Με το νέο Sportage, η Kia έκανε ένα τολμηρό βήμα μπροστά. Η ποιότητα και η τεχνολογία του αυτοκινήτου έχουν βελτιωθεί δραματικά σε σχέση με το μοντέλο προηγούμενης γενιάς, με το SUV να παλεύει τώρα για χώρο με τα Volkswagen Tiguan και Mazda CX-5, αντί για φθηνότερες εναλλακτικές λύσεις όπως το Nissan Qashqai και το Vauxhall Grandland.
Kia Sportage αποδοτικότητα και οικονομία
Αυτή η νέα plug-in υβριδική έκδοση του Kia Sportage προσθέτει άλλη μια πλώρη SUV, προσφέροντας εντυπωσιακά στοιχεία οικονομίας καυσίμου στην πραγματικότητα, χαμηλές εκπομπές CO2 και μια τιμή εταιρικού αυτοκινήτου που βγάζει από το νερό το αντίστοιχο Volkswagen Tiguan eHybrid.
Ναι, είναι ασυνήθιστο για εμάς να κάνουμε τον κόπο να αναφέρουμε τα οικονομικά – αλλά η συμφωνία είναι τόσο καλή που πιστεύαμε ότι θα έπρεπε να το ξέρετε. Υποσχόμαστε ότι δεν θα σας κουράσουμε για πολύ.
Εδώ είναι η σύντομη έκδοση. Το Sportage PHEV έχει ποσοστό EBIT οκτώ τοις εκατό, το οποίο είναι πολύ χαμηλότερο από σχεδόν όλους τους ανταγωνιστές του. Αυτό σημαίνει ότι θα τα πάτε πολύ καλύτερα με το κορυφαίας προδιαγραφής Sportage GT-Line S PHEV από, ας πούμε, το κορυφαίο Volkswagen Tiguan eHybrid R-Line, το οποίο έχει βαθμολογία BiK 14%.
Επιλογές Kia Sportage
Θέστε το έτσι – εάν θέλετε ένα φιλικό προς τον οδηγό οικογενειακό SUV (που ακούγεται οξύμωρο, αλλά είναι εκεί έξω), προτιμήστε το Mazda CX-5 ή το SEAT Ateca. Αν θέλετε απλώς κάτι μεγάλο που να σας ενθουσιάζει, προτιμήστε το Kia Sportage PHEV.
Στη λειτουργία eco, το σύστημα PHEV λειτουργεί σε ένα είδος «υπερυβριδικής» λειτουργίας. Είναι πολύ πιο διασκεδαστικό να σβήνεις τον βενζινοκινητήρα και να οδηγείς το αυτοκίνητο αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια από το Vauxhall Grandland Hybrid4 ή το Volkswagen Tiguan eHybrid, πράγμα που σημαίνει ότι η καμπίνα είναι ένα πολύ ήσυχο μέρος.
Ωστόσο, υπάρχουν ορισμένα μειονεκτήματα. Για αρχή, είναι σχεδόν 400 κιλά βαρύτερο από το στάνταρ βενζινοκίνητο Sportage χάρη στη μπαταρία και τον ηλεκτροκινητήρα – μπορείτε να νιώσετε αυτή τη διαφορά στο δρόμο. Αν το σπρώξετε δυνατά σε μια γωνία, υπάρχει λίγη υποστροφή και το πλαίσιο αισθάνεται ότι προσπαθεί πολύ περισσότερο να ελέγξει το αμάξωμα.
Η απόσβεση είναι επίσης αρκετά σταθερή, πράγμα που σημαίνει ότι το αυτοκίνητο μπορεί να εγκατασταθεί σε έναν ρυθμό λικνίσματος σε αργούς, αυλακωτούς δρόμους πίσω, ενώ σας πιέζει στο κάθισμά σας. Αυτό το πρόβλημα επιδεινώνεται περαιτέρω από τα τεράστια κράματα 19 ιντσών στο μοντέλο GT-Line S. Ευτυχώς, η διαδρομή γίνεται πιο ομαλή μόλις ανεβείτε την ταχύτητα, καθιστώντας το ένα πολύ άνετο cruiser αυτοκινητόδρομο.
Αλλά υπάρχει μια προειδοποίηση, δεν θα έχετε καμία απόδοση από το Sportage PHEV στη λειτουργία Eco. Σε αυτό το περιβάλλον, το γκάζι είναι τόσο βαρετό όσο μια τετράωρη διάλεξη για τα διαφορετικά είδη βρύων του Αμαζονίου, και το κιβώτιο ταχυτήτων είναι λιγότερο ανταποκρινόμενο από ένα έφηβο κορίτσι που έχει πεινάσει. Η λειτουργία Sport κάνει το Sportage πολύ πιο ευκρινές.
Υπάρχει όμως και μια επιφύλαξη. Εάν χρησιμοποιείτε τακτικά το Sportage PHEV στη λειτουργία Sport, η κατανάλωση καυσίμου θα μειωθεί σημαντικά. Κρατήστε τον επιλογέα κλειδωμένο στη λειτουργία Eco και θα μπορείτε να αποσπάσετε 34 km/l από το σύστημα μετάδοσης κίνησης χωρίς να προσπαθήσετε πραγματικά, με την προϋπόθεση ότι η μπαταρία είναι φορτισμένη.
Εάν μαίνεται συνεχώς στη λειτουργία Sport, θα μασάτε την ηλεκτρική ενέργεια πιο γρήγορα, πράγμα που σημαίνει ότι ο βενζινοκινητήρας πρέπει να εργαστεί σκληρότερα για να κρατήσει το αυτοκίνητο σε κίνηση, πράγμα που καίει περισσότερο καύσιμο, πράγμα που σημαίνει περισσότερα χρήματα που ξοδεύονται στις αντλίες. Είδαμε ότι μετά από ιδιαίτερα έντονη οδήγηση, ο ρυθμός οικονομίας έπεσε στα 10,6 km/l.
Εσωτερική άνεση Kia Sportage
Πέρα από την έντονη οδήγηση χαμηλής ταχύτητας, το εσωτερικό του Sportage είναι ένα εξαιρετικά ωραίο μέρος. Όσον αφορά την ποιότητα, είναι κάτι περισσότερο από τους Γερμανούς αντιπάλους του και το κορυφαίο μοντέλο GT-Line S έχει περισσότερο εξοπλισμό από ό,τι οι περισσότεροι οδηγοί ξέρουν τι να κάνουν.
Θερμαινόμενο τιμόνι; Ελεγχος. Θερμαινόμενα πίσω καθίσματα για να μην θυμώνουν τα παιδιά ένα κρύο χειμωνιάτικο πρωινό στο σχολείο; Ω ναι. Ένα φανταχτερό προσαρμοζόμενο cruise control που μπορεί να ανιχνεύσει αυτόματα το αυτοκίνητό σας για να σταματήσει και να ξεκινήσει την κυκλοφορία; Είναι προφανές.
Η εργονομία είναι επίσης εξαιρετική. Είμαι ένας αστείος τύπος – είμαι ψηλός, αλλά τα πόδια μου είναι πολύ πιο μακριά από τα χέρια μου, πράγμα που σημαίνει ότι συχνά πρέπει να διαλέξω ανάμεσα στο να απλώσω το τιμόνι πολύ μακριά ή να βάλω τα πόδια μου κάτω από το ταμπλό. Ωστόσο, η κολόνα και τα καθίσματα του Sportage έχουν αρκετή ρύθμιση για να είμαι άνετα, οπότε ο κανονικός χρήστης πρέπει να είναι μια χαρά.
Υπάρχει επίσης αρκετός χώρος στο πίσω μέρος, με ακόμη και έξι πόδια να βρίσκουν άφθονο χώρο για τα πόδια και το κεφάλι. Ακόμα, το PHEV poewetrain τρώει τον χώρο του πορτμπαγκάζ του Sportage, αλλά αυτό είναι αναγκαίο κακό. Οι ηλεκτρικές γκαζόν έπρεπε να πάνε κάπου και η Kia αποφάσισε ότι το καλύτερο μέρος για αυτές ήταν κάτω από το πάτωμα του πορτμπαγκάζ. Αυτό μειώνει τη χωρητικότητα από 591 λίτρα στο τυπικό μοντέλο βενζίνης σε 540 λίτρα στο PHEV.