Η ιδέα της συντήρησης, ακόμη και μια σχετικά απλή εργασία όπως η αλλαγή λαδιού, μπορεί να φαίνεται τρομακτική, αν όχι αδύνατη. Ωστόσο, η αλλαγή του λαδιού μόνοι σας μπορεί να είναι πιο βολική και φθηνότερη από το να μεταφέρετε το αυτοκίνητό σας στο τοπικό κατάστημα γρήγορου λιπαντικού. Στα σύντομα βίντεο κλιπ παρακάτω, θα σας δείξουμε πώς να το κάνετε με τον σωστό τρόπο, με ασφάλεια και οικονομικά προσιτή τιμή. Μπορεί ακόμη και να διασκεδάσετε δουλεύοντας στο αυτοκίνητό σας – όπως και εμείς.
Εάν δεν είστε σίγουροι τι λάδι πρέπει να χρησιμοποιείτε ή πόσο συχνά πρέπει να το αλλάζετε, συμβουλευτείτε την ενότητα τεχνικών προδιαγραφών ή συντήρησης του εγχειριδίου κατόχου σας. Σε αυτόν τον οδηγό βίντεο έξι βημάτων, θα σας δείξουμε μια τυπική αλλαγή λαδιών—σε αυτήν την περίπτωση, ένα Acura TSX—αλλά η διαδικασία είναι σχεδόν πανομοιότυπη είτε οδηγείτε Hyundai, Hummer ή οτιδήποτε άλλο.
Πριν ξεκινήσετε αυτήν τη διαδικασία, συμβουλευτείτε το εγχειρίδιο του ιδιοκτήτη σας (ή μια αξιόπιστη διαδικτυακή πηγή) για να προσδιορίσετε ακριβώς πόσο λάδι θα πρέπει να αντικατασταθεί. Θα χρειαστείτε επίσης ένα φίλτρο λαδιού. Έτσι, θα κατευθυνθείτε σε ένα κατάστημα ανταλλακτικών αυτοκινήτων ή σε ένα μεγάλο κατάστημα λιανικής για να πάρετε αυτό που χρειάζεστε. Όσο βρίσκεστε εκεί, θα θελήσετε να σηκώσετε ένα κλειδί φίλτρου λαδιού και το κλειδί τάπας αποστράγγισης λαδιού σωστού μεγέθους, αν δεν τα έχετε ήδη. Και θα θέλετε γάντια για να κρατάτε τα χέρια σας καθαρά. Τα ντεμοντέ ιατρικά γάντια από λατέξ λειτουργούν υπέροχα. Τώρα είστε έτοιμοι να πάτε. Για να αλλάξετε το λάδι σας, ακολουθήστε τα παρακάτω βήματα:
Βήμα 1: Σηκώστε, ανοίξτε
Αρχικά, θα θελήσετε να σηκώσετε το αυτοκίνητο αρκετά ψηλά για να δουλέψετε κάτω από αυτό. Είτε χρησιμοποιείτε ανελκυστήρα, ράμπες ή βάσεις, βεβαιωθείτε ότι είστε απόλυτα ασφαλείς. Ποτέ μην εργάζεστε κάτω από αυτοκίνητο που υποστηρίζεται μόνο από γρύλο δαπέδου. Τοποθετήσαμε το δοκιμαστικό μας όχημα σε ανελκυστήρα Αυτοκίνητο και οδηγός δοκιμή γκαράζ για να δείτε τι κάνουμε. Τα περισσότερα σύγχρονα αυτοκίνητα είναι εξοπλισμένα με πλαστικό κάτω μέρος του αμαξώματος που βελτιώνει την αεροδυναμική και προστατεύει σημαντικά μέρη κάτω από τον κινητήρα. Για πρόσβαση στη δεξαμενή λαδιού και στο φίλτρο λαδιού του TSX, πρέπει να αφαιρεθεί το κάλυμμα. Οι περισσότεροι κάτω δίσκοι συγκρατούνται στη θέση τους με ένα μείγμα βιδών, μπουλονιών ή πλαστικών κλιπ που μπορούν να αποκολληθούν με απλά εργαλεία χειρός. Βεβαιωθείτε ότι έχετε ελέγξει την περιοχή για διαρροές λαδιού πριν από το δεύτερο βήμα. Εάν βρείτε κάποιο, σκεφτείτε να ελέγξετε το αυτοκίνητο από έναν μηχανικό.
Βήμα 2: Αποσυνδέστε το, αφήστε το
Τοποθετήστε το δοχείο λαδιού—έναν κουβά των πέντε γαλονιών, μια λεκάνη λαδιού (διατίθεται σε κατάστημα ανταλλακτικών αυτοκινήτων), μια δεξαμενή λαδιού ή οποιοδήποτε άλλο μεγάλο δοχείο υγρού— έτσι ώστε το λάδι να στραγγίζει μέσα σε αυτό και να βγαίνει από τη μέση. αλείφουμε ή με άλλο τρόπο κάνουμε χάος. Θυμηθείτε ότι θα υπάρχει πολύ λάδι: τα περισσότερα αυτοκίνητα έχουν τουλάχιστον ένα γαλόνι στο κάρτερ και μερικά έχουν πολύ περισσότερο. Αφαιρέστε την τάπα αποστράγγισης χαλαρώνοντάς την (αριστερόστροφα) με κατάλληλο κλειδί και ξεβιδώνοντας. Κρατήστε την τάπα αποστράγγισης όταν αφαιρείτε. το λάδι θα αρχίσει να χύνεται όταν το τραβήξετε μακριά από τη λαδόκολα. Αφήστε τον κινητήρα να αδειάσει για πέντε λεπτά ή μέχρι να επιβραδυνθεί η ροή του λαδιού.
Βήμα 3: Απενεργοποιήστε χρησιμοποιώντας το παλιό φίλτρο
Εντοπίστε το φίλτρο λαδιού. Είναι ένα κυλινδρικό εξάρτημα μεγέθους softball που βιδώνει στον κινητήρα (αν και ορισμένοι κινητήρες έχουν ένα περίβλημα στο οποίο εισάγετε την κασέτα φίλτρου). Χρησιμοποιώντας το χέρι σας ή ένα κλειδί φίλτρου λαδιού (πιθανότατα θα χρειαστείτε το τελευταίο), χαλαρώστε το φίλτρο λαδιού (γυρίστε αριστερόστροφα) για να επιτρέψετε στο λάδι να ρέει από την κορυφή και να στάζει στο τηγάνι. Περιμένετε να υποχωρήσει η ροή και ολοκληρώστε την αφαίρεση του φίλτρου. Πριν εγκαταστήσετε το νέο φίλτρο, βεβαιωθείτε ότι η παλιά φλάντζα του φίλτρου λαδιού – ο λεπτός ελαστικός δακτύλιος O – δεν έχει μείνει πίσω. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό. Εάν δεν αφαιρεθεί η παλιά φλάντζα, το νέο φίλτρο δεν θα σφραγίσει σωστά, κάτι που συνήθως έχει ως αποτέλεσμα τη διαρροή όλου του νέου, φρέσκου λαδιού στο έδαφος μέσα σε λίγα λεπτά από την εκκίνηση, με αποτέλεσμα να τελειώσει ο κινητήρας από λάδι και να προκληθεί σύγκρουση. Πριν αλλάξετε την τάπα αποστράγγισης και το φίλτρο λαδιού, συνιστάται να καθαρίσετε όλες τις επιφάνειες που καλύπτονται με λάδι.
Βήμα 4: Συνδέστε την τάπα αποστράγγισης, ενεργοποιήστε το φίλτρο
Αντικαταστήστε την τάπα αποστράγγισης και σφίξτε μέχρι να εφαρμόσει, αλλά όχι πολύ σφιχτή: το υπερβολικό σφίξιμο μπορεί να καταστρέψει τη δεξαμενή λαδιού και την τάπα αποστράγγισης. Κάντε λίγη προσπάθεια για να το σφίξετε, αλλά όχι όλη σας τη δύναμη. Ορισμένοι κατασκευαστές έχουν μια προδιαγραφή ροπής που μπορείτε να ακολουθήσετε με ένα δυναμόκλειδο. Πάντως, δεν χρειάζεται προσπαθήστε να αφαιρέσετε την κεφαλή της τάπας αποστράγγισης. Ορισμένα οχήματα χρησιμοποιούν ένα πλυντήριο πίσω από την τάπα αποστράγγισης που πρέπει να αντικατασταθεί όταν επανατοποθετείτε το βύσμα (ανατρέξτε στο εγχειρίδιο κατόχου για να δείτε εάν αυτό το πλυντήριο πρέπει να αντικατασταθεί). Στη συνέχεια, πάρτε το νέο φίλτρο λαδιού και εφαρμόστε μια ελαφριά στρώση λαδιού (από την άκρη του δακτύλου σας) γύρω από την ελαστική φλάντζα στην κορυφή του φίλτρου. Αυτό θα σας βοηθήσει να δημιουργήσετε μια σωστή σφράγιση όταν σφίγγετε το φίλτρο. Ο ίδιος κανόνας ισχύει για την εγκατάσταση του φίλτρου: μην το σφίξετε υπερβολικά, αλλά περιστρέψτε το μέχρι να σφίξει το χέρι και μετά λίγο περισσότερο για να χωρέσει.
Βήμα 5: Γεμίστε το με λάδι
Αφού αντικαταστήσετε το φίλτρο λαδιού και την τάπα αποστράγγισης, τοποθετήστε ξανά το κάτω δοχείο και κατεβάστε το αυτοκίνητο ξανά στο έδαφος. Ανοίξτε το καπό και αφαιρέστε το καπάκι λαδιού, το οποίο θα πρέπει να έχει το σύμβολο του δοχείου λαδιού πάνω του. Προσθέστε τον όγκο λαδιού που καθορίζεται από τον κατασκευαστή στον κινητήρα χρησιμοποιώντας μια χοάνη.
Βήμα 6: Ελέγξτε τη στάθμη λαδιού, ελέγξτε για διαρροές
Τέλος, αφού περιμένετε λίγα λεπτά για να καθίσει το λάδι στο τηγάνι, ελέγξτε τη στάθμη λαδιού με τη ράβδο στάθμης στάθμης. Ο έλεγχος του λαδιού είναι εύκολος: τραβήξτε τη ράβδο στάθμης στάθμης έξω από το σωλήνα, σκουπίστε όλο το λάδι με μια χαρτοπετσέτα, βάλτε τη ράβδο στάθμης στάθμης στάθμης ξανά μέσα, τραβήξτε έξω τη ράβδο στάθμης στάθμης και ελέγξτε ότι το λάδι είναι στην πλήρη ένδειξη στο άκρο της ράβδου στάθμης . Τέλος, ξεκινήστε το όχημα και αφήστε το να παραμείνει στο ρελαντί και να ζεσταθεί. ελέγξτε για διαρροές κάτω από το αυτοκίνητο και γύρω από το φίλτρο λαδιού.
Συγχαρητήρια! Άλλαξες λάδια και γλίτωσες ένα σωρό χρήματα. Δεν είναι υπέροχο αυτό;
Βοηθός Τεχνικού Συντάκτη
Ο Max Mortimer είναι ένας δια βίου λάτρης των αυτοκινήτων που περνά τις μέρες του οδηγώντας αυτοκίνητο και οδηγός»Δεδομένα και διαδικασίες δοκιμών και αξιολόγηση οχημάτων. Ξεκινώντας σε ηλικία πέντε ετών, άρχισε να εκπαιδεύει κλασικούς μυς της δεκαετίας του ’60 με τον πατέρα του, το οποίο εξελίχθηκε στο δικό του πάθος για την τροποποίηση αυτοκινήτων, τα οποία περιλαμβάνουν ένα Big Turbo SRT-4 Neon 500whp και ένα FBO Protuned ’17 WRX. Δεν περνάει μέρα που ο Max να μην σκέφτεται το αυτοκίνητο των ονείρων του, την πέμπτη γενιά Viper GTS. . . μια μέρα
Πηγή: caranddriver.com