Το συνθετικό λάδι κάνει μια απίστευτα περίπλοκη δουλειά στον κινητήρα του αυτοκινήτου σας. Από το να κάθεται κρύο στο κάτω μέρος του ρεζερβουάρ λαδιού κινητήρα, πρέπει να ανέβει στο γρανάζι της βαλβίδας στο επάνω μέρος και μετά να ρέει μέχρι κάτω και αυτό πρέπει να συμβεί σχεδόν αμέσως όταν ξεκινάτε τον κινητήρα. Το λάδι προστατεύει τα πάντα στον κινητήρα σας: ρουλεμάν, έμβολα, τοιχώματα κυλίνδρων και οποιοδήποτε άλλο εξάρτημα κινείται ή αγγίζει κάτι που λειτουργεί.
Στη συνέχεια, μετά την αρχική κρύα εκκίνηση, το λάδι πρέπει να συνεχίσει να προστατεύει ανεξάρτητα από το πόσο ζεσταίνεται και πόσο σκληρά δουλεύει ο κινητήρας. Πρέπει να το κάνει αυτό για μήνες, αν όχι για χρόνια, σε μια σειρά από σύντομα ταξίδια, μεγάλες κρουαζιέρες και (για κάποιους) την περιστασιακή πίστα ή το στριφτό μαστίγιο δύο λωρίδων. Βασίζεστε στο λάδι του αυτοκινήτου σας για να έχει άψογη απόδοση στο τσουχτερό κρύο των βόρειων χειμώνων και την κολλώδη ζέστη των νότιων καλοκαιριών, όλα αυτά καταπολεμώντας τη σκουριά, τους ρύπους και τις εναποθέσεις που φράζουν τις αποχετεύσεις.
Το λάδι σας τρέχει πολύ, οπότε πότε πρέπει να το αλλάξετε; Εξαρτάται, επομένως θα εξηγήσουμε τα γεγονότα που αφορούν το σωστό διάστημα αλλαγής συνθετικού λαδιού.
Το συνθετικό λάδι κάνει τη διαφορά;
Τα σημερινά λιπαντικά κινητήρα έχουν εξελιχθεί σε εξαιρετικά σχεδιασμένα μείγματα εξευγενισμένου πετρελαίου και εξελιγμένων προσθέτων που τους επιτρέπουν να διατηρούν τις προστατευτικές τους ιδιότητες σε όλους αυτούς τους μήνες και τα μίλια και τις αντίξοες συνθήκες. Ορισμένα είναι κατάλληλα για μέτρια χρήση σε εύλογο χρονικό διάστημα, ενώ άλλα είναι κατάλληλα για βαρύτερη και μεγαλύτερη χρήση. Τα σημερινά πιο αποτελεσματικά και μακροχρόνια λιπαντικά κινητήρα είναι συνθετικά, που σημαίνει ότι συνήθως παρασκευάζονται και κατασκευάζονται από χημικά τροποποιημένα συστατικά πετρελαίου (και ορισμένες άλλες ουσίες).
Τα συνθετικά μπορούν να παρέχουν καλύτερη απόδοση εκκίνησης και να ρέουν έως τους -40 βαθμούς Φαρενάιτ, στη συνέχεια να αντέχουν σε εξαιρετικά υψηλές θερμοκρασίες χωρίς να οξειδώνουν, να πυκνώνουν ή να μαυρίζουν. Καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο λεπτότερα, εξαιρετικά χαμηλού ιξώδους (πάχους) λιπαντικά για τη μείωση της τριβής και την αύξηση της απόδοσης του καυσίμου, τα συνθετικά μπορούν να έχουν πολύ χαμηλότερο ιξώδες διατηρώντας παράλληλα προστατευτικές και λιπαντικές ιδιότητες. Είναι γενικά δύο έως τρεις φορές πιο ακριβά από τα συμβατικά λιπαντικά, αλλά είναι πιο καθαρά και πιο ανθεκτικά, έχουν καλύτερες χημικές και μηχανικές ιδιότητες, ειδικά σε ακραίες θερμοκρασίες, και μπορούν να διατηρήσουν αυτές τις ιδιότητες περισσότερο μεταξύ των αλλαγών.
Σωστό διάστημα αλλαγής συνθετικού λαδιού
Υπάρχουν πολλές ανοησίες για το πότε πρέπει να αλλάξετε συνθετικό λάδι. Εάν το όχημά σας χρησιμοποιεί συνθετικά (και τα περισσότερα χρησιμοποιούν αυτές τις μέρες), το καλύτερο μέρος για να βρείτε το σωστό διάστημα αλλαγής λαδιών είναι στο εγχειρίδιο του ιδιοκτήτη σας. Τα διαστήματα αλλαγής συνθετικού λαδιού που συνιστώνται από τους κατασκευαστές ποικίλλουν πολύ. Για οχήματα που βρίσκονται αυτοκίνητο και οδηγός»Στον μακροπρόθεσμο στόλο δοκιμών, αυτά τα διαστήματα κυμαίνονται από 6.000 έως 16.000 μίλια (και σχεδόν πάντα περιλαμβάνουν αλλαγές φίλτρων λαδιού).
Τα περισσότερα σύγχρονα οχήματα έχουν διαστήματα αλλαγής λαδιών μεταξύ 7.500 και 10.000 μιλίων, που είναι συνήθως ένα καλό πρόγραμμα για χρήση εάν δεν μπορείτε να βρείτε καθόλου πληροφορίες για το διάστημα αλλαγής λαδιών του οχήματός σας. Οι κατασκευαστές έχουν επίσης ένα συγκεκριμένο σύνολο συνιστώμενων διαστημάτων αλλαγής συνθετικού λαδιού για οχήματα που οδηγούνται σε σκληρές συνθήκες, όπως η ζέστη της ερήμου Mohave ή το κρύο της Αλάσκας, ή οχήματα που περνούν τον περισσότερο χρόνο τους σε σκονισμένους δρόμους. Πολλά νεότερα οχήματα διαθέτουν συστήματα παρακολούθησης ποιότητας λαδιού που παρακολουθούν τις συνθήκες οδήγησης, όπως τη διάρκεια ταξιδιού, τη θερμοκρασία του κινητήρα και άλλες παραμέτρους του κινητήρα. Οι αλγόριθμοι σε αυτά τα συστήματα υπολογίζουν πότε πρέπει να αλλάξετε το λάδι και σας προειδοποιούν όταν είναι ώρα.
Εάν το όχημά σας είναι παλαιότερο, ίσως θελήσετε να εξετάσετε ένα από τα συνθετικά που αναφέρονται ως λάδι “μεγάλων χιλιομέτρων”. Αυτά τα λιπαντικά έχουν διαφορετικό συνδυασμό πρόσθετων που μπορεί να ταιριάζουν λίγο καλύτερα σε κινητήρες με μεγάλη φθορά και μεγάλη χιλιομετρική απόδοση. Ωστόσο, δεν υπάρχει σκληρός και γρήγορος κανόνας ότι πρέπει να τα βάζετε στο κάρτερ του αυτοκινήτου σας. Το κλειδί είναι να χρησιμοποιήσετε το ίδιο συνθετικό ιξώδους SAE (που πήρε το όνομά του από τον μηχανολογικό οργανισμό SAE International) με το οποίο το εργοστάσιο γέμισε το αυτοκίνητό σας και να ακολουθήσετε το σωστό διάστημα αλλαγής λαδιών. Αυτό θα κρατήσει το αυτοκίνητό σας να λειτουργεί σωστά και ο κινητήρας σας θα διαρκέσει περισσότερο.
Πηγή: caranddriver.com