Η παραγωγή του M57 ξεκίνησε το 1998. και συνεχίστηκε μέχρι το 2013. Συνήθως αναφέρεται ως ένας από τους καλύτερους κινητήρες ντίζελ που κατασκευάστηκαν ποτέ, και δικαίως. Ήρθε σε μια ποικιλία διαμορφώσεων από τις πρώτες απλές μορφές στην E39 BMW και τα διπλά turbo που προσαρμόστηκαν αργότερα στις Σειρές E60, E90 και E63 6.
Η βάση του κινητήρα ήταν, και εξακολουθεί να είναι, φανταστική, επιτρέποντας στην BMW να χρησιμοποιεί την πλατφόρμα για διάφορα αυτοκίνητα και ισχύ. Ωστόσο, όπως πολλοί άλλοι σπουδαίοι κινητήρες ντίζελ (όπως ο OM642 ή ο OM651 από τη Mercedes), το M57 είχε τα προβλήματά του. Εδώ είναι τα πιο συνηθισμένα προβλήματα με τον κινητήρα ντίζελ BMW M57 σήμερα!
Ποια αυτοκίνητα BMW έχουν κινητήρα M57;
Ο κινητήρας M57 εγκαταστάθηκε σε πολλά μοντέλα BMW μέχρι που αντικαταστάθηκε από τον ελαφρύτερο και πιο φιλικό προς το περιβάλλον κινητήρα ντίζελ N57. Ακολουθεί ένας πίνακας που δείχνει όλα τα μοντέλα BMW με αυτόν τον κινητήρα.
Παραλλαγή κινητήρα | BMW με αυτόν τον κινητήρα |
M57D25 | 2000-2003 E39 5 Series 525d 120kw |
M57D25TÜ | 2003-2007 E60/E61 5 Series 525d 120/130kw |
M57D30 | E39 530d (135/142 kW), E46 330d (135/142 kW), E38 730d (135/142 kW), E53 X5 3.0d (135 kW) |
M57D30TÜ | E46 330d – E83 X3 3.0d (150 kW), E53 – E60/E61 – E65/E66 – E83 as 3.0d with 160 kW |
M57D30TÜ TOP | E60/E61 – E63/E64 ως 3.5d με 200 kW |
M57D30TÜ2 | E90 – E60 ως 2,5 d με 145 kw E65/66 – E90 – E60 με 170 kw ως 3,0 d |
M57D30TÜ2TOP | E60/61 – E63/64 – E70/71 – E83 – E90/91/92 with 210kw as 35d |
Συνήθη προβλήματα με τον κινητήρα M57
Μην τρομάζετε από τη λίστα που έχετε μπροστά σας, η M57 εξακολουθεί να είναι ένας συμπαγής κινητήρας και πολλά από τα πράγματα που αναφέρονται παρακάτω είναι απλώς ταλαιπωρίες που τελικά θα πρέπει να φροντίσετε καθώς αυτά τα αυτοκίνητα έχουν πολλά χιλιόμετρα. Μπορούν επίσης να αποφευχθούν ορισμένα προβλήματα για να αποφευχθούν μεγαλύτερα προβλήματα με τον κινητήρα M57 στο μέλλον, γι’ αυτό να είστε προσεκτικοί!
Σοβαρά προβλήματα συσσώρευσης άνθρακα
Πολλοί ιδιοκτήτες κινητήρων M57 αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα με τη συσσώρευση άνθρακα στον κινητήρα. Σε αυτό το νήμα του φόρουμ E90post είναι σαφές ότι πάνω από το 67% των κατόχων M57 αντιμετωπίζουν προβλήματα συσσώρευσης άνθρακα. Οι βουλωμένες βαλβίδες EGR προκαλούν συσσώρευση άνθρακα στον κινητήρα. Το EGR περιέχει αιθάλη άνθρακα που συλλαμβάνει ατμούς/αέρια λαδιού από τον θετικό αερισμό του στροφαλοθαλάμου (PCV). Αυτά τα αέρια PCV κάποτε απελευθερώνονταν στην ατμόσφαιρα, αλλά για περιβαλλοντικούς λόγους, τα σύγχρονα ντίζελ όπως το M57 καίνε αυτά τα αέρια εσωτερικά. Όταν το σύστημα μολυνθεί, οι ατμοί λαδιού και PCV σχηματίζουν εναποθέσεις άνθρακα στις βαλβίδες εισαγωγής και στις πολλαπλές εισαγωγής, προκαλώντας απώλεια ισχύος, τραχύ ρελαντί και πιθανά προβλήματα κινητήρα, κωδικούς σφαλμάτων και άπαχο. Για να αποφευχθούν αυτά τα προβλήματα, αν και δεν συνιστάται ή επιτρέπονται σε πολλές χώρες λόγω αυστηρών δοκιμών εκπομπών, πολλοί ιδιοκτήτες διαγράφουν τη βαλβίδα EGR ή εγκαθιστούν μια παγίδα λαδιού που παγιδεύει τους ατμούς PCV και τους εμποδίζει να μολύνουν τον κινητήρα.
Προβλήματα στο πτερύγιο στροβιλισμού πολλαπλής εισαγωγής M57
Ένα από τα πιο συνηθισμένα και σοβαρά προβλήματα με τον κινητήρα M57 είναι οι κακώς σχεδιασμένοι στροβιλιστές πολλαπλής εισαγωγής. Λόγω του κακού σχεδιασμού και της συσσώρευσης άνθρακα σε αυτές τις βαλβίδες, αυτές οι βαλβίδες έχουν την τάση να διαχωρίζονται, να σπάνε και να απορροφούν τις κυλινδροκεφαλές. Αυτό προκαλεί σοβαρή ζημιά στον κινητήρα και τρελό κόστος επισκευής. Αν και το 2006 Η BMW εισήγαγε μια βελτιωμένη σχεδίαση του πτερυγίου στροβιλισμού, πολλοί ιδιοκτήτες εξακολουθούν να μην εμπιστεύονται αυτό το σύστημα, επομένως η διαδικασία “ακύρωσης στροβιλισμού” είναι πολύ συνηθισμένη σε αυτούς τους κινητήρες. Τα περιστροφικά πτερύγια προσφέρουν κάποια βελτίωση στην οικονομία καυσίμου του κινητήρα και στη ροπή χαμηλών στροφών, αλλά το όφελος είναι πολύ μικρότερο από την πιθανή ζημιά εάν τα πτερύγια χαλάσουν και ρουφήξουν τον κινητήρα. Εάν αγοράσετε ένα αυτοκίνητο με αυτόν τον κινητήρα, συνιστούμε να το αφαιρέσετε, ανεξάρτητα από το έτος μοντέλου κινητήρα.
Δυσλειτουργίες αισθητήρα MAF
Πολλοί ιδιοκτήτες αναφέρουν κοινές βλάβες του αισθητήρα ροής αέρα (MAF). Ο αισθητήρας MAF μετρά την ποσότητα αέρα που εισέρχεται στον κινητήρα για να εξασφαλίσει το σωστό μείγμα καυσίμου/αέρα για τη διαδικασία καύσης. Αυτό οδηγεί σε τραχύ ρελαντί, δυνατές εκκινήσεις, στάσιμο του κινητήρα και σπασμωδική ή διστακτική επιτάχυνση. Ένας νέος αισθητήρας MAF κοστίζει μεταξύ $130 και $200 και είναι μια εύκολη αντικατάσταση.
Δυσλειτουργίες θερμοστάτη
Ο κινητήρας M57 είναι γνωστό ότι έχει προβλήματα με τον θερμοστάτη, αλλά όχι προβλήματα με την αντλία νερού, όπως συμβαίνει με άλλους κινητήρες BMW όπως ο N53. Ο θερμοστάτης M57 έχει σχεδιαστεί για να αποτυγχάνει στην «ανοικτή» θέση, που σημαίνει ότι το αυτοκίνητό σας θα δυσκολευτεί να ζεσταθεί στην κανονική θερμοκρασία λειτουργίας. Ένας αποτυχημένος και ανοιχτός θερμοστάτης θα εξασφαλίσει μια σταθερή ροή φρέσκου ψυκτικού στον κινητήρα, η οποία είναι πολύ καλύτερη από έναν αποτυχημένο θερμοστάτη στην κλειστή θέση, που προκαλεί υπερθέρμανση του κινητήρα μέσα σε λίγα λεπτά. Στις περισσότερες περιπτώσεις, ένας ελαττωματικός θερμοστάτης θα ενεργοποιήσει επίσης κωδικούς σφάλματος και μια προειδοποιητική λυχνία ελέγχου κινητήρα, εάν ο ιδιοκτήτης δεν αναγνωρίσει τα σημάδια βλάβης.
M57 Προβλήματα DPF/SCR
Όπως και με άλλους σύγχρονους και φαινομενικά φιλικούς προς το περιβάλλον μεγάλους κινητήρες ντίζελ, υπάρχουν περισσότερα προβλήματα με τα συστήματα DPF και Selective Catalytic Reduction (SCR) παρά με τον ίδιο τον κινητήρα. Πολλοί ιδιοκτήτες κινητήρων M57 πρέπει να αντιμετωπίσουν βουλωμένα φίλτρα DPF, τα οποία προκαλούνται από το αυτοκίνητο που κάνει πολλά σύντομα ταξίδια ή ο οδηγός που διακόπτει εν αγνοία του την αναγέννηση του DPF. Μπορεί επίσης να υπάρχουν άλλοι λόγοι (αισθητήρες, λογισμικό…) για τους οποίους το φίλτρο DPF δεν αναγεννάται σωστά και βουλώνει. Το ίδιο ισχύει και για το σύστημα SCR. Πολλοί ιδιοκτήτες έχουν εφιάλτες σχετικά με βλάβες του συστήματος SCR, όπως ενεργή αστοχία δεξαμενής, βλάβη θερμαντήρα δεξαμενής, βλάβη αισθητήρα NOx κ.λπ. Τα πιθανά προβλήματα και το κόστος είναι αρκετά για να πείσουν πολλούς ιδιοκτήτες να αφαιρέσουν εντελώς το DPF και το SCR. Ωστόσο, η εξάλειψη αυτών των εξαρτημάτων δεν είναι δυνατή σε πολλές χώρες λόγω αυστηρών τεχνικών ελέγχων.
Ψύκτη EGR (ρωγμές) και προβλήματα EGR
Έχουμε ήδη αναφέρει ότι η βαλβίδα EGR στο M57 και βασικά σε κάθε άλλο σύγχρονο ντίζελ είναι επιρρεπής σε απόφραξη και τελικά σε αστοχία. Ένα από τα προβλήματα με τον κινητήρα M57 είναι οι ρωγμές στο ψυγείο EGR. Μια ρωγμή στο ψυγείο EGR διαγιγνώσκεται εύκολα από μια έντονη μυρωδιά ντίζελ γύρω από το αυτοκίνητο και στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Το ψυγείο είναι γνωστό ότι ραγίζει σε πολλά σημεία, συμπεριλαμβανομένων των σωλήνων που οδηγούν στο ψυγείο. Το ψυγείο EGR αποτελεί και πάλι στοιχείο του συστήματος μείωσης των εκπομπών, έτσι ώστε το αυτοκίνητό σας να μπορεί εύκολα να λειτουργεί χωρίς τη βαλβίδα EGR και το ψυγείο. Πολλοί ιδιοκτήτες κάνουν αυτή τη διαδικασία “διαγραφής”, αλλά δεν θα το συνιστούσαμε.
Δυσλειτουργίες προθερμαντήρων
Οι προθερμαντήρες M57 πρέπει να αντικατασταθούν μετά από περίπου. 100.000 μίλια ή 160.000 χιλιόμετρα. Οι προθερμαντήρες συνήθως αποτυγχάνουν νωρίτερα εάν δεν διαγνωστεί βλάβη του θερμοστάτη. Σε ορισμένες περιπτώσεις, ο ελεγκτής προθερμαντήρα πρέπει επίσης να αντικατασταθεί.
Κακές γραμμές κενού
Καθώς αυτοί οι κινητήρες γερνούν, οι διάφορες γραμμές κενού γύρω από τους κινητήρες γίνονται εύθραυστες και διαρρέουν. Μια διαρροή κενού προκαλεί συγκεκριμένους ήχους κενού, προειδοποιητικά φώτα κινητήρα, τραχύ ρελαντί και διστακτική επιτάχυνση. Η εύρεση των διαρροών είναι το δύσκολο κομμάτι, η αντικατάστασή τους είναι εύκολη και φθηνή.
Αστοχίες αρμονικής εξισορρόπησης
Οι αρμονικές ισορροπίες στο αυτοκίνητο απορροφούν και εξαλείφουν τους υπερβολικούς κραδασμούς που προκαλούνται από την περιστροφή του στροφαλοφόρου άξονα. Όταν φθαρεί ένας αρμονικός εξισορροπητής ή αποσβεστήρας, θα αντιμετωπίσετε υπερβολικούς κραδασμούς και θα πρέπει να αντικατασταθείτε. Ο αρμονικός εξισορροπητής OE BMW πιστεύεται ότι είναι κακής σχεδίασης, με αποτέλεσμα να αποτύχει πρόωρα και πολλοί άνθρωποι επιλέγουν να τον αντικαταστήσουν με ένα ανταλλακτικό aftermarket που είναι στην πραγματικότητα καλύτερο από το αρχικό.
Βλάβες στη βάση του κινητήρα
Το M57 είναι ένας βαρύς κινητήρας και τελικά θα χρειαστεί να αντικαταστήσει τις βάσεις του κινητήρα. Οι ακατάλληλες βάσεις κινητήρα προκαλούν υπερβολικούς κραδασμούς στον κινητήρα και άλλα προβλήματα, επομένως η παράβλεψη αυτού του προβλήματος δεν είναι η λύση. Τ hey δεν είναι ακριβώς φθηνά για αντικατάσταση (περίπου $800).
Διαρροή γραμμής λαδιού Turbo
Ορισμένοι ιδιοκτήτες αναφέρουν διαρροές λαδιού από τη γραμμή τροφοδοσίας λαδιού turbo. Η διαρροή θα πρέπει να επισκευαστεί αμέσως για να αποφευχθεί περαιτέρω διαρροή και πιθανή λιμοκτονία του turbo oil. Αυτή είναι μια από τις πιο συνηθισμένες διαρροές στο M57 που δεν είναι ακριβώς γνωστό ότι διαρρέει πολύ λάδι.
Ο εύκαμπτος σωλήνας Red Boost αποτυγχάνει
Όλοι οι ιδιοκτήτες ντίζελ M57 γνωρίζουν σίγουρα τον περίφημο κόκκινο σωλήνα. Αυτός ο κόκκινος εύκαμπτος σωλήνας τροφοδοσίας έρχεται με κακή εργοστασιακή σχεδίαση κορυφής. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα αυξημένη διαρροή, η οποία περιέχει μια ορισμένη ποσότητα ατμού λαδιού που υποδεικνύει τη θέση της διαρροής, επειδή αυτός ο ατμός λαδιού αναμειγνύεται τελικά με τη βρωμιά και εμφανίζεται στον εύκαμπτο σωλήνα. Η μόνη επιλογή είναι να αντικαταστήσετε τον εύκαμπτο σωλήνα πλήρωσης και πολλοί ιδιοκτήτες επιλέγουν μία από τις καλύτερα κατασκευασμένες επιλογές aftermarket.
Βλάβες αισθητήρα NOx
Οι αισθητήρες NOx μετρούν τα επίπεδα οξειδίου του αζώτου πριν και μετά το σύστημα SCR για να εξασφαλίσουν τη συμμόρφωση με τα πρότυπα εκπομπών. Ωστόσο, αυτοί οι αισθητήρες μπορεί να αποτύχουν και δεν είναι φθηνή η αντικατάστασή τους. Αυτό είναι απλώς ένα άλλο στοιχείο του πολύπλοκου συστήματος SCR που αναφέραμε προηγουμένως και πολλοί ιδιοκτήτες περιφρονούν τα σύγχρονα ντίζελ λόγω αυτού του ακριβού συστήματος.
Συχνές ερωτήσεις
Είναι αξιόπιστος ο κινητήρας BMW M57;
Ναι, είναι πράγματι ένας από τους πιο αξιόπιστους κινητήρες ντίζελ της BMW. Ο κινητήρας από μόνος του έχει πολύ λίγα προβλήματα σε σύγκριση με παρόμοιους κινητήρες άλλων κατασκευαστών. Παραμένει δημοφιλές μεταξύ των αγοραστών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων λόγω της αξιοπιστίας του.
Ποια είναι η θερμοκρασία λειτουργίας της BMW M57;
Η σωστή θερμοκρασία λειτουργίας του κινητήρα ντίζελ M57 είναι μεταξύ 88-91 βαθμών Κελσίου. Η θερμοκρασία μπορεί να αυξηθεί ελαφρώς κατά την αναγέννηση του φίλτρου DPF. Οτιδήποτε κάτω από τους 88 βαθμούς μπορεί να υποδηλώνει προβλήματα με τον θερμοστάτη.