Εάν θέλετε να διανύσετε πολλά χιλιόμετρα και δεν θέλετε να ξοδέψετε πολλά χρήματα για βενζίνη, ένας μικρός κινητήρας ντίζελ είναι μια χαρά. Εγώ προσωπικά είχα το 2020. Peugeot 2008 με πετρελαιοκινητήρα 1.5 HDi και θα πω ότι η κατανάλωση των 4 l/100 km είναι ευλογία.
Εάν δεν θέλετε να καταλήξετε σε ένα λάκκο με χρήματα γεμάτο προβλήματα, είναι πολύ σημαντικό να κάνετε μια καλή και πραγματικά ενδελεχή έρευνα. Αυτό το άρθρο θα αποκαλύψει όλα τα πιο συνηθισμένα προβλήματα κινητήρα Peugeot 1.5 HDi και Έκανα τη δική μου έρευνα πριν αγοράσω το 2008. Μίλησα με αρκετούς τεχνικούς σέρβις της Peugeot και της Opel για να σας φέρω πραγματικές πληροφορίες. Αρχικά, θα μάθουμε περισσότερα για τις βασικές προδιαγραφές του κινητήρα 1.5 HDi, στη συνέχεια θα μάθουμε περισσότερα για τα κοινά προβλήματα με τον κινητήρα Peugeot 1.5 HDi και θα μάθουμε ποια μοντέλα είναι εξοπλισμένα με αυτόν τον κινητήρα. Λοιπόν, ας ξεκινήσουμε.
Βασικές προδιαγραφές του κινητήρα Peugeot 1.5 HDi
Τώρα ας μάθουμε πρώτα περισσότερα για τον κινητήρα 1.5 BlueHDi και ας δούμε περισσότερα για τις προδιαγραφές του και τους αριθμούς που παράγονται από αυτόν τον κινητήρα. Για όσους δεν γνωρίζουν, αυτός ο κινητήρας Peugeot δεν είναι στην πραγματικότητα κινητήρας Peugeot, αλλά ένας κινητήρας που αναπτύχθηκε από κοινού από την PSA και τη Ford το 1998. Αυτή η οικογένεια κινητήρων είναι γνωστή ως DLD. Και ο κινητήρας για τον οποίο μιλάμε είναι ο DLD-415. Είναι ενδιαφέρον ότι ο κινητήρας των 1,5 λίτρων προέρχεται από τον HDi των 1,6 λίτρων και προστέθηκε στη γκάμα το 2018. Η κύρια διαφορά μεταξύ των δύο είναι η μικρότερη οπή του 1,5L HDi. Για όσους δεν γνωρίζουν, το άνοιγμα έχει το μέγεθος ενός κυλίνδρου. Από πλευράς κατασκευής, αυτός ο κινητήρας είναι ένας εν σειρά 4 turbodiesel. Ο κινητήρας χρησιμοποιεί έναν υπερσυμπιεστή για να αποσπάσει περισσότερη ισχύ. Αξίζει να σημειωθεί ότι υπάρχει μια έκδοση 8 βαλβίδων αυτού του κινητήρα και μια έκδοση 16 βαλβίδων. Αυτός ο κινητήρας χρησιμοποιεί επίσης πολλή σύγχρονη τεχνολογία, όπως ψεκασμός common rail, DPF, EGR καθώς και DEF για να πληροί το πρότυπο Euro 6. Εδώ όμως είναι όλες οι προδιαγραφές αυτού του κινητήρα.
- Διαμόρφωση: inline-4
- Χωρητικότητα: 1,5 l
- Διάμετρος: 73,5 mm
- Αντίκτυπος: 88.3
- Σχέδιο κεφαλής: SOHC, 8 βαλβίδες ή DOHC 16 βαλβίδες
- Turbo: Ναι, turbo μεταβλητής γεωμετρίας
- DPF: Ναι
- Έγχυση καυσίμου: Common Rail
- Ισχύς ίππων: 74 – 128 HP
- Ροπή: 230-300 Nm (170-221 lb-ft)
Συνήθη προβλήματα κινητήρα Peugeot 1.5 HDi
Συνήθη προβλήματα κινητήρα Peugeot 1.5 HDi:
- Προβλήματα με την αλυσίδα χρονισμού
- Αστοχίες ακροφυσίων
- Οι ροδέλες κάτω από τα ακροφύσια πρέπει να αντικατασταθούν
- Φραγμένο DPF
- Βουλωμένο EGR
- Αστοχία στροβιλοσυμπιεστή
- Προβλήματα Adblue
Παραθέσαμε τα πιο συνηθισμένα προβλήματα με τον κινητήρα 1.5 HDi. Τώρα είναι η ώρα να βουτήξετε βαθύτερα σε αυτά τα προβλήματα και να μάθετε περισσότερα για τις συνθήκες και τα συμπτώματα της εμφάνισής τους. Αυτό είναι πραγματικά πολύ σημαντικό γιατί θα σας δώσει την ευκαιρία να γίνετε ειδικός σε αυτά τα θέματα και ενδεχομένως να τα αποφύγετε. Αυτό θα σας εξοικονομήσει χιλιάδες δολάρια. Ας συζητήσουμε λοιπόν.
Προβλήματα με την αλυσίδα χρονισμού
Τα προβλήματα της αλυσίδας χρονισμού είναι ίσως το πιο σοβαρό πρόβλημα με αυτόν τον κινητήρα. Αυτός ο κινητήρας εφαρμόζει έναν μηχανισμό αλυσίδας χρονισμού που είναι υπεύθυνος για τον έλεγχο χρονισμού του κινητήρα. Για τους μη μυημένους, ο χρονισμός βασικά προσαρμόζει το πάνω και το κάτω άκρο του κινητήρα. Πρέπει να είναι εντελώς έξω και μια διαφορά ενός βαθμού μπορεί να προκαλέσει βλάβη στον κινητήρα. Οι βαλβίδες και τα έμβολα θα συγκρουστούν και θα καταστρέψουν τον κινητήρα. Και αυτή η αλυσίδα χρονισμού πρέπει να αντικατασταθεί όταν έρθει η ώρα. Συνήθως είναι περίπου 150.000 χλμ. Μόλις η αλυσίδα φτάσει σε αυτά τα χιλιόμετρα, θα αρχίσει να κάνει ένα κροτάλισμα, που είναι αρκετά ενοχλητικό και δείχνει ότι η αλυσίδα έχει τεντωθεί και πρέπει να αντικατασταθεί. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο δεν πρέπει ποτέ να αγνοήσετε αυτόν τον θόρυβο, γιατί σημαίνει ότι το αυτοκίνητό σας χρειάζεται άμεση συντήρηση. Αυτό το κύκλωμα μπορεί επίσης να σπάσει και να βλάψει τον κινητήρα λόγω μιας ελαττωματικής αντλίας κενού. Αυτό είναι ένα άλλο πολύ κοινό πρόβλημα της αλυσίδας χρονισμού με αυτόν τον κινητήρα 1,5 HDi. Τώρα ας περάσουμε σε άλλα προβλήματα κινητήρα Peugeot 1.5 HDi.
Αστοχίες ακροφυσίων
Οι βλάβες του μπεκ ψεκασμού καυσίμου είναι επίσης πολύ συχνές σε αυτούς τους κινητήρες ντίζελ. Σε περίπτωση που δεν το ξέρατε, ο 1.5 HDi χρησιμοποιεί ψεκασμό ντίζελ Common Rail. Αυτό σημαίνει ότι αυτοί οι κινητήρες χρησιμοποιούν συστήματα ψεκασμού ντίζελ υψηλής πίεσης που έχουν περιορισμένη διάρκεια ζωής. Όταν φτάσουν στο τέλος του κύκλου ζωής τους, θα αρχίσουν να δυσλειτουργούν. Μπορεί να φράξουν ή να διαρρεύσουν. Και οι δύο αυτές καταστάσεις είναι κακές και θα προκαλέσουν πολλά σοβαρά προβλήματα. Έτσι, η επαναφορά ή η αντικατάστασή τους είναι το κλειδί για την επίλυση του προβλήματος.
Οι ροδέλες κάτω από τα ακροφύσια πρέπει να αντικατασταθούν
Ένα άλλο κοινό πρόβλημα όταν πρόκειται για μπεκ ψεκασμού καυσίμου είναι η αφαίρεσή τους. Πολλοί ιδιοκτήτες απλά δεν γνωρίζουν ότι αυτά τα μπεκ έχουν ροδέλες που πρέπει να συντηρούνται κάθε 60.000 km. Εφόσον οι ιδιοκτήτες δεν εκτελούν αυτήν την υπηρεσία, τα μπεκ ουσιαστικά θα συγκολληθούν στην κυλινδροκεφαλή, καθιστώντας τη διαδικασία αφαίρεσης πραγματικό πόνο. Πολλοί μηχανικοί χρησιμοποιούν ακόμη και μεθόδους ωμής βίας που καταστρέφουν εντελώς το μπεκ για να το αφαιρέσουν. Και όλα αυτά λόγω των απλών ροδέλες που πρέπει να αντικατασταθούν.
Φραγμένο DPF
Ένα άλλο πολύ κοινό πρόβλημα με αυτούς τους κινητήρες 1.5 HDi είναι προβλήματα DPF. Το DPF είναι ένα φίλτρο σωματιδίων ντίζελ και έχουμε ετοιμάσει ένα ξεχωριστό άρθρο σχετικά με τον τρόπο αναγνώρισης των σημαδιών ενός βουλωμένου DPF. Αυτό το φίλτρο συλλέγει αιθάλη για ένα ορισμένο χρονικό διάστημα και όταν γεμίσει, πρέπει να αναγεννηθεί. Αυτή η διαδικασία αναγέννησης είναι μια ειδική διαδικασία όπου το καύσιμο εγχέεται στα καυσαέρια, τα οποία αναφλέγουν την αιθάλη που συγκεντρώνεται στο DPF. Αυτή η διαδικασία αναγέννησης συμβαίνει στον αυτοκινητόδρομο σε υψηλότερες στροφές. Πολλοί ιδιοκτήτες δεν ανανεώνουν το DPF τους και αυτό το DPF βουλώνει. Επομένως, πρέπει να καθαριστεί ή να αντικατασταθεί χειροκίνητα. Το οποίο είναι πολύ ακριβό.
Βουλωμένο EGR
Ένας άλλος μεγάλος πονοκέφαλος για αυτόν τον κινητήρα 1.5 HDi είναι το φραγμένο EGR. Τι είναι λοιπόν το EGR και τι κάνει; Λοιπόν, το EGR είναι μια βαλβίδα ανακύκλωσης καυσαερίων. Πρόκειται για μια ειδική βαλβίδα που ανακυκλώνει μέρος των καυσαερίων και το κατευθύνει στη θύρα εισαγωγής. Αυτή η βαλβίδα EGR είναι μια βαλβίδα που ανοίγει και κλείνει και επιτρέπει σε αυτά τα αέρια να κινούνται. Όταν μια βαλβίδα δεν λειτουργεί σωστά, θα αντιμετωπίσετε απώλεια ισχύος, μια λυχνία ελέγχου κινητήρα και άλλα περίεργα συμπτώματα. Η λύση είναι να καθαρίσετε τη βαλβίδα EGR ή εάν το EGR εξακολουθεί να αποτυγχάνει, θα πρέπει να την αντικαταστήσετε με μια νέα, καθώς αυτός είναι ο μόνος τρόπος για να λύσετε το πρόβλημα. Πολλοί άνθρωποι διαγράφουν το EGR, αλλά στη συνέχεια αποτυγχάνει στη δοκιμή εκπομπών, που είναι το μειονέκτημα αυτού του μοντέλου.
Αστοχία στροβιλοσυμπιεστή
Βλάβες υπερσυμπιεστή σημειώθηκαν επίσης σε αυτόν τον κινητήρα. Ένα turbo, για όσους δεν γνωρίζουν, είναι ένα εξάρτημα που βοηθά έναν κινητήρα να παράγει περισσότερη ισχύ. Οι κινητήρες ντίζελ είναι εγγενώς πολύ αργοί και χρειάζονται ένα turbo για να παράγουν επαρκή ισχύ. Αυτός είναι ο λόγος που το 99% των κινητήρων ντίζελ χρησιμοποιούν τούρμπο. Το μειονέκτημα είναι ότι το turbo είναι ένα αναλώσιμο εξάρτημα που θα χαλάσει όταν φτάσει στο τέλος του κύκλου ζωής του. Η λύση είναι η ανακατασκευή του τούρμπο ή η αντικατάστασή του με ένα νέο, που μπορεί να είναι πολύ ακριβό.
Προβλήματα Adblue
Προβλήματα έχουν επίσης αναφερθεί με το Adblue, το Adblue είναι ένα ειδικό υγρό που χρησιμοποιείται στο σύστημα DEF που εγχέει αυτό το υγρό για να ψύχει τα καυσαέρια, μειώνοντας έτσι τη ρύπανση. Εάν θέλετε να μάθετε περισσότερα για το σύστημα Adblue και τα προβλήματά του, φροντίστε να ανατρέξετε στον οδηγό προβλημάτων Adblue. Υπάρχει ένα ειδικό ακροφύσιο που εγχέει αυτό το υγρό και έχετε επίσης ένα ειδικό δοχείο υγρού Adblue. Είναι πιθανό οι αισθητήρες σε αυτό το σύστημα να αποτύχουν και να προκαλέσουν προβλήματα, καθώς και να διαρρεύσει υγρό στην σφραγισμένη περιοχή της δεξαμενής όπου βρίσκονται τα ηλεκτρονικά. Στη συνέχεια μπορεί να βραχυκυκλώσει και να προκαλέσει προβλήματα. Συνήθως το πιο κοινό σύμπτωμα είναι μια λυχνία ελέγχου κινητήρα και διαφορετικοί κωδικοί DTC του Adblue.
Ποια μοντέλα έχουν τον κινητήρα Peugeot 1.5 HDi;
Έκδοση 8 βαλβίδων 74 HP
- 2018 – Παρουσιάστε το Peugeot Rifter/Partner
- 2018 – Παρουσιάζεται το Citroen Berlingo III
- το 2018 – το τρέχον Opel Combo E
Έκδοση 16 βαλβίδων 101 HP
- Το 2018 είναι το σημερινό Peugeot 2008
- το 2019 – Παρουσιάστε το Opel Zafira Life
- το 2018 – Παρουσιάστε το Peugeot Traveller/Citroen Spacetourer
- 2018 – Παρουσιάζεται το Toyota ProAce
- 2018 – Παρουσιάστε το Peugeot Rifter/Partner
- 2018 – Παρουσιάζεται το Citroen C-Elysee
- 2018 – Παρουσιάζεται το Citroen C4 Cactus
- 2018 – Παρουσιάζεται το Citroen Berlingo III
- το 2018 – Παρουσιάζεται το DS 3 Crossback
- το 2018 – το τρέχον Opel Combo E
Έκδοση 16 βαλβίδων 118 HP
- Το 2018 είναι το σημερινό Peugeot 2008
- το 2019 – Παρουσιάστε το Opel Zafira Life
- το 2018 – Παρουσιάστε το Peugeot Traveller/Citroen Spacetourer
- 2018 – Παρουσιάζεται το Citroen C4 Cactus
- 2018 – Παρουσιάζεται το Toyota ProAce
Έκδοση 16 βαλβίδων 128 HP
- 2017 – Παρουσιάζεται το Peugeot 308 II
- 2018 – Παρουσιάζεται το Peugeot 508 II
- 2018 – Παρουσιάστε το Peugeot Rifter/Partner
- 2018 – Παρουσιάζεται το Citroen Berlingo III
- το 2018 – Παρουσιάζεται το DS 3 Crossback
- το 2018 – το τρέχον Opel Combo E
- 2017 – τρέχον Peugeot 3008 II
- 2017 – τρέχον Peugeot 5008 II
- 2018 – Παρουσιάζουμε το Citroen C4 Spacetourer
- 2018 – Παρουσιάζεται το Citroen C5 Aircross
- το 2017 – το τρέχον DS7 Crossback
- το 2018 – Παρουσιάζεται το Opel Grandland.
Ποια είναι τα πιο συνηθισμένα προβλήματα κινητήρα Peugeot 1.5 HDi;
Συνήθη προβλήματα με τον κινητήρα 1.5 HDi είναι προβλήματα υγρών EGR, DPF και Adblue. Πρόκειται για συστήματα εκπομπών που συχνά αποτυγχάνουν. Υπάρχουν επίσης προβλήματα με τα μπεκ όπου αστοχούν, και υπάρχουν επίσης αστοχίες τούρμπο, καθώς και θόρυβοι κροτάλισμα της αλυσίδας χρονισμού όταν πιέζεται η αλυσίδα.
Είναι αξιόπιστος ο κινητήρας Peugeot 1.5 HDi;
Ναι, αυτός ο κινητήρας είναι αρκετά αξιόπιστος εάν συντηρηθεί καλά. Είναι ντίζελ τελικά, και αν γνωρίζετε τα προβλήματα με το ντίζελ και πώς να τα αποφύγετε, θα είστε εντάξει. Τα προβλήματα ντίζελ συνήθως σχετίζονται με βλάβες EGR, DPF, μπεκ και στροβιλοσυμπιεστή. Όλα αυτά τα προβλήματα είναι στον 1.5 HDi.