Σήμερα ρίχνουμε μια πιο προσεκτική ματιά σε ένα από τα κλασικά της Toyota. Το 1MZ-FE ήταν, και εξακολουθεί να είναι, ένα αξιόπιστο 3.0L V6, παρά τη μάλλον μακρά λίστα προβλημάτων που εντοπίσαμε. Ωστόσο, πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι αυτοί οι κινητήρες είναι παλιότεροι και αυτό έχει δώσει περισσότερο χρόνο για να εμφανιστούν προβλήματα και σε πολλούς ιδιοκτήτες να αναλύσουν λεπτομερώς.
Οι κύριες προδιαγραφές του κινητήρα Toyota 1MZ-FE
Ο κινητήρας 1MZ-FE είναι ένας κινητήρας από την οικογένεια κινητήρων Toyota MZ. Ο κινητήρας 1MZ-FE κατασκευάστηκε από το 1993 έως το 2008. Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτός ο κινητήρας εφαρμόζει διάταξη V6. Το ίδιο το μπλοκ είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο με επένδυση κυλίνδρων σιδήρου. Η κυλινδροκεφαλή είναι επίσης αλουμινίου και χρησιμοποιεί διάταξη DOHC με 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο. Επίσης, όπως κάθε άλλος κινητήρας αυτής της εποχής, το 1MZ-FE χρησιμοποιεί επίσης θύρα ψεκασμού. Ο ψεκασμός στη θύρα είναι καλός, δεδομένου ότι οι σύγχρονοι κινητήρες υποφέρουν πολύ από τη συσσώρευση άνθρακα και άλλα προβλήματα που σχετίζονται με τον άμεσο ψεκασμό. Συνολικά, ένας αρκετά απλός κινητήρας σύμφωνα με τα σύγχρονα πρότυπα. Αυτή η απλότητα καθιστά επίσης φθηνή τη συντήρηση. Είναι ενδιαφέρον ότι ορισμένα μοντέλα είχαν επίσης κιτ υπερσυμπιεστή TRD. Αυτός ο υπερσυμπιεστής αύξησε τους αριθμούς ισχύος στους 242 ίππους και 242 λίβρες-πόδια ροπής. Κάτι άλλο που πρέπει να προσθέσω είναι ότι ορισμένοι κινητήρες είχαν μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων (VVT-i) και κάποιοι όχι. Αυτό το σύστημα προσθέτει επίσης κάποια πολυπλοκότητα και χωρίς VVT-i μπορεί επίσης να είναι μια καλή κλήση. Ανεξάρτητα, εδώ είναι οι προδιαγραφές για τον κινητήρα 1MZ-FE.
- Διαμόρφωση: V6
- Χωρητικότητα: 3,0L
- Διάμετρος: 87,5 mm
- Διαδρομή: 83 χλστ
- Υλικό μπλοκ και κεφαλής: αλουμίνιο
- Έγχυση καυσίμου: Έγχυση θυρών
- Αναλογία συμπίεσης: 10,5:1
- Ιπποδύναμη: 194 – 210 ίπποι
- Ροπή: 183-242 lb-ft
Συνήθη προβλήματα κινητήρα Toyota 1MZ-FE
Συνήθη προβλήματα κινητήρα Toyota 1MZ-FE:
- Βρώμικο σώμα γκαζιού
- Υψηλή κατανάλωση λαδιού
- Διαρροές λαδιού
- Μπλοκαρισμένα ακροφύσια
- λάσπη λαδιού
- Ευαίσθητος αισθητήρας κραδασμών
- Βλάβη ηλεκτρομαγνητικής βαλβίδας VVT-i
- Αστοχία βαλβίδας EGR
Παραθέσαμε τα πιο συνηθισμένα προβλήματα με αυτόν τον κινητήρα και τώρα ήρθε η ώρα να προχωρήσουμε και να μάθετε περισσότερα για αυτά. Πιστεύουμε ότι είναι πολύ σημαντικό γιατί πρέπει να κατανοήσετε αυτά τα ζητήματα. Πρέπει να γνωρίζετε πώς και πότε συμβαίνουν, καθώς και πόσο σοβαρά είναι. Λοιπόν, χωρίς άλλη καθυστέρηση, ας ξεκινήσουμε.
1. Βρώμικο σώμα γκαζιού
Ένα από τα πιο κοινά προβλήματα με τους κινητήρες της Toyota αυτής της εποχής είναι το σώμα του γκαζιού. Αυτά τα σώματα γκαζιού τείνουν να λερώνονται. Και όταν βρωμιά και εναποθέσεις άνθρακα μπουν στο σώμα του γκαζιού, μπορεί να αρχίσει να δυσλειτουργεί. Εάν υπάρχουν πάρα πολλές καταθέσεις, δεν θα ανοίξει πλήρως ή καθόλου. Επομένως, ο καθαρισμός αυτών των σωμάτων γκαζιού με καθαριστικό υδατανθράκων είναι μια καλή ιδέα. Και θα πρέπει να το κάνετε τακτικά. Κάθε 15.000 μίλια (περίπου 24.140 χλμ.). Εάν αφήσετε αυτές τις εναποθέσεις να παραμείνουν πολύ, θα συστέλλονται και θα πρέπει να αντιμετωπίσετε συμπτώματα όπως το γκάζι που δεν ανταποκρίνεται, ελέγξτε το φως του κινητήρα, χαμηλή ισχύ κ.λπ. Εάν υπάρχει υπερβολική κατάθεση, η μόνη επιλογή θα είναι να αντικαταστήσετε το σώμα του γκαζιού με ένα νέο. Τώρα ας προχωρήσουμε σε άλλα προβλήματα με τον κινητήρα Toyota 1MZ-FE.
2. Υψηλή κατανάλωση λαδιού
Σημειώθηκε επίσης υψηλή κατανάλωση λαδιού σε αυτόν τον κινητήρα 1MZ-FE. Τι είναι λοιπόν η κατανάλωση λαδιού και γιατί συμβαίνει; Λοιπόν, η κατανάλωση λαδιού είναι μια κατάσταση όπου ο κινητήρας καίει λάδι. Αυτό οφείλεται στο ότι οι δακτύλιοι του εμβόλου δεν κάνουν τη δουλειά τους. Οι δακτύλιοι επιτρέπουν στο λάδι να εισέλθει στον θάλαμο καύσης και να καεί. Αυτό συμβαίνει σε πολλούς κινητήρες Toyota. Συνήθως οι δακτύλιοι αρχίζουν να κολλάνε στο έδαφος του δακτυλίου και να μην σφραγίζουν σωστά. Ο μόνος τρόπος για να διορθώσετε αυτό το πρόβλημα είναι η ανακατασκευή του κινητήρα. Επομένως, σας συμβουλεύουμε να επιλέξετε κινητήρες με σοβαρά χιλιόμετρα, γιατί όσο περισσότερα χιλιόμετρα έχει μαζέψει ο κινητήρας, τόσο πιο πιθανό είναι ο κινητήρας να καταναλώσει πολύ λάδι.
3. Διαρροή λαδιού
Η διαρροή λαδιού είναι ένα άλλο πολύ κοινό πρόβλημα με τον κινητήρα 1MZ-FE. Αυτός ο κινητήρας διαρρέει λάδι από πολλά σημεία, αλλά τα καλύμματα των βαλβίδων είναι τα χειρότερα. Αυτός ο κινητήρας έχει δύο καλύμματα βαλβίδων καθώς είναι σχέδιο V6. Κάθε ένα από αυτά τα καλύμματα βαλβίδων έχει μια ελαστική τσιμούχα που μπορεί να σκληρύνει με την πάροδο του χρόνου και να επιτρέψει τη διαρροή λαδιού. Ευτυχώς, η λύση δεν είναι τόσο ακριβή όσο νομίζετε. Μπορείτε να βρείτε αυτές τις φλάντζες για βρωμιά φθηνά και η αντικατάστασή τους είναι μια πραγματικά εύκολη δουλειά, εάν έχετε τα κατάλληλα εργαλεία. Ακόμα κι αν ολοκληρώσετε αυτήν τη δουλειά σε ένα κατάστημα, δεν θα πληρώσετε έναν τόνο χρημάτων για να διορθώσετε αυτό το πρόβλημα.
4. Μπλοκαρισμένα ακροφύσια
Τα μπεκ ψεκασμού αυτών των κινητήρων έχουν επίσης κάποια προβλήματα. Είναι αυτοί που τείνουν να βουλώνουν και όταν το κάνουν, το καύσιμο δεν θα ρέει σωστά ή μπορεί ακόμη και να βουλώσει εντελώς. Γιατί λοιπόν είναι αυτό; Λοιπόν, αυτό συμβαίνει επειδή αυτοί οι κινητήρες έχουν τόνους μιλίων πάνω τους. Μόλις έφτασαν στο τέλος της ζωής τους. Ο καθαρισμός δεν θα τα λύσει, γιατί στις περισσότερες περιπτώσεις το πρόβλημα είναι μέσα. Επομένως, η αντικατάστασή τους μπορεί να είναι καλύτερη ιδέα. Δεν είναι ακριβά τελικά. Γι’ αυτό μας αρέσουν οι κινητήρες MPI, τα προβλήματα με τα μπεκ ψεκασμού καυσίμου επιλύονται πολύ πιο εύκολα και φθηνότερα. Υπάρχουν συνολικά έξι τέτοια μπεκ και αν σκοπεύετε να οδηγείτε τακτικά αυτό το όχημα, πρέπει να τα αντικαταστήσετε όλα.
5. Λάσπη λαδιού
Η λάσπη λαδιού είναι μεγάλο πρόβλημα με αυτόν τον κινητήρα. Στην πραγματικότητα, αυτό είναι ίσως ένα από τα πιο κοινά προβλήματα με τον κινητήρα 1MZ-FE. Αυτό συμβαίνει σε κάθε έναν από αυτούς τους κινητήρες, ειδικά εάν δεν συντηρούνται σωστά. Γι’ αυτό συνιστούμε αλλαγή λαδιών κάθε 5.000 μίλια (περίπου 8.047 km) για αυτόν τον κινητήρα. Συνιστούμε επίσης να χρησιμοποιείτε συνθετικό λάδι καλής ποιότητας για κινητήρες μεγαλύτερης χιλιομετρικής απόδοσης, εάν ο κινητήρας έχει περισσότερα χιλιόμετρα. Αυτό θα μειώσει λίγο τη λάσπη και θα διατηρήσει τον κινητήρα σε καλή κατάσταση για το άμεσο μέλλον. Τώρα ας προχωρήσουμε σε άλλα προβλήματα με τον κινητήρα Toyota 1MZ-FE.
6. Ευαίσθητος αισθητήρας κραδασμών
Σε αυτόν τον κινητήρα σημειώθηκε επίσης πρόβλημα με τον αισθητήρα κρουσμάτων. Τι είναι λοιπόν ο αισθητήρας κραδασμών και τι κάνει; Λοιπόν, είναι ένας ειδικός αισθητήρας μικροφώνου για να ακούς τα χτυπήματα του κινητήρα. Και αυτό που συμβαίνει σε αυτόν τον κινητήρα είναι ότι μπορεί να είναι πολύ ευαίσθητος. Σε αυτές τις περιπτώσεις, ο κινητήρας μπορεί να καταναλώσει περισσότερο καύσιμο, καθώς και να χάσει ισχύ και να εμφανίσει μια λυχνία ελέγχου κινητήρα. Έτσι, πολλοί άνθρωποι μετακινούν αυτόν τον αισθητήρα. Ή αντικαταστήστε το με κάτι άλλο. Το πρόβλημα είναι πολύ χειρότερο με αυτόν τον αισθητήρα σε υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες.
7. Βλάβη ηλεκτρομαγνητικής βαλβίδας VVT-i
Ορισμένοι από αυτούς τους κινητήρες είναι εξοπλισμένοι με μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων. Και αυτή η τεχνολογία ήταν κάτι νέο και αόρατο εκείνη την εποχή. Μπορούμε απλά να πούμε ότι δεν ήταν τόσο σοφιστικέ όσο τώρα. Αυτός είναι ο λόγος που αυτά τα μοντέλα έχουν περισσότερα προβλήματα σε σύγκριση με τα νεότερα μοντέλα. Έτσι, το χτύπημα του γραναζιού VVT-i είναι αρκετά συνηθισμένο κατά την εκκίνηση. Επίσης προβλήματα με την ηλεκτρομαγνητική βαλβίδα VVT-i. Υπάρχει μια ηλεκτρομαγνητική βαλβίδα που λειτουργεί ως διακόπτης και ενεργοποιεί αυτό το σύστημα. Αυτά τα εξαρτήματα είναι γνωστό ότι αρχίζουν να δυσλειτουργούν και προκαλούν διάφορα προβλήματα, όπως η λυχνία ελέγχου κινητήρα, μειωμένη απόδοση και κακή οικονομία καυσίμου.
8. Αστοχία βαλβίδας EGR
Τελευταία αλλά εξίσου σημαντική είναι η βαλβίδα EGR, αυτή η βαλβίδα EGR είναι επίσης γνωστή ως βαλβίδα ανακύκλωσης καυσαερίων. Όπως υποδηλώνει το όνομα, επιστρέφει μερικά από τα καυσαέρια πίσω στον κινητήρα. Αυτό που συμβαίνει είναι ότι μπορεί να σπάσει και να προκαλέσει πολλά προβλήματα. Δηλαδή, ελέγξτε το φως του κινητήρα, απώλεια ισχύος και κακή οικονομία καυσίμου είναι μερικά από τα πολλά συμπτώματα.
Ποια μοντέλα έχουν τον κινητήρα 1MZ-FE;
- 1997-2003 Toyota Sienna
- 1993-2006 Toyota Camry
- 1993-2004 Lexus ES 300 και Toyota Wisdom
- 1997-2003 Toyota Harrier
- 1994-2004 Toyota Avalon
- 1997 – 2001 στέισον βάγκον Toyota Mark II
- 1998-2003 Toyota Solara
- 2000 – 2005 Toyota Estima/Tarago/Previa
- 2002-2008 Toyota Alphard
- 1998-2003 Lexus RX 300
- 2000 – 2003 Toyota Highlander/Kluger
Ποια είναι τα πιο συνηθισμένα προβλήματα με τον κινητήρα Toyota 1MZ-FE;
Τα κοινά προβλήματα με αυτόν τον κινητήρα περιλαμβάνουν τη λάσπη λαδιού, την κατανάλωση λαδιού, τα προβλήματα αισθητήρα κρούσης, την αστοχία EGR, την αστοχία ηλεκτρομαγνητικής βαλβίδας VVT-i, τις διαρροές λαδιού και τα προβλήματα στο σώμα του γκαζιού.
Είναι αξιόπιστος ο κινητήρας Toyota 1MZ-FE;
Είναι ένας αρκετά αξιόπιστος κινητήρας που μπορεί να αντέξει έως και 300.000 μίλια (περίπου 482.803 km) εάν συντηρηθεί καλά. Και για έναν καλό κινητήρα, τα 300k+ είναι μάλλον το σημείο αναφοράς. Ωστόσο, συνιστούμε να αγοράσετε έναν κινητήρα χαμηλότερης χιλιομετρικής απόδοσης, επειδή όσο περισσότερα μίλια οδηγείτε, τόσο περισσότερο λάδι θα καταναλώνει ο κινητήρας σας.