Η Mazda είναι περισσότερο γνωστή για τα σπορ αυτοκίνητα όπως το RX-7 και το MX-5, αλλά αυτό που είναι πραγματικά ωραίο είναι ότι ξέρει επίσης πώς να παίρνει την ουσία των σχεδίων φωτοστέφανου της και να το εισάγει στα καθημερινά οχήματά της. Το χάτσμπακ Mazda 3 είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα.
Έχει σχεδιαστεί για να ανταγωνίζεται πρακτικά οικογενειακά αυτοκίνητα όπως το Volkswagen Golf και το Ford Focus, αλλά είναι πολύ καλύτερο στην οδήγηση και αναμφισβήτητα καλύτερη εμφάνιση από οποιονδήποτε από τους κύριους αντιπάλους του. Έρχεται επίσης με ένα από τα καλύτερα μηχανικά κιβώτια ταχυτήτων στην κατηγορία.
Τα στοιχεία των πωλήσεων μιλούν από μόνα τους. Τα μοντέλα SUV της Mazda (κυρίως το πρόσφατα ανανεωμένο CX-5 και το πλήρως ηλεκτρικό CX-30) έχουν γίνει πρωτοσέλιδα πρόσφατα, αλλά το Mazda 3 ήταν μια ήσυχη εμπορική επιτυχία, με περισσότερα από έξι εκατομμύρια πωλήσεις παγκοσμίως από τότε που κυκλοφόρησε το hatchback. παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2003.
Αυτή τη στιγμή εργαζόμαστε για την έκδοση Mazda 3 τέταρτης γενιάς. Οι μηχανικοί της εταιρείας έκαναν κάποιες σοβαρές βελτιώσεις σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο, αν και κοίταξαν το πρότυπο hatchback λίγο διαφορετικά από τον ανταγωνισμό.
Στο κανονικό Mazda, ο βασικός κινητήρας είναι ένας τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας 2,0 λίτρων. Ωστόσο, αποδίδει μόνο 120 ίππους, η οποία είναι η ίδια ισχύς που μπορεί να αποσπάσει η Ford από έναν υπερτροφοδοτούμενο τριάδα 1,0 λίτρων. Η μάρκα το αναπληρώνει με την ήπια υβριδική υποβοηθούμενη και υπερτροφοδοτούμενη μονάδα e-Skyactiv X – αλλά περισσότερα για αυτό αργότερα.
Γιατί να μην μας πείτε τώρα για τον κινητήρα;
Γιατί πρώτα από όλα πρέπει να προσέξω πόσο καλό φαίνεται το Mazda 3. Δεν είχαμε ένα οικογενειακό χάτσμπακ τόσο κομψό από το αυθεντικό Ford Focus ή την Alfa Romeo 147. Είναι σίγουρα πιο εντυπωσιακό από το σημερινό Volkswagen Golf ή Mercedes A-Class.
Στο εσωτερικό, είναι μια παρόμοια ιστορία. Η καμπίνα είναι μινιμαλιστική, αλλά κατασκευασμένη από ποιοτικά υλικά που έχουν στρίψει σωστά. Είναι μια ευπρόσδεκτη αλλαγή από την τεχνολογικά φορτωμένη Mercedes A-Class ή το φτηνό πλαστικό Ford Focus, και είναι ένα από τα πιο εντυπωσιακά οικογενειακά hatchback εσωτερικού χώρου που πωλούνται σήμερα.
Το Mazda 3 σχεδιάστηκε ως αυτοκίνητο οδηγού, κάτι που φάνηκε αμέσως από την εσωτερική διάταξη. Η Mazda έχει κάμψει την τάση της οθόνης αφής και έχει προσθέσει έναν περιστροφικό ελεγκτή infotainment, οπότε δεν χρειάζεται να αποσπάσετε τα μάτια σας από το δρόμο για να το χειριστείτε.
Δεν υπάρχει επίσης ψηφιακός πίνακας οργάνων ευρείας οθόνης, μόνο μια οθόνη μέσα στο κεντρικό ταχύμετρο. Τα καντράν στα πλαϊνά είναι φυσικά και αναλογικά. Ένα head-up display είναι στάνταρ σε όλα τα ευρωπαϊκά επίπεδα εξοπλισμού, ένα σχεδόν αποκλειστικό καμάρι της Mazda. Η θέση οδήγησης είναι επίσης εξαιρετική και τα καθίσματα είναι και υποστηρικτικά και άνετα.
Αρκετή βάφλα για το εσωτερικό. Πώς κινείται το Mazda 3;
Με μια λέξη – εξαιρετικό. Οι τεχνικοί άνθρωποι μπορεί να θρηνούν για το γεγονός ότι η πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων του παλιού αυτοκινήτου έχει αντικατασταθεί με διάταξη δοκού στρέψης, αλλά είμαστε εδώ για να πούμε ότι δεν θα παρατηρήσετε ποτέ τη διαφορά στο δρόμο. Η οδηγική άνεση έχει επίσης υψηλή βαθμολογία ως σπορ χωρίς να είναι άβολη.
Τι άλλο; Λοιπόν, το τιμόνι είναι ακριβές και προσφέρει άφθονη ανατροφοδότηση, η καμπίνα παραμένει αθόρυβη με ταχύτητα και το εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο είναι το καλύτερο στην επιχείρηση. Υπάρχει επίσης περισσότερη πρόσφυση από ό,τι οι περισσότεροι οδηγοί ξέρουν τι να κάνουν, κάνοντας το Mazda 3 πολύ διασκεδαστικό να περπατάς στον Β-road.
Τι το ιδιαίτερο έχει αυτός ο κινητήρας e-Skyactiv-X;
Είναι βασικά ένας βενζινοκινητήρας που καίει καύσιμο περισσότερο όπως ένας κινητήρας ντίζελ. Για τους τεχνικούς, αυτό σημαίνει ανάμειξη ανάφλεξης με σπινθήρα με ανάφλεξη με συμπίεση – και αυτό είναι δύσκολο να γίνει με έναν βενζινοκινητήρα, καθώς απαιτεί ένα πολύ λεπτό μείγμα καυσίμου/αέρα. Μιλάμε για ενώσεις που είναι αρκετά άπαχες ώστε να σπρώχνουν τις ράβδους από τον κανονικό βενζινοκινητήρα ή τον βενζινοκινητήρα κήπου.
Η καύση καυσίμου είναι δύο έως τρεις φορές χαμηλότερη από έναν συμβατικό βενζινοκινητήρα και η μονάδα μπορεί να εναλλάσσεται μεταξύ ανάφλεξης με σπινθήρα και ανάφλεξης με συμπίεση (για παράδειγμα, όταν η θερμοκρασία του κυλίνδρου είναι αρκετά υψηλή ώστε να αναφλέγεται το μείγμα χωρίς σπινθήρα). Η Mazda ισχυρίζεται ότι το σύστημα προσφέρει έως και 20% καλύτερη οικονομία καυσίμου και χαμηλότερες εκπομπές CO2.
Δοκιμάσαμε την τεχνολογία για πρώτη φορά το 2019. «Mazda 3» και τότε δεν πειστήκαμε απόλυτα. Ωστόσο, το 2021 Η Mazda τροποποίησε λίγο τον κινητήρα, εναλλάσσοντας μερικά νέα έμβολα, προσθέτοντας κάποιο νέο λογισμικό στο ήπιο υβριδικό σύστημα και μειώνοντας τη σχέση συμπίεσης από 16,3:1 σε 15:1.
Οι ενημερώσεις ενισχύουν την ισχύ του κινητήρα από τους 176 ίππους στους 184 ίππους, ενώ η ροπή αυξάνεται κατά 12 λίβρες/ft σε μια νέα αιχμή των 177 λίβρων/ποδιών. Έτσι, τα αποτελέσματα δεν είναι συντριπτικά σε καμία περίπτωση – αλλά οι μικρές νίκες είναι ακόμα ευπρόσδεκτες.
Γιατί; Γιατί πρέπει να αλλάξετε τον τρόπο οδήγησης για να αξιοποιήσετε στο έπακρο τον κινητήρα. Σε σύγκριση με τους μικρότερους υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες, ο κινητήρας του Mazda αισθάνεται νωθρός – απλώς επειδή όλη η ροπή είναι στην κορυφή του εύρους στροφών και πρέπει να ανεβάσετε τον κινητήρα μέχρι την κόκκινη γραμμή για να σημειώσετε μεγάλη πρόοδο. το 2021 Η ενίσχυση της ροπής της αναβάθμισης το κάνει σίγουρα ευκολότερο, αλλά εξακολουθεί να μην έχει το χαμηλό επίπεδο μιας μονάδας Ford EcoBoost.
Ο κινητήρας κάνει επίσης μια ολόκληρη ορχήστρα από περίεργους θορύβους, αλλά να είστε σίγουροι ότι είναι απολύτως φυσιολογικοί. Για παράδειγμα, ακούγεται σαν κινητήρας ντίζελ σε κρύα εκκίνηση, με τραχύ γρύλισμα και γαργάρα στις χαμηλές στροφές. Μόνο όταν σπρώχνεις τον κινητήρα βόρεια από τις 4000 σ.α.λ. αρχίζει να μοιάζει με κανονικό βενζινοκινητήρα.
Υπάρχουν άλλοι κινητήρες;
Ένα άλλο ονομάζεται e-Skyactiv G. Είναι επίσης βενζινοκίνητο 2,0 λίτρων, αλλά δεν έχει τη φανταχτερή τεχνολογία ανάφλεξης ελεγχόμενης συμπίεσης με σπινθήρα. Στην περίπτωση του Model 3, έχει 120 ίππους με ήπια υβριδική υποβοήθηση. Ιδανικό για οδήγηση στην πόλη. Όταν όμως επιμένεις σε κάθε είδους παράσταση, πετάει τα παιχνίδια από την κούνια. Αυτή η σφιχτή αλλαγή ταχυτήτων είναι το κλειδί εδώ – η επίπεδη ζώνη ισχύος πρέπει να ενισχυθεί με μεγάλη ταχύτητα, καθώς το πιο ζουμερό σύστημα μετάδοσης κίνησης είναι για όσους φτάνουν άνετα στο επάνω ράφι.
Έχετε κάποια πρακτικά σχόλια;
Δεν είναι επικεφαλής της τάξης, αλλά κάνει τη δουλειά του. Ο χώρος για τα πόδια πίσω είναι αρκετά αξιοπρεπής, αλλά η τεράστια κολόνα C και η κεκλιμένη γραμμή οροφής σημαίνουν ότι θα πρέπει να συμβιβαστείτε με τον χώρο κεφαλής. Το πορτμπαγκάζ των 334 λίτρων είναι επίσης λίγο πιο τσιμπημένο. Είναι αρκετά μεγάλο για τις περισσότερες οικογένειες, αλλά μικρότερο από ένα VW Golf.
Mazda 3: η ετυμηγορία
Λιγότερο άλογο, αν και όχι αρκετά άλογο κούρσας. Αλλά αυτό δεν είναι το νόημα των 3 – αυτό που πουλάει είναι η εντυπωσιακή εμφάνιση, το φανταστικό πλαίσιο και η τεχνολογία που προσφέρεται (ακόμα κι αν όλη αυτή η τεχνολογία δεν είναι προφανής). Η ποιότητα του εσωτερικού του είναι σίγουρα η καλύτερη στην κατηγορία του, εκλεπτυσμένη και καλή σχέση τιμής απόδοσης. Οι κινητήρες είναι αδύναμοι – ακόμα και μετά την κυκλοφορία του ενημερωμένου e-Skyactiv X στην αγορά – αλλά από τις δύο επιλογές, θα πηγαίναμε με το e-Skyactiv X κάθε φορά τους υπερτροφοδοτούμενους τρικύλινδρους αντιπάλους.