Το 2017, το αυθεντικό Toyota C-HR είχε μεγάλο αντίκτυπο στην αγορά των συμπαγών SUV. Το στυλ φαινόταν να είναι το κύριο επίκεντρο του C-HR, παρά η πρακτικότητα. Με οικονομικά αποδοτικά υβριδικά συστήματα μετάδοσης κίνησης, συνδύαζε το λογικό κόστος λειτουργίας με μια εντυπωσιακή γραμμή οροφής που μοιάζει με κουπέ και χαρακτηριστική γωνία. Φαινόταν σαν στοίχημα εκείνη την εποχή, αλλά σίγουρα λειτούργησε για την Toyota, ακόμα κι αν δεν ήταν ένα από τα καλύτερα SUV εκεί έξω. Μετά από έξι χρόνια πωλήσεων, ήρθε η ώρα να τον συγχαρούμε για την αντικατάστασή του. Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η Toyota έχει επικεντρωθεί σε αυτό που έκανε το αρχικό C-HR να ξεχωρίζει: εκλεπτυσμένο στυλ εμπνευσμένο από κουπέ, υβριδικά κινητήρια σύνολα και συμπεριφορά εκτός δρόμου. Θα φτάσει εδώ μαζί με την πλατφόρμα TNGA-C, το Toyota Prius, το 2024.
Τι νέο υπάρχει για το 2023 C-HR;
Αρκετά, ακόμα κι αν το στυλ είναι κατανοητά εξελικτικό. Είναι το πιο πρόσφατο μοντέλο της οικογένειας Toyota New Global Architecture (TNGA), το οποίο περιλαμβάνει διαμορφώσεις κίνησης εμπρός, πίσω και τετρακίνησης, καθώς και διάφορα μεταξόνια. Αυτή η πλατφόρμα είναι τόσο διαδεδομένη στη γκάμα της Toyota που μέχρι το 2023 Το 80% των μοντέλων θα το υποστηρίζει μέχρι το τέλος του έτους. Η εμφάνιση δεν προκαλεί έκπληξη, επομένως έχετε μια κεκλιμένη γραμμή οροφής και τα φώτα LED μπροστά και πίσω είναι πολύ πιο ενσωματωμένα από πριν, και η τεράστια πίσω αρθρωτή πόρτα του χώρου αποσκευών συνδυάζεται πολύ αποτελεσματικά με αυτά. Οι χειρολαβές των θυρών αναδιπλώνονται τώρα όπως το Range Rover Velar, καταργώντας τα παλιά κρυφά έλκη πίσω πόρτας σε στυλ Alfa Romeo. Η μεγαλύτερη αλλαγή είναι ότι τα πίσω πλαϊνά παράθυρα είναι (πολύ ελαφρώς) μεγαλύτερα, βελτιώνοντας την ορατότητα πίσω. Το υβριδικό αυτοφορτιζόμενο 1,8L διαθέτει το σύστημα μετάδοσης κίνησης πέμπτης γενιάς της Toyota, το οποίο υπόσχεται λιγότερη φασαρία από πριν όταν οδηγείτε και πολύ μεγαλύτερη απόδοση. Το πιο αξιοσημείωτο είναι ότι είναι διαθέσιμο ως plug-in υβριδικό για πρώτη φορά, χρησιμοποιώντας τα PHEV gubbins τρίτης γενιάς της μάρκας. Έχει τον ίδιο τετρακύλινδρο κινητήρα 2,0 λίτρων με το πιο ισχυρό μοντέλο αυτοφόρτισης (μεταφορά από το παλιό αυτοκίνητο), αλλά έχετε μια μπαταρία ιόντων λιθίου 13,8 kWh που υποστηρίζεται ότι παρέχει ηλεκτρική αυτονομία 41 μιλίων. – και το CO2 του φτάνει μόλις τα 19-20 g/km, καθιστώντας το εξαιρετικά φιλική επιλογή για το εταιρικό αυτοκίνητο.
Πώς είναι η αίσθηση του Toyota C-HR 2023 στην οδήγηση;
Η ισχύς του C-HR κυμαίνεται από την έκδοση 1,8 λίτρων 138 ίππων έως το μοντέλο Full Hybrid 2,0 λίτρων 195 ίππων έως τους πολύ υγιείς 220 ίππους για το κορυφαίο plug-in. Σε ορισμένες αγορές μπορείτε να έχετε τετρακίνηση που παρέχεται από έναν ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα, αλλά αυτό δεν συμβαίνει στο Ηνωμένο Βασίλειο. Μέχρι στιγμής, έχουμε οδηγήσει ένα πολύ καθυστερημένο πρωτότυπο του κορυφαίου plug-in μοντέλου μαζί με τις εκδόσεις παραγωγής των πλήρους υβριδικών 1,8 και 2,0 λίτρων. Το PHEV είναι άνετα η ταχύτερη επιλογή και η γκάμα EV είναι καλή, αν όχι εξαιρετική. Ο θετικός χρόνος 0-62 mph είναι 7,3 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 112 mph. Όταν το ενεργοποιείτε, αισθάνεται πραγματικά γρήγορο και ανταποκρίνεται σε οτιδήποτε άλλο εκτός από την ελαφρύτερη είσοδο γκαζιού. Όπως ο αυτόματος φορτιστής 2,0 λίτρων, οι νότες του κινητήρα είναι τόσο σκυθρωπός όσο ποτέ και πολύ λιγότερο γλυκές από την αντίπαλη προσφορά της Honda. Είναι αρκετά αθόρυβο τις περισσότερες φορές που σύντομα θα ακούσετε τον αμμοχάλικο κινητήρα του και θα εκτιμήσετε το χαμηλό συνολικό επίπεδο θορύβου. Και ναι, πονάει λιγότερο. Αν και θα διατηρήσει σταθερές στροφές εάν το μπλοκάρετε πραγματικά, η πιο ήπια επιτάχυνση ρυθμίζει τη νότα του κινητήρα για λιγότερο ερεθισμό των αυτιών. Με την προστιθέμενη ισχύ της μεγάλης μπαταρίας του PHEV, ο αυτοφορτιζόμενος 2,0L επιταχύνει από 0 στα 62 mph σε όχι και τόσο εντυπωσιακά 8,1 δευτερόλεπτα. Αυτό είναι αρκετό για τα περισσότερα σενάρια, αν και όχι τόσο γρήγορα. Ο 1.8 είναι ακόμη πιο αργός στα 10,2 δευτερόλεπτα, αλλά στο γκάζι είναι αρκετά μυώδης και ακούγεται πολύ πιο απαλός από τον 2,0 λίτρων. Αν και δεν είναι υπεργεμισμένο, το τιμόνι είναι καλά ζυγισμένο και όμορφα ρυθμισμένο. Τα φρένα διαμορφώνονται εύκολα, συνδυάζοντας το φρενάρισμα αναγέννησης και τριβής με την επιβλητικότητα. Είναι αρκετά ευχάριστο να μπουσουλήσεις μέσα, αλλά ωθήστε το περισσότερο και οι ισχυρισμοί της Toyota για βελτιωμένο δυναμισμό υπολείπονται λίγο. Η κύλιση του αμαξώματος είναι αρκετά αισθητή και βλάπτει την ευκινησία του C-HR, ειδικά μέσω των στροφών S. Τα επίπεδα πρόσφυσης είναι καλά, αλλά δεν χρειάζονται πολλά για να σπρώξετε το αυτοκίνητο πολύ μπροστά, επομένως ο χειρισμός είναι ασφαλής αλλά όχι ιδιαίτερα απαιτητικός. Λόγω των επιπέδων δρόμων στους οποίους περιοριζόμασταν, είναι δύσκολο να πούμε πάρα πολλά για την ποιότητα κύλισης, αν και χωρίζεται όμορφα σε απόσβεση υγρών και σταθερή αίσθηση δρόμου. Μερικές ράχες και ατέλειες επιφάνειας αποκαλύπτουν την υποκείμενη σταθερότητα, υποδηλώνοντας ότι οι μεγαλύτεροι τροχοί αξίζει να αποφευχθούν στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Τι υπάρχει μέσα στο νέο C-HR;
Στο εσωτερικό, οι τεράστιες σκοτεινές επιφάνειες του παλιού C-HR τονίζονταν με τις αντίθετες περιοχές απαλής αφής και ένα ζευγάρι «ασπίδες πανιών» που τρέχουν από την κορυφή του ταμπλό μέχρι τις πόρτες. Το πιο σημαντικό, η μεγάλη κεντρική οθόνη infotainment είναι όμορφα ενσωματωμένη, φωτεινή, απόκριση και εύκολη στη χρήση. Κάθεται πάνω από μια δέσμη φυσικών χειριστηρίων κλιματισμού και αισθάνεται πολύ πιο προσεκτικός και ώριμος από πριν. Στις παρουσιάσεις αυτοκινήτων, έχουμε ένα παιχνίδι όπου βλέπουμε πόσο χρόνο χρειάζεται για να χρησιμοποιήσει ο εκπρόσωπος του κατασκευαστή τη λέξη “premium”. Το Toyota δεν άντεξε πολύ, και όσο δυναμικό υποσχέθηκε, είναι λίγο άδειο. Ναι, η ποιότητα της καμπίνας μπροστά είναι μια σημαντική βελτίωση σε σχέση με το απερχόμενο αυτοκίνητο και είναι στενά συνδεδεμένη με την ποιότητα του στερεού υλικού. Βάλτε το κεφάλι σας στην πλάτη και είναι μια θάλασσα από σκληρό, ακλόνητο πλαστικό, όπως το παλιό μοντέλο. Σε αυτό το σημείο, μάλλον αξίζει να σχολιάσουμε τη γενική διαμονή και την ορατότητα, καθώς επέκριναν το αρχικό C-HR. Όπως και πριν, η εκλεπτυσμένη του μορφή δεν προσφέρει ιδιαίτερα καλή ορατότητα – ειδικά μέσω της πίσω οθόνης που μοιάζει με γραμματοκιβώτιο. Το Over the shoulder δεν είναι τόσο κακό όσο ήταν, αν και είναι σίγουρα καταραμένο με αμυδρά επαίνους. Τα μπροστινά καθίσματα είναι ευρύχωρα και μας αρέσει η ψηλά τοποθετημένη κεντρική κονσόλα, αλλά τα πίσω καθίσματα δεν πρέπει να γράψουμε τίποτα. Δεν είναι τόσο σκοτεινό όσο πριν και η πανοραμική γυάλινη οροφή βελτιώνει πραγματικά την κατάσταση. Ωστόσο, ένα εξάποδο δεν θα χωρέσει άνετα πίσω από παρόμοιο ύψος. Αυτό δεν είναι οικογενειακό αυτοκίνητο.
Ετυμηγορία
Το Toyota C-HR ξεχώριζε πάντα από το πλήθος και συνεχίζει να το κάνει με τα εντυπωσιακά του χρώματα, τη δίχρωμη βαφή και το γωνιακό στυλ του. Αλλά τώρα παλεύει με κάποιους από τους αντιπάλους του, οπότε τα αδύναμα σημεία του παλιού αυτοκινήτου έπρεπε να βελτιωθούν. Λόγω ως επί το πλείστον η Toyota έχει κάνει ακριβώς αυτό. Το νέο 2023 Το Toyota C-HR είναι συμπαγές, διακριτικό, παίρνει εύκολα πάνω από 50 mpg στον πραγματικό κόσμο και είναι μια εκλεπτυσμένη μονάδα δίσκου που είναι εύκολο να ζεις. Παίρνει όλα τα καλύτερα μέρη ενός παλιού αυτοκινήτου, τα βελτιώνει και αφαιρεί πολλά από τα κύρια ελαττώματα του. Αν τα αυτοκίνητα αγοραζόντουσαν καθαρά για ορθολογικούς λόγους, το C-HR δεν θα αντιμετώπιζε τις λεγεώνες των Skoda Kamiqs, Nissan Jukes και Ford Pumas – αλλά είναι, και αναμφίβολα θα συνεχίσει να είναι. Εάν το C-HR είναι ελκυστικό, θα παραμείνουμε στο υβριδικό 1.8. Δεν είναι γρήγορο, αλλά δεδομένου του ελαφρώς σκληροτράχηλου χειρισμού του αυτοκινήτου, είναι αρκετά καλό. Είναι επίσης βολικό για εξοικονόμηση, είναι πιο εκλεπτυσμένο και έχετε λίγο περισσότερο χώρο εκκίνησης.