Το Audi SQ8 είναι ο σωτήρας της μέχρι τώρα βελτιωμένης γκάμας Audi Q8. Όπως τα στάνταρ μοντέλα, δεν θα είναι πρόβλημα για τη λίστα με τα κορυφαία SUV που είμαστε συμβατικά υποχρεωμένοι να αναφέρουμε. Αλλά με την αερανάρτηση της S-Class, την αποτελεσματική τεχνολογία ενεργητικής προστασίας κύλισης και το πίσω διαφορικό που μεταβάλλεται στη ροπή, είναι τουλάχιστον πιο αποφασισμένο. Ούτε ο V8 των 500 ίππων βλάπτει. Όπως και με το κανονικό Audi Q8, η αναβάθμιση περιορίζεται σε ορισμένες οπτικές βελτιώσεις, συμπεριλαμβανομένου ενός έξυπνου σετ προβολέων LED HD-matrix με μεγάλη σκάλα λέιζερ και πίσω φώτα “ψηφιακά OLED” στα κορυφαία μοντέλα. Ωστόσο, δεν υπάρχουν σημαντικές βελτιώσεις στη μηχανική και το σύστημα μετάδοσης κίνησης είναι ουσιαστικά το ίδιο με το μοντέλο του 2020. το φθινόπωρο, όταν η βενζινοκίνητη έκδοση V8 αντικατέστησε το diesel SQ8 TDI. Ωστόσο, είναι ένα γρήγορο, ευρύχωρο κουπέ SUV που έχει μια υπόδειξη αποκλειστικότητας σε σύγκριση με την προφανή εναλλακτική λύση Porsche Cayenne Coupe λόγω της σπανιότητάς του. Ακόμη νωρίτερα, το ενημερωμένο RS Q8 θα εμφανιστεί το 2024.
Φόντα: Πολλή δύναμη, πολύ καλύτερη στην οδήγηση από την κανονική έκδοση, ευρύχωρη
Μειονεκτήματα: Μόνο το premium Vorsprung έχει πλήρες κιτ πλαισίου, οι ασημί εξωτερικές πινελιές είναι λίγο κλόουν
Τι νέο υπάρχει;
Η Audi άλλαξε την εμφάνιση του SQ8 με ένα νέο σετ μπροστινών και πίσω προφυλακτήρων, ενημερωμένους προβολείς και μεγαλύτερα ανοίγματα γρίλια. Με πολλά ασημένια πλαστικά γύρω από την προαναφερθείσα μάσκα, φαίνεται λίγο καρτούν, αλλά οι άλλοι οδηγοί μπορούν σίγουρα να το δουν να έρχεται. Ο πίσω διαχύτης είναι επίσης πιο ισχυρός. Οι προβολείς είναι στενότεροι, γεγονός που αυξάνει το πλάτος του SQ8. Τα μοντέλα Vorsprung διαθέτουν νέους προβολείς LED μήτρας HD με τέσσερις ρυθμίσεις φώτων ημέρας και ταιριαστά τέσσερα προσαρμόσιμα πίσω φώτα OLED. Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα για αυτά στην τυπική μας κριτική Audi Q8.
Ποιες είναι οι προδιαγραφές;
Τροφοδοτεί το SQ8 ένας υπερτροφοδοτούμενος V8 4.0L που αποδίδει τεράστια ροπή 568 lb-ft μαζί με 500 ίππους. Αυτό είναι αρκετό για να κινήσει πάνω από 2.240 κιλά από τα 0-62 μίλια/ώρα σε 4,1 δευτερόλεπτα με τετρακίνηση quattro και κιβώτιο οκτώ σχέσεων και τελική ταχύτητα τουλάχιστον 155 μίλια/ώρα. Πιθανότατα δεν έχετε τη διάθεση να νοιάζεστε πολύ για την αποτελεσματικότητα εάν κοιτάζετε ένα από αυτά, αλλά τα επίσημα στοιχεία δείχνουν ότι θα κάνει 22,4-22,8 mpg WLTP. Ειλικρινά, ήταν τυχερός που τον βγάλαμε από τα εφηβικά του χρόνια. Η επίσημη περιεκτικότητα σε CO2 είναι 281-285 g/km. Και στις δύο περιπτώσεις, η διαφορά είναι μεταξύ της Black Edition και της Vorsprung. Και οι δύο κυλιούνται σε ζάντες αλουμινίου 23 ιντσών στάνταρ, αλλά το επιπλέον κιτ Vorsprung κάνει τη ζημιά. Ο κινητήρας χρησιμοποιείται αλλού σε διάφορα γρήγορα Audi και την Porsche Cayenne S, αν και η ρύθμιση της Porsche είναι φτωχότερη και είναι 0,6 δευτερόλεπτα πιο αργή στα 62 mph.
Πώς πάει;
Καλύτερο από το κανονικό Q8 είναι μια ανακούφιση. Ωστόσο, θα πρέπει να το αναγνωρίσουμε αυτό επισημαίνοντας ότι επιλέξαμε μόνο ένα όχημα προδιαγραφών UK Vorsprung, δηλαδή με όλα τα παιχνίδια σασί. Η φθηνότερη Black Edition δεν διαθέτει ενεργή σταθεροποίηση και το διαφορικό quattro Sport, αλλά διαθέτει ρύθμιση αερανάρτησης ειδικής S και σύστημα διεύθυνσης στον πίσω τροχό. Αν θέλετε να οδηγείτε γρήγορα αυτό το ψηλό SUV 2,2 τόνων, θα στοιχηματίσουμε ότι η ενεργή τεχνολογία προστασίας κατά της κύλισης είναι απαραίτητη. Όταν περιστρέφετε το SQ8 σε γρήγορες, μεγάλες στροφές, η παιχνιδιάρικη αντίσταση του συστήματος στις κατά τα άλλα αναπόφευκτες κινήσεις του σώματος είναι σαφώς επιτυχημένη, ενθαρρύνοντάς σας να πιέζετε περισσότερο με κάθε επόμενη στροφή. Δεν είναι εντελώς χαλαρό, αλλά σου δίνει αρκετά για να νιώσεις ότι κάνεις μια προσπάθεια – καθησυχαστική, όχι περιοριστική. Εκτός από αυτό το στοιχείο, ένα άλλο καλό νέο είναι ο έλεγχος του σώματος για τα χτυπήματα. Η αερανάρτηση του S είναι πολύ πιο σταθερή από την τυπική έκδοση του Q8, πράγμα που σημαίνει ότι αντιμετωπίζει τη διείσδυση στην επιφάνεια πολύ πιο δυναμικά. Έτσι, ενώ είναι σταθερό, είναι στην πραγματικότητα πιο άνετο με λιγότερη κλίση σε σύγκριση με το τυπικό αυτοκίνητο. Αλλά δεν ταιριάζει με το σύστημα αέρα με δύο θαλάμους που είναι τώρα τοποθετημένο στις Cayennes, το οποίο προσφέρει πολύ μεγαλύτερη γκάμα άνεσης και ελέγχου. Το οκτατάχυτο κιβώτιο είναι επίσης λίγο κουρασμένο στο SQ8 – όχι στο Cayenne ή το Q8 TDI. Όπως και ο βενζινοκινητήρας V6, μερικές φορές αισθάνεται ότι κατακλύζεται από ξαφνικές απαιτήσεις και το φθηνό σετ πλαστικών κουπιών στο άκρο του τιμονιού δεν ενθαρρύνει το χειροκίνητο κράτημα. Παρόλα αυτά, ο V8 ακούγεται υπέροχος και μόλις το κιβώτιο ταχυτήτων σταθεροποιηθεί, μπορεί να γίνει γρήγορη πρόοδος.
Τι γίνεται με το εσωτερικό;
Εκτός από τα σπορ καθίσματα, είναι πολύ δύσκολο να ξεχωρίσεις αυτή την έκδοση από την υπόλοιπη σειρά Q8 μόλις μπεις μέσα. Έχει καλή ποιότητα κατασκευής και ευρύχωρο πίσω κάθισμα, αλλά δεν νιώθεις ότι έχεις επιλέξει συγκεκριμένα το μοντέλο S. Αυτό σημαίνει ότι πάσχει από το ίδιο σύστημα ψυχαγωγίας με διπλή οθόνη και σύστημα κλιματισμού. Σε αντίθεση με σχεδόν κάθε άλλη διεπαφή οθόνης αφής στην αγορά, απαιτεί ένα σταθερό, και όχι απαλό, χάδι για να ενεργοποιηθεί. Αυτό περιπλέκει ένα ήδη δύσκολο έργο στο δρόμο. Η τοποθέτηση σχεδόν όλων των χειριστηρίων σε επίπεδα, χωρίς ραφή πάνελ καθιστά επίσης αδύνατη τη δημιουργία κατάλληλης μυϊκής μνήμης, απαιτώντας από εσάς να απομακρύνετε τα μάτια σας από το δρόμο για να ρυθμίσετε ακόμη και τη λειτουργία οδήγησης.
Πριν αγοράσετε (τελική επεξεργασία και ανταγωνιστές)
Το SQ8 Black Edition είναι φορτωμένο με ανέσεις πλασμάτων και είναι σχεδόν πανομοιότυπο εξωτερικά – εκτός από τον φωτισμό, οι εξωτερικές οπτικές διαφορές περιορίζονται στο χρώμα των ζαντών αλουμινίου 23 ιντσών και στην έλλειψη καθρέπτη από ανθρακονήματα. καπέλα – και κοστίζει σχεδόν 20.000 £ λιγότερο από το SQ8 Vorsprung. Ωστόσο, εάν θέλετε να εκμεταλλευτείτε πλήρως τις δυνατότητες οδήγησης του SQ8, θα χρειαστεί να βρείτε κάποια επιπλέον μετρητά. Προσέξτε, η Audi προσθέτει επίσης πολλά πρόσθετα, επομένως πληρώνετε μόνο 20 γραμμάρια για ενεργές ράβδους κατά της κύλισης και έναν πίσω διαχύτη Quattro Sport. Τα κυριότερα σημεία περιλαμβάνουν σύστημα κάμερας 360 μοιρών, ηλεκτρικά ρολά για τα πίσω πλαϊνά παράθυρα, θέρμανση για όλα τα καθίσματα εκτός από το κεντρικό πίσω, αερισμό και μασάζ μπροστινών καθισμάτων, πανοραμική ηλιοροφή και κάποια πρόσθετη τεχνολογία ασφαλείας. Και μην ξεχνάτε αυτούς τους προβολείς HD matrix LED και τα ψηφιακά πίσω φώτα OLED. Φαίνεται κρίμα που η Black Edition των 97.245 λιρών δεν συνοδεύεται από προσαρμοζόμενο cruise control. Ωστόσο, έχετε σύστημα κλιματισμού τεσσάρων ζωνών, Bang&Olufson hifi και άφθονο δέρμα. Εκτός από τους εσωτερικούς αντιπάλους του Cayenne SUV και Cayenne Coupe, οι αγοραστές του SQ8 έχουν επίσης πολλές γρήγορες και άνετες BMW να εξετάσουν, καθώς και το γρήγορο και πολυτελές Range Rover, με το plug-in υβριδικό RR Sport 550e να ταιριάζει τέλεια.
Ετυμηγορία
Εάν το Q8 είναι καλά μαζί σας, προτείνουμε να αποκτήσετε την έκδοση SQ8. Όχι επειδή είναι πιο γρήγορο – πράγμα που σίγουρα είναι – αλλά επειδή είναι πολύ πιο διασκεδαστικό να οδηγείς. Αλλά εξακολουθεί να αισθάνεται σαν αναχρονισμός σε σύγκριση με τις plug-in υβριδικές προσφορές των ανταγωνιστών του και η περιορισμένη φύση αυτού του λίφτινγκ υποδηλώνει ότι ακόμη και η Audi πιστεύει ότι έχει μεγαλύτερα ψάρια για τηγάνισμα. Αν ήταν τα λεφτά μας, θα ήταν το Cayenne S E-Hybrid. Ένα κουπέ ή ένα SUV θα έκανε. Αποκτάτε καλύτερη δυναμική, περισσότερη άνεση και μεγάλη αυτονομία μόνο για ηλεκτρική ενέργεια με μέγιστη ισχύ 512 ίππων. Το SQ8 είναι πιο γρήγορο σε ευθεία γραμμή και έχει περισσότερο χώρο για επιβάτες στο πίσω μέρος, αλλά η Porsche δεν λείπει σχεδόν καθόλου σε κανένα από τα δύο τμήματα και μέσα της αισθάνεται πολύ πιο ξεχωριστή. Το τέλος.