Επιθεώρηση Porsche 718 Cayman GT4 RS (2022).

Επιθεώρηση Porsche 718 Cayman GT4 RS (2022).

Καλώς ήρθατε στην Porsche 718 Cayman GT4 RS, αλλιώς γνωστή ως το αυτοκίνητο που πολλοί πίστευαν ότι η Porsche δεν θα τολμούσε να κατασκευάσει. Γιατί; Λοιπόν, εδώ και καιρό υπήρχε η υποψία ότι η Porsche εμπόδιζε το σπορ αυτοκίνητό της Cayman να μην πατήσει στα δάχτυλα της πιο ακριβής σειράς 911.

Άλλωστε, είναι ελαφρύτερο, μικρότερο και δεν χρειάζεται να παλεύει με τους νόμους της φυσικής χάρη σε μια πιο συμβατική διάταξη του μεσαίου κινητήρα. Έχεις την αίσθηση ότι αν η Porsche το ήθελε πραγματικά, η Cayman θα μπορούσε να έρθει κοντά στον μεγάλο της αδερφό. Έτσι τώρα, σε ένα από τα τελευταία σπορ αυτοκίνητα της Porsche που κινούνται με φυσικό αέριο, έχουν κάνει ακριβώς αυτό. Το αποτέλεσμα; Αναμενόμενα συντριπτικό.

Διαβάστε την πλήρη κριτική μας για την Porsche 718 Cayman GT4 RS…

Σε τι διαφέρει από το 718 Cayman GT4;

Ξεκινώντας από την εμφάνιση, το «κανονικό» GT4 RS φαίνεται σαφώς υποτιμημένο, παρά το μεγάλο φτερό και τις εισαγωγές. Οι εισαγωγές αέρα NACA τοποθετούνται στο ελαφρύ καπό και παρέχουν ψύξη του φρένου χωρίς παρεμβολές στην οπισθέλκουσα, ένας ρυθμιζόμενος μπροστινός διαχύτης τεσσάρων κατευθύνσεων αυξάνει την μπροστινή κάθετη δύναμη, οι χαμηλότεροι εκτροπείς βελτιώνουν την πίσω πίεση και οι θόλοι των τροχών (πρώτη φορά εμφανίστηκαν στο 911 GT3 RS) κρατούν τον μπροστινό άξονα από την ανύψωση. – Η λίστα με τα πρόσθετα και τα κόλπα αεροσκαφών είναι μεγάλη και περιεκτική.

Ωστόσο, κανένα από αυτά δεν είναι τόσο άμεσα αντιληπτό όσο το πίσω φτερό του λαιμού του κύκνου. Εμφανίστηκε για πρώτη φορά στην 992 911 GT3, η παρουσία της από μόνη της είναι αρκετή για να δείξει τις προθέσεις της GT4 RS. Ρυθμιζόμενο σε τρία διαφορετικά στάδια, η κατασκευή του με CFRP και τα γόνατα αλουμινίου μοιάζουν με το 24 Hours of Le Mans. Σε συνδυασμό με το υπόλοιπο κιτ αεροσκαφών, η Porsche λέει ότι αξίζει την πρόσθετη κάθετη δύναμη 25% σε σύγκριση με το GT4.

Και αυτό είναι μόνο η αρχή. Εντάξει, οπότε το GT4 RS δεν έχει τη διάταξη μπροστινής ανάρτησης με διπλό ψαλιδάκι από την 911 GT3, αλλά με βάση τα τρέχοντα στοιχεία υπάρχει ισχυρό επιχείρημα ότι δεν χρειάζεται. Σε σύγκριση με το GT4, το αμάξωμα έχει χαμηλώσει κατά 30 χιλιοστά, τα εμπρός και πίσω μετατρόχια είναι 6 χιλιοστά και 8 χιλιοστά φαρδύτερα αντίστοιχα και η κύρτωση του πίσω άξονα έχει αυξηθεί κατά ένα τέταρτο της μοίρας.

Επιθεώρηση Porsche 718 Cayman GT4 RS (2022).

Εν τω μεταξύ, ένα ρυθμιζόμενο πλαίσιο Porsche Active Suspension Management (PASM) και το Porsche Torque Vectoring (PTV) είναι στάνταρ, ενώ έχουν επίσης εισαχθεί ρυθμοί ελατηρίου και ρύθμιση αποσβεστήρα ειδικά για RS. Το συνολικό του βάρος έχει επίσης μειωθεί κατά 35 κιλά στα 1415 κιλά, με μεγαλύτερα στάνταρ φρένα (επίσης προαιρετικά κεραμικά) που βοηθούν στην ισχύ ακινητοποίησης. Διατίθενται πακέτα αναβάθμισης Clubsport και Weissach, που προσφέρουν γοητεία για το track day, όπως ιμάντες έξι σημείων, σπορ σύστημα εξάτμισης από τιτάνιο και σφυρήλατους τροχούς μαγνησίου.

Τι γίνεται με τον κινητήρα 4.0 RS;

Θυμάστε εκείνο το αριστούργημα, το ατμοσφαιρικό εξάρι 4,0 λίτρων που κόλλησε η Porsche στην 911 GT3; Λοιπόν, κατά κάποιο τρόπο το εισήγαγαν στους Caymans, κράτησαν την ισχύ σχεδόν ίδια και την εξομάλυνσαν πιο δυνατά. Αυτός είναι 493 ίπποι στις 8400 rpm με τελική ταχύτητα κινητήρα 9000 rpm. Το βασικό σπριντ 0-62 μίλια/ώρα διαρκεί 3,4 δευτερόλεπτα, τα 0-120 μίλια/ώρα χρειάζονται 10,9 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα 196 μίλια/ώρα.

Τα νούμερα είναι σίγουρα συγκλονιστικά, αλλά είναι ο καθαρός θόρυβος που κλέβει την παράσταση. Οι εισαγωγές αέρα αντικαθιστούν τα δύο πλαϊνά πίσω παράθυρα και κατευθύνουν τον αέρα απευθείας στο κεντρικό airbox, πράγμα που σημαίνει ότι οι επιβάτες του αυτοκινήτου απολαμβάνουν όλο το φάσμα του τερατώδους ήχου εισαγωγής που εκτοξεύεται κατευθείαν στα αυτιά τους. Ακόμη και με το κράνος, είναι σχεδόν ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο GT3. Οι στροφές ανεβαίνουν εκπληκτικά γρήγορα και ο σχεδόν βρυχηθμός επισκιάζει οτιδήποτε έχουμε ζήσει στο δρόμο στο Cayman. Μπορούμε ακόμα να το ακούσουμε μέρες μετά την οδήγηση…

Αν και, στην πραγματικότητα, αυτό ισχύει για πολλές πτυχές του GT4 RS. Η απόκριση του γκαζιού είναι τόσο έντονη όσο ένα από τα μαχαίρια κουζίνας του Gordon Ramsay και η παροχή ισχύος είναι τόσο ομαλή και γραμμική όσο μια πίστα σκι με μαργαρίνη. Κάποιοι μπορεί να απογοητευτούν από το υποχρεωτικό επτατάχυτο κιβώτιο PDK (δεν θα υπάρχει μηχανικό), αλλά το έπαθλο παρηγοριάς είναι ότι είναι πολύ καλό.

Οι αλλαγές είναι ευκρινείς και ευκρινείς χωρίς να είναι υπερβολικά βίαιες, και οι κατεβάσματα (είτε χρησιμοποιώντας τα paddles είτε το κιβώτιο ταχυτήτων) γιορτάζονται με αυξημένες στροφές και μια υπέροχη έκρηξη θορύβου.

Μοιάζει με μικρότερο 911 GT3;

Ναι και όχι. Σίγουρα, υπάρχουν ομοιότητες (πολύ ξεκάθαρα μοιράζονται τον ίδιο κινητήρα), αλλά το να τις συγκεντρώνουμε στη φράση “baby GT3” δεν αδικεί το 718 Cayman GT4 RS. Και αυτό πραγματικά κάτι λέει.

Για αρχή, ενώ το GT4 RS είναι σίγουρα πιο δυνατό, πιο απαιτητικό από το GT4, δεν κάνει το ίδιο με το 911 GT3. Στο τελευταίο, γνωρίζετε καλά ότι οι μεγάλοι, φαρδύς γοφοί γέρνουν το αυτοκίνητο και παρέχουν εκπληκτικά επίπεδα σταθερότητας και πρόσφυσης κατά την είσοδο και την έξοδο στις στροφές. Από πολλές απόψεις, οι δυνατότητες του αυτοκινήτου από μόνες τους μπορεί να είναι εκφοβιστικές.

Όχι τόσο το Cayman GT4 RS. Το αυτοκίνητο είναι μικρότερο και η ισορροπία είναι εγγενώς καλύτερη, δίνοντας στον οδηγό μια καλύτερη αίσθηση του πού είναι το όριο και πότε το δικό του ταλέντο εξαντλείται. Μπορεί να ακούγεται περίεργο ή ίσως αναμενόμενο, αλλά η οδική συμπεριφορά του GT4 RS είναι λιγότερο αισθητή σαν της Porsche από οποιαδήποτε άλλη RS που είχε προηγηθεί.

Ο θόρυβος, οι αποκρίσεις, η ταχύτητα, όλα λένε 911, μέχρι να στρίψετε τον τροχό Race-Tex με ακρίβεια στολισμένο στη γωνία και να παρατηρήσετε πώς προτιμά να περιστρέφεται στον άξονά του και να υπερστρέφει κατά την έξοδο. Η αίσθηση του πεντάλ του φρένου είναι εξαιρετικά εξαιρετική, και ενώ η ανάδραση του τιμονιού δεν μπορεί να ταιριάξει, η ταχύτητα και η αμεσότητα του rack εκτιμώνται καλά.

Έχοντας οδηγήσει μόνο το αυτοκίνητο στην πίστα, είναι δύσκολο να καταλάβει κανείς πώς αυτό μεταφράζεται στο δρόμο, αλλά παρά το αναβαθμισμένο υλικό, μοιάζει με το λιγότερο προσανατολισμένο στην πίστα μοντέλο RS που έχουμε δει. Τούτου λεχθέντος, δεν αισθάνθηκε ακατάστατο ή ακατάλληλο στα τμήματα της πίστας Anglesey και οι πιο μαλακές ρυθμίσεις αποσβεστήρα παρέχουν αρκετή συμμόρφωση ώστε να υποδεικνύεται ότι θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί στο μέσο βρετανικό ανώμαλο βρετανικό δρόμο B.

Porsche 718 Cayman GT4 RS: Η ετυμηγορία

Πολλοί από εμάς αναρωτηθήκαμε χωρίς αμφιβολία πώς θα έμοιαζε και θα οδηγούσε ένα Cayman χωρίς φραγμούς, αλλά με το τέλος του σπορ αυτοκινήτου εσωτερικής καύσης να πλησιάζει στο τέλος του, φαινόταν απίθανο να το μάθουμε ποτέ. Λοιπόν, προς τιμή της Porsche, έριξαν τα πάντα στην 718 Cayman GT4 RS και χαιρόμαστε που το έκαναν.

Είναι ένα μαγικό μηχάνημα γεμάτο θόρυβο, απόλυτη ταχύτητα και καλή παλιομοδίτικη διασκέδαση. Ναι, μπορεί να κάνει γύρο στο Nürburgring σε 7 λεπτά και 9 δευτερόλεπτα, αλλά για πρώτη φορά σε μια Porsche με σήμα RS, κανείς δεν πρέπει να νοιάζεται. Περισσότερο από ένα χρονόμετρο, το GT4 RS είναι μια συναρπαστικά διαφορετική προσέγγιση των εξαιρετικών εξαρτημάτων που μας έχουν κάνει να απολαμβάνουμε 911 για χρόνια. Με λίγα λόγια, θα γίνει σίγουρα ένα από τα καλύτερα μοντέλα RS της Porsche.

Parašykite komentarą

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *