Οι περισσότεροι οδηγοί προσπαθούν να μειώσουν το κόστος συντήρησης του αυτοκινήτου τους. Ένα αυτοκίνητο είναι μια πολύπλοκη συσκευή που απαιτεί γνώση σε πολλούς τομείς. Παρόλα αυτά, υπάρχουν αρκετές δουλειές που μπορείς να κάνεις μόνος σου χωρίς να απαιτούνται ουσιαστικές γνώσεις. Μια τέτοια εργασία είναι η αντικατάσταση του ιμάντα εναλλάκτη ή του ιμάντα αξεσουάρ. Αυτή η εργασία δεν μπορεί να ονομαστεί απλή, αλλά προσιτή. Επιπλέον, σας επιτρέπει να εξετάσετε το χώρο του κινητήρα του αυτοκινήτου.
Πριν ξεκινήσετε την εργασία, πρέπει να βεβαιωθείτε ότι ο ιμάντας της γεννήτριας πρέπει να αντικατασταθεί. Υπάρχουν δύο επιλογές για αυτό. Το πρώτο είναι μια οπτική επιθεώρηση. Εάν ο ιμάντας παρουσιάζει σημάδια ζημιάς, πρέπει να αντικατασταθεί αμέσως χωρίς επιφυλάξεις ή όρους. Η δεύτερη επιλογή είναι η αντικατάσταση του ιμάντα κατά την προγραμματισμένη συντήρηση. Παράλληλα, γίνεται οπτικός έλεγχος και λαμβάνεται απόφαση για αντικατάσταση του ιμάντα ή συνέχιση της λειτουργίας του.
Θα πρέπει να θυμόμαστε ότι ο ιμάντας του εναλλάκτη πρέπει να επιθεωρείται οπτικά με τον κινητήρα σβηστό και κατά προτίμηση με τον ακροδέκτη της μπαταρίας αφαιρεθεί.
Όταν αποφασίσετε να αντικαταστήσετε τη ζώνη, πρέπει να την αγοράσετε. Πρέπει να αγοράσετε μια ζώνη του ίδιου μεγέθους και τύπου.
Διαδικασία αντικατάστασης ιμάντα γεννήτριας:
Αρχικά, ελευθερώνουμε χώρο και παρέχουμε πρόσβαση στη ζώνη. Σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί να χρειαστεί να αφαιρέσετε τα προστατευτικά τροχού και φτερού, και σε ορισμένες περιπτώσεις το προστατευτικό του κάρτερ.
Στη συνέχεια, απελευθερώστε την τάση του ιμάντα. Για να το κάνετε αυτό, χαλαρώστε το παξιμάδι του εντατήρα (μπουλόνι). Κατά κανόνα, ο εντατήρας έχει στρογγυλό σχήμα, είναι κατασκευασμένος με τη μορφή ρολού και καθορίζεται από καθαρά διαισθητική επιθεώρηση του ιμάντα. Ο εντατήρας φαίνεται να πιέζει τον ιμάντα.
Πριν αφαιρέσετε τη ζώνη γεννήτριας, πρέπει να επιθεωρήσετε προσεκτικά τα πάντα και να θυμάστε, και ακόμα καλύτερα – να σχεδιάσετε (μπορείτε να τραβήξετε φωτογραφία με κινητό τηλέφωνο) πώς τοποθετήθηκε και σε ποια στοιχεία αγκιστρώνεται. Πολύ συχνά, ένας ιμάντας οδηγεί πολλές μονάδες ταυτόχρονα.
Η ζώνη αφαιρείται. Τώρα συγκρίνουμε τις δύο ζώνες και βεβαιωνόμαστε ότι είναι πανομοιότυπες. Εάν όλα ταιριάζουν, τοποθετήστε τη νέα ζώνη στη θέση της παλιάς, επαναλαμβάνοντας το σχέδιο εγκατάστασης. Εάν κάνετε λάθος, οι συνέπειες μπορεί να είναι διαφορετικές. Αυτό μπορεί να προκληθεί από δυσλειτουργία εξαρτημάτων και συγκροτημάτων ή ζημιά στο όχημα.
Ο βαθμός τάσης του ιμάντα ρυθμίζεται από έναν εντατήρα. Κατά κανόνα, η ζώνη θεωρείται σωστά τοποθετημένη εάν δεν υπερβαίνει το 1-1,5 cm.
Αφού ολοκληρώσετε την εγκατάσταση και τεντώσετε τον ιμάντα, βεβαιωθείτε ότι δεν έχουν μείνει ξένα αντικείμενα στο χώρο του κινητήρα.
Επανεγκαταστήστε όλα τα απεγκατεστημένα στοιχεία. Επανασυνδέστε την μπαταρία εάν ήταν αποσυνδεδεμένη και ελέγξτε την εργασία που έχει γίνει. Για να το κάνετε αυτό, πρέπει να ξεκινήσετε τον κινητήρα και να ενεργοποιήσετε ολόκληρο το ενσωματωμένο ηλεκτρικό δίκτυο. Εάν στο μέγιστο φορτίο, ο ιμάντας δεν σφυρίζει, δεν υπάρχει πρόσθετος θόρυβος και ο φωτισμός δεν εξασθενεί, τότε ο ιμάντας τεντώνεται σωστά.
Δύο συστάσεις μπορούν να γίνουν ως πρόσθετες συμβουλές. Εάν δεν είστε σίγουροι για τις ικανότητές σας, μην αναλάβετε μια άγνωστη δουλειά. Εάν αποφασίσετε να το κάνετε αυτό, προετοιμαστείτε καλά για αυτό και μην ξεχάσετε το εγχειρίδιο ιδιοκτήτη για το επισκευασμένο αυτοκίνητο, το οποίο θα πρέπει να προσδιορίζει τις ιδιαιτερότητες του σχεδιασμού του οχήματός σας.