτης. Αυτό το στοιχείο μπορεί να αποτύχει σε δύο θέσεις. Είτε κλειστό είτε ανοιχτό. Εάν είναι κλειστό, το αυτοκίνητο θα υπερθερμαίνεται συνεχώς. Εάν αποτύχει σε κρύα θέση, θα είναι πολύ δύσκολο να φτάσει αυτός ο κινητήρας σε θερμοκρασία. Από την άλλη πλευρά, η αντλία νερού μπορεί επίσης να προκαλέσει προβλήματα. Δηλαδή θόρυβος και διαρροή. Μπορεί να αποδώσει τόσο άσχημα που ο κινητήρας θα υπερθερμαίνεται συνεχώς. Έτσι, εάν παρατηρήσετε ένα από αυτά τα συμπτώματα, θα πρέπει να αντικαταστήσετε το κακό εξάρτημα.
Ποια μοντέλα διαθέτουν κινητήρα BMW N43;
- 2007 – 2009 BMW E81/82/87/88 116i
- 2008-2011 BMW E81/87/88 118i
- 2007 – 2011 BMW E90/91/92/93 320i
- 2007-2009 BMW E60/61 520i