Οι ντίζελ BMW είναι το φόρτε μου. Σήμερα θα εμβαθύνω σε όλα τα πιθανά προβλήματα με τον κινητήρα ντίζελ BMW M47.
Τα πιο συνηθισμένα προβλήματα με τον κινητήρα BMW M47
- Αστοχία πτερυγίου Vortex
- Δυσλειτουργίες του υπερσυμπιεστή
- Αστοχία προθερμαντήρα
- Αστοχίες ακροφυσίων
- Βλάβη αντλίας καυσίμου
- Βλάβες EGR
- Αστοχία τροχαλίας στροφάλου
- Αστοχία βαλβίδας PCV
- Αποχέτευση υπό κενό
Θέλετε να μάθετε περισσότερα; Μην πας πουθενά. Καθώς συνεχίζω, θα αποκαλύψω πρώτα μερικές ακόμη προδιαγραφές του κινητήρα M47 και μετά θα πάω κατευθείαν σε όλα τα ζητήματα που αναφέρονται παραπάνω.
Βασικές προδιαγραφές του κινητήρα BMW M47
Πρώτα ας μάθουμε περισσότερα για τις προδιαγραφές αυτού του κινητήρα και ας δούμε τι προδιαγραφές παρέχει αυτός ο κινητήρας. Ο κινητήρας M47 είναι ένας εν σειρά κινητήρας 4 turbo diesel που παρήχθη από τη BMW από το 1999 έως το 2007. Αυτός ο κινητήρας είναι πιθανώς ο μόνος μαζικής παραγωγής inline 4 που κατασκευάστηκε ποτέ από τη BMW. Αυτός ο κινητήρας χρησιμοποιεί μπλοκ από χυτοσίδηρο και κυλινδροκεφαλή αλουμινίου. Ο κινητήρας M47 αρχικά χρησιμοποιούσε παλιά τεχνολογία, αλλά με τα χρόνια έχει προσαρμοστεί σε νεότερα πράγματα. Για παράδειγμα, ο αρχικός κινητήρας χρησιμοποιούσε αντλία καυσίμου VP44 της Bosch. Ωστόσο, το επόμενο 2003 εκδόσεις αυτός ο κινητήρας άρχισε να χρησιμοποιεί ψεκασμό ντίζελ Common Rail. Αυτό έκανε τον κινητήρα πιο αξιόπιστο καθώς η παλαιότερη αντλία καυσίμου VP44 ήταν ένα κομμάτι σκουπιδιών που συχνά απέτυχε και προκαλούσε προβλήματα. Τα νεότερα μοντέλα είχαν επίσης πτερύγια στροβιλισμού στην πολλαπλή εισαγωγής. Και σε αντίθεση με το Common Rail, αυτό ήταν ένα μειονέκτημα γιατί αυτά τα πράγματα συχνά καταρρέουν. Είναι ενδιαφέρον ότι αυτός ο κινητήρας προσαρμόστηκε επίσης για εγκάρσια χρήση. Αυτοί οι κινητήρες είναι γνωστοί ως M47R και χρησιμοποιήθηκαν στα μοντέλα Rover και MG. Τώρα ας μοιραστούμε τις γενικές προδιαγραφές αυτού του κινητήρα.
- Διαμόρφωση: inline-4
- Χωρητικότητα: 2,0L
- Διάμετρος: 84 mm
- Διαδρομή: 88 ή 90 mm
- Υλικό μπλοκ: χυτοσίδηρος
- Υλικό κεφαλής: αλουμίνιο
- Σχέδιο κεφαλής: DOHC, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
- Στροβιλοσυμπιεστής: Ναι
- Ιπποδύναμη: 114 – 161 ίπποι
- Ροπή: 265-340 Nm (195-251 lb-ft)
Συνήθη προβλήματα κινητήρα BMW M47
Έχω αναφέρει τα πιο συνηθισμένα προβλήματα με τον κινητήρα M47, τώρα ας τα δούμε όλα.
Αστοχία πτερυγίου Vortex
Το πρώτο πρόβλημα στη λίστα μας είναι η αστοχία του πτερυγίου στροβιλισμού που παρουσιάστηκε σε αυτούς τους κινητήρες M47. Αυτό το πρόβλημα δεν είναι ευρέως διαδεδομένο, αν και είναι αρκετά σοβαρό και κοινό ώστε να δικαιολογείται αναφορά. Αυτός ο κινητήρας λειτουργεί μόνο με την παραλλαγή κινητήρα M47D20TU. Αυτός είναι ένας νεότερος κινητήρας που παρουσιάστηκε το 2001. Διέθετε μια αναθεωρημένη πολλαπλή εισαγωγής με πτερύγια στροβιλισμού που ενεργοποιούνται από υπολογιστή. Είναι όλα στερεωμένα σε ένα μόνο καλάμι και το σχέδιο είναι αρκετά μίνιμαλ. Τα μπουλόνια που συγκρατούν τις βαλβίδες μπορεί να πέσουν στους κυλίνδρους και να προκαλέσουν σφαγή. Επιπλέον, οι αποσβεστήρες μπορεί να φράξουν από άνθρακα και να παρουσιάσουν δυσλειτουργία. Ο καλύτερος τρόπος για να λύσετε αυτά τα προβλήματα είναι να αφαιρέσετε μόνιμα τα πτερύγια. Ή ξαναφτιάξτε τα πτερύγια, υπάρχουν πολλά κιτ που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να εγκαταστήσετε νέα πτερύγια και να τα κάνετε να λειτουργούν σωστά.
Δυσλειτουργίες του υπερσυμπιεστή
Οι βλάβες του υπερσυμπιεστή είναι ένα άλλο πολύ κοινό σημείο πόνου για τον κινητήρα M47. Αυτοί οι κινητήρες χρησιμοποιούν έναν μόνο στρόβιλο που μπορεί να αποτύχει με παρατεταμένη χρήση και κατάχρηση. Όταν ένα τούρμπο αποτύχει, θα δείτε μια λυχνία ελέγχου κινητήρα, καθώς και θορύβους από το τούρμπο και απώλεια ισχύος. Η λύση σε αυτό το πρόβλημα είναι η ανακατασκευή της τουρμπίνας. Υπάρχουν πολλά καταστήματα που κάνουν αυτές τις ανακατασκευές και μόλις ξαναφτιάξουν το turbo, το εξάρτημα θα είναι σαν καινούργιο. Δυστυχώς, δεν είναι πολύ φθηνό γιατί χρειάζεται πολλή δουλειά για να διορθωθεί αυτό το πρόβλημα. Έτσι, πριν αγοράσετε έναν από αυτούς τους κινητήρες, προσέξτε τα συμπτώματα ενός αποτυχημένου turbo.
Αστοχία προθερμαντήρα
Οι προθερμαντήρες είναι ένα άλλο στοιχείο που συχνά αποτυγχάνει σε αυτούς τους κινητήρες ντίζελ. Και αυτοί οι προθερμαντήρες είναι πραγματικά δύσκολο να αφαιρεθούν. Αυτό οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι βασικά έχουν συγκολληθεί μεταξύ τους για χρόνια χρήσης. Η αφαίρεσή τους μπορεί να είναι μια τρομακτική εργασία. Συνήθως, όταν αποτυγχάνουν, η λυχνία του προθερμαντήρα αρχίζει να εμφανίζεται στο ταμπλό. Επίσης, θα έχετε κάποια δυσκολία στην εκκίνηση του κινητήρα το χειμώνα γιατί οι προθερμαντήρες είναι θερμαντήρες που επιτρέπουν στο ντίζελ να αναφλέγεται σε εξαιρετικά χαμηλές θερμοκρασίες.
Αστοχίες ακροφυσίων
Οι βλάβες του μπεκ είναι επίσης πολύ συχνές στον κινητήρα M47. Αυτός ο κινητήρας χρησιμοποιούσε τυπικό ψεκασμό ντίζελ μέχρι το 2003, μετά τον οποίο ο κινητήρας εισήγαγε τον ψεκασμό Common Rail. Τα μπεκ Common Rail είναι πολύ πιο προηγμένα και τείνουν να αποτυγχάνουν σε σύγκριση με τα παλαιότερα μπεκ. Τείνουν να αποτυγχάνουν επειδή είναι πολύ ευαίσθητα στα κακά καύσιμα. Πολλοί άνθρωποι πιστεύουν ότι μπορούν να λειτουργήσουν αυτούς τους κινητήρες με φυτικό λάδι, αλλά αυτό δεν συμβαίνει με τους κινητήρες common rail. Τα μπεκ είναι επιρρεπή σε αστοχία, και όταν συμβαίνει, είναι πολύ ακριβά η επισκευή τους στην έκδοση Common Rail. Επομένως, εάν δεν θέλετε να καταστρέψετε τα ακροφύσια, σας συμβουλεύουμε να προσθέσετε ντίζελ υψηλής ποιότητας.
Βλάβη αντλίας καυσίμου
Η παλαιότερη έκδοση αυτού του κινητήρα χωρίς το common rail χρησιμοποιεί την αντλία καυσίμου VP44 της Bosch, η οποία είναι διαβόητη για αστοχία. Κάθε κινητήρας με αυτήν την αντλία έχει προβλήματα. Πρόκειται για μια πολύ κακή σχεδίαση που έχει προκαλέσει πολλά προβλήματα με αυτόν τον κινητήρα, επομένως η μόνη λύση είναι να ξαναχτίσετε αυτήν την αντλία ή να την αντικαταστήσετε. Αυτό είναι ένα άλλο πολύ ακριβό αντικείμενο για επισκευή. Τα συμπτώματα που σχετίζονται με αυτό το πρόβλημα περιλαμβάνουν αστοχία εκκίνησης του κινητήρα, τραυλισμό του κινητήρα και τράνταγμα στις ταχύτητες. Συνολικά, η οδήγηση με κακή αντλία VP44 είναι ένας απόλυτος εφιάλτης.
Βλάβες EGR
Το EGR είναι άλλος ένας μεγάλος πονοκέφαλος για τον κινητήρα M47. Τι είναι λοιπόν το EGR και ποια είναι η λειτουργία αυτής της βαλβίδας; Αυτή είναι μια βαλβίδα ανακυκλοφορίας καυσαερίων της οποίας η δουλειά είναι να επιστρέψει μέρος των καυσαερίων πίσω στην εισαγωγή για να μειώσει την ποσότητα των σωματιδίων NOx. Το NOx είναι πολύ επιβλαβές για τους ανθρώπους που το αναπνέουν, γι’ αυτό και εφευρέθηκαν αυτά τα συστήματα. Αλλά το πρόβλημα είναι ότι όλα αυτά τα συστήματα φράσσονται με άνθρακα. Συνιστάται ο τακτικός καθαρισμός του EGR εάν δεν θέλετε να έχετε προβλήματα. Συμπτώματα όπως έλεγχος της λυχνίας του κινητήρα, χαμηλή ισχύς και χαλαρή λειτουργία είναι κοινά όταν το EGR είναι φραγμένο.
Αστοχία τροχαλίας στροφάλου
Ένα άλλο πολύ κοινό πρόβλημα είναι η αστοχία της τροχαλίας του στροφαλοφόρου. Αυτό το στοιχείο είναι επίσης γνωστό ως αρμονικός εξισορροπητής. Αυτό το εξάρτημα κινεί τον οφιοειδές ιμάντα και λειτουργεί επίσης ως εξισορροπητής στροφαλοφόρου άξονα. Αυτό το εξάρτημα βρίσκεται στο κάτω μέρος όπου βρίσκεται ο στροφαλοφόρος άξονας. Αυτές οι τροχαλίες στροφάλου είναι κατασκευασμένες από καουτσούκ και το λάστιχο φθείρεται με την πάροδο του χρόνου. Έτσι, εάν το ελαστικό μέρος αστοχήσει, θα χάσετε αξεσουάρ και ο κινητήρας θα πεθάνει. Επομένως, εάν παρατηρήσετε ότι η τροχαλία του στρόφαλου σας ταλαντεύεται, είναι σημαντικό να την αντικαταστήσετε πριν αστοχήσει εντελώς.
Αστοχία βαλβίδας PCV
Η βαλβίδα PCV, ή ο εξαερισμός του στροφαλοθαλάμου, όπως το αποκαλούν ορισμένοι, μπορεί επίσης να αποτύχει. Αυτό το εξάρτημα βουλώνει και σταματά να λειτουργεί. Δεν εξαερώνει θετική πίεση στο κάρτερ και έχεις πρόβλημα. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε μια κατάσταση όπου ο κινητήρας σας θα έχει φουσκωμένα παρεμβύσματα και τσιμούχες. Οι κινητήρες καταναλώνουν λάδι κινητήρα ακόμη και όταν αστοχεί η βαλβίδα PCV. Γι’ αυτό συνιστούμε να αντικαταστήσετε αυτό το εξάρτημα προτού δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα.
Αποχέτευση υπό κενό
Και το τελευταίο ζήτημα στη λίστα μας με τα προβλήματα κινητήρα BMW M47 είναι μια διαρροή κενού. Η διαρροή κενού είναι ένα πρόβλημα με αυτόν τον κινητήρα. Αυτοί οι κινητήρες χρησιμοποιούν εύκαμπτους σωλήνες κενού φθηνής ποιότητας που μπορούν να κουμπώσουν αρκετά εύκολα και στη συνέχεια να έχουν συμπτώματα όπως το φως ελέγχου κινητήρα και το τραχύ ρελαντί. Η λύση είναι να αναβαθμίσετε αυτούς τους σωλήνες με νέους και αυτό θα πρέπει να λύσει το πρόβλημα.
Ποια μοντέλα διαθέτουν κινητήρα BMW M47;
- 1999 – 2005 BMW E46 320d
- 2001 – 2005 BMW E46 318d
- 2000 – 2003 BMW E39 520d
- 2005 – 2007 BMW E83 2.0d
- 2004 – 2007 BMW E87 118d
- 2005 – 2007 BMW E90/91 318d
- 2005 – 2007 BMW E60/61 520d
- 1999-2005 Rover 75
- 2001 – 2005 MG ZT
- 2001-2006 Land Rover Freelander.
Ποια είναι τα πιο συνηθισμένα προβλήματα κινητήρα BMW M47;
Τα κοινά προβλήματα με αυτόν τον κινητήρα περιλαμβάνουν διαρροές κενού, ελαττωματικά μπεκ, ελαττωματικούς υπερσυμπιεστές, προβλήματα με την αντλία καυσίμου VP44 στο παλαιότερο μοντέλο non-common rail, βλάβες EGR και αστοχίες τροχαλίας στροφάλου.
Είναι αξιόπιστος ο κινητήρας BMW M47;
Συνολικά, αυτός είναι ένας αξιόπιστος κινητήρας χωρίς ορισμένα γνωστά προβλήματα, όπως αστοχία στροβιλοσυμπιεστή και αστοχία αντλίας καυσίμου VP44 σε μοντέλα non-common rail. Οι νεότεροι κινητήρες που χρησιμοποιούν common rail είναι πιο αλεξίσφαιροι και δεν έχουν αυτό το πρόβλημα.