Ο κινητήρας BMW N46 είναι ένας από αυτούς τους μισητούς κινητήρες παγκοσμίως. Αναρωτιέστε γιατί; Λοιπόν, για παράδειγμα, οι μεταχειρισμένοι ιδιοκτήτες πολλών χιλιομέτρων συνήθως άδειαζαν τα πορτοφόλια τους για όλες τις επισκευές και δεύτερον, το N46 αντικατέστησε ορισμένους από τους θρυλικούς 4κύλινδρους κινητήρες (όπως ο M44) που χρησιμοποιήθηκαν στην E46 BMW Σειρά 3.
Εδώ είναι τα πιο συνηθισμένα προβλήματα κινητήρα BMW N46:
- Βλάβες αλυσίδας χρονισμού και εντατήρα
- Διάφορες και σοβαρές διαρροές λαδιού
- Βλάβη αισθητήρα έκκεντρου και στροφαλοφόρου άξονα
- Προβλήματα ηλεκτρομαγνητικής βαλβίδας VANOS
- Βλάβες κινητήρα Valvetronic και VVT
Για να μάθω περισσότερα σχετικά με αυτά τα ζητήματα, επικοινώνησα με 3 πρώην ιδιοκτήτες BMW E90 με αυτόν τον κινητήρα και έκανα εκτενή έρευνα στο διαδίκτυο. Ακολουθούν περισσότερες πληροφορίες για καθένα από τα ζητήματα που αναφέρονται παραπάνω.
Προδιαγραφές και εφαρμογές κινητήρα BMW N46
Πριν προχωρήσετε σε όλα τα ζητήματα που σχετίζονται με αυτόν τον κινητήρα, είναι σημαντικό να γνωρίζετε τα βασικά στοιχεία του σχεδιασμού του κινητήρα και των αυτοκινήτων στα οποία βρίσκεται. Ο κινητήρας N46 έχει κυβισμό 1,8 ή 2,0 λίτρα ανάλογα με την έκδοση (το N46B18 είναι 1,8 και το N46B20 είναι 2,0). Και οι δύο εκδόσεις έχουν 4 κυλίνδρους σε ευθεία διαμόρφωση τεσσάρων κυλίνδρων. Αυτός ο κινητήρας χρησιμοποιεί άμεσο ψεκασμό καυσίμου και την τεχνολογία χρονισμού βαλβίδων Valvetronic της BMW, η οποία εξασφαλίζει συνεχή χρονισμό βαλβίδων. Όλες οι εκδόσεις κινητήρων είναι φυσικής αναρρόφησης, πράγμα που σημαίνει ότι δεν χρειάζεται να ανησυχείτε για προβλήματα υπερσυμπιεστή. Μιλώντας για στροβιλοσυμπιεστές, ας συζητήσουμε τους αριθμούς ισχύος και ροπής στη συνέχεια.
- N46B18:
- Ισχύς: περίπου 115 HP / 85 kW
- Ροπή: περίπου 175 Nm στις 3750 σ.α.λ
- N46B20:
- Ισχύς: περίπου 127 έως 170 ίπποι (ανάλογα με την παραλλαγή)
- Ροπή: περίπου 180 έως 210 Nm
Ο κινητήρας N46 βρίσκεται στα ακόλουθα μοντέλα BMW:
- Σειρά 1 – E81/E82/E87/E88 με σήμα 120i, παραγωγή μεταξύ 2007 και 2011.
- Σειρά 3 – E90/E91/E92/E93 με σήμα 320i, που κατασκευάστηκε μεταξύ 2007 και 2013.
- Σειρά 5 – E60 με σήμα 520i, που παρήχθη μεταξύ 2007 και 2010.
- Σειρά X1 – E84 με σήμα xDrive 18i, παραγωγή μεταξύ 2009 και 2015.
- Σειρά X3 – E83 με σήμα X30 2.0i, παραγωγής 2007-2010.
Συνήθη προβλήματα κινητήρα BMW N46
Παρέθεσα όλα τα πιο συνηθισμένα προβλήματα κινητήρα στην αρχή, αλλά είμαι σίγουρος ότι θέλετε να μάθετε περισσότερα. Μπορείτε να βρείτε περισσότερες πληροφορίες για κάθε ζήτημα εδώ.
Αστοχία αλυσίδας χρονισμού και εντατήρα
Λένε ότι το μήλο δεν πέφτει από το δέντρο, και σε αυτήν την περίπτωση, δεν είναι καλά νέα. Όπως ο κινητήρας N47 για τον οποίο έγραψα πρόσφατα, ο κινητήρας N46 υποφέρει επίσης από προβλήματα με την αλυσίδα χρονισμού. Αυτό είναι πιο εμφανές στα πρώτα χρόνια του μοντέλου N46, με το τέντωμα της αλυσίδας χρονισμού να είναι το κύριο πρόβλημα. Αυτό οφείλεται κυρίως σε αστοχίες του εντατήρα της αλυσίδας χρονισμού, αλλά το αποτέλεσμα μπορεί να είναι καταστροφικό εάν δεν αγνοηθεί. Το κύριο σύμπτωμα αυτού του προβλήματος είναι το συνηθισμένο κρότο του κινητήρα σε κρύο, η προειδοποιητική λυχνία ελέγχου κινητήρα που ανάβει και η μείωση της απόδοσης του κινητήρα. Όπως είπα και πριν, αν αφεθεί χωρίς θεραπεία, η αλυσίδα χρονισμού μπορεί να εμφανιστεί και να προκαλέσει καταστροφική βλάβη στον κινητήρα. Η επισκευή αυτού του προβλήματος δεν είναι καθόλου φθηνή και λόγω της δυσαρέσκειας των ιδιοκτητών. Ως αποτέλεσμα, η BMW έχει αναγνωρίσει αυτά τα ζητήματα της αλυσίδας χρονισμού σε ορισμένα από τα μοντέλα της με κινητήρα N46 και σε ορισμένες περιπτώσεις έχει επεκτείνει την εγγύηση ή έχει προσφέρει βοήθεια με το κόστος επισκευής των επηρεαζόμενων οχημάτων.
Ευαίσθητο στον τύπο λαδιού κινητήρα
Εάν αγοράσετε μια BMW με αυτόν τον κινητήρα, βεβαιωθείτε ότι έχει εγκριθεί τακτικά η BMW πλήρεις αλλαγές συνθετικών λαδιών καθ’ όλη τη διάρκεια ζωής του. Πολλοί ιδιοκτήτες λένε ότι είναι σημαντικό να χρησιμοποιείτε μόνο πλήρως συνθετικό λάδι κινητήρα, το οποίο προτείνει η BMW. Εάν δεν το κάνετε, ορισμένα από τα προβλήματα σε αυτήν τη λίστα μπορεί να είναι υπερβολικά και να επιλυθούν γρήγορα. Εάν μόλις αγοράσατε μια BMW με κινητήρα N46, βεβαιωθείτε ότι χρησιμοποιείτε μόνο πλήρως συνθετικό λάδι κινητήρα από τώρα και στο εξής.
Βλάβες κινητήρα Valvetronic και αισθητήρα στροφαλοφόρου άξονα
Ένα κοινό πρόβλημα με τον κινητήρα N46 είναι η βλάβη του κινητήρα Valvetronic. Όταν αυτός ο κινητήρας αποτύχει, ο κινητήρας μπορεί να αρχίσει να εμφανίζει σημάδια όλων των ειδών προβλημάτων, όπως:
- Σοβαρά ή μη αρχικά συμβάντα
- Πρόχειρο ρελαντί
- Απώλεια ισχύος
- Μειωμένη οικονομία καυσίμου
- Προειδοποιητική λυχνία κινητήρα
Το Valvetronic, μαζί με το σύστημα VANOS, έχει σχεδιαστεί για να βελτιστοποιεί την απόδοση του κινητήρα ρυθμίζοντας τους χρόνους ανοίγματος και κλεισίματος των βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής του κινητήρα. Από την άλλη πλευρά, ένας ελαττωματικός αισθητήρας στροφαλοφόρου είναι επίσης κοινός στον κινητήρα N46 και μπορεί να προκαλέσει τα ίδια προβλήματα. Αυτό είναι κατανοητό, καθώς ο αισθητήρας στροφαλοφόρου είναι υπεύθυνος για την παρακολούθηση της θέσης και της ταχύτητας του στροφαλοφόρου άξονα και είναι κρίσιμος για τη διαχείριση του κινητήρα, το χρονισμό ανάφλεξης και τον ψεκασμό καυσίμου.
Βλάβη αισθητήρα κάμερας
Μεγάλη περιστροφή, πέδηση χαμηλής ταχύτητας, προειδοποιητικό φως κινητήρα. Όλα αυτά τα συμπτώματα υποδεικνύουν ότι ο αισθητήρας θέσης εκκεντροφόρου έχει βλάβη. Αυτό είναι ένα κοινό αλλά εύκολα διορθωμένο πρόβλημα με αυτόν τον κινητήρα.
Υψηλή κατανάλωση λαδιού και πολλές διαρροές λαδιού
Αποφάσισα να ομαδοποιήσω όλες αυτές τις διαρροές λαδιού σε ένα «πρόβλημα», επειδή υπάρχουν πάρα πολλές κοινές διαρροές λαδιού για να τις απαριθμήσω μία προς μία. Ας βουτήξουμε!
- Αποφεύγει το λάδι στεγανοποίησης στελέχους βαλβίδας Αυτός είναι ο πιο συνηθισμένος ένοχος των φαινομένων κατανάλωσης λαδιού σε αυτόν τον κινητήρα. Αν κάνετε μια γρήγορη αναζήτηση στο google για “διαρροή λαδιού N46 και στελέχους βαλβίδας”, θα δείτε πολλούς οδηγούς DIY, ακόμη και ιδιοκτήτες να εκτυπώνουν τρισδιάστατα τα δικά τους εξαρτήματα προσπαθώντας να διορθώσουν και να αποτρέψουν αυτό το πρόβλημα. Το πιο κοινό σύμπτωμα αυτής της διαρροής λαδιού είναι η απίστευτα υψηλή κατανάλωση λαδιού και ο λευκός ή μπλε καπνός που προέρχεται από τον σωλήνα εξάτμισης.
- Το φίλτρο λαδιού και το περίβλημα του ψυγείου λαδιού σφραγίζουν διαρροή λαδιού Αυτή είναι μια από τις πιο συνηθισμένες διαρροές λαδιού σε αυτόν τον κινητήρα που θα συναντήσετε τελικά. Η αντικατάσταση και των δύο παρεμβυσμάτων είναι μια αρκετά απλή δουλειά DIY, επομένως δεν είναι κάτι που θα σας αποτρέψει.
- Διαρροή φλάντζας κάρτερ λαδιού Η φλάντζα του κάρτερ λαδιού θα πρέπει να αρχίσει να διαρρέει σε αυτόν τον κινητήρα κάποια στιγμή. Και πάλι, εάν ασχολείστε με τις επισκευές DIY, δεν θα πρέπει να είναι πολύ δύσκολο. Βεβαιωθείτε ότι ελέγχετε τακτικά το κάτω προστατευτικό του κινητήρα για διαρροές λαδιού, καθώς αυτές οι διαρροές λαδιού μπορεί να προκαλέσουν σημαντική μείωση του λαδιού κινητήρα.
- Υπάρχει διαρροή λαδιού φλάντζας καλύμματος βαλβίδας Αυτό θα πρέπει να είναι στη λίστα ελέγχου σας όταν πρόκειται για τη διόρθωση διαρροής λαδιού σε κινητήρα N46.
- Διαρροή λαδιού O-ring αντλίας κενού φρένων και λαδιού κύριας τσιμούχας Αυτή η θέση διαρροής λαδιού είναι κοινή και για τους κινητήρες N42 και N46. Οι ιδιοκτήτες περιγράφουν το κύριο σύμπτωμα αυτής της διαρροής λαδιού ως τη μυρωδιά του καμένου λαδιού κατά τη διάρκεια και μετά το φρενάρισμα. Μπορείτε επίσης να δείτε σημάδια λευκού καπνού που βγαίνει κάτω από την κουκούλα καθώς το λάδι καίγεται από την καυτή πολλαπλή. Σε περίπτωση βλάβης, το λάδι διαρρέει από την αντλία κενού στον δακτύλιο Ο και την κύρια στεγανοποίηση της αντλίας κενού και στάζει σε καυτά μέρη του κινητήρα. Αυτό είναι ένα κοινό πρόβλημα, οπότε αν δεν έχει ήδη ληφθεί μέριμνα, περιμένετε να γίνει αυτή η εργασία στο ακίνητό σας κάποια στιγμή. Ευτυχώς, δεν είναι μια σημαντική ή δαπανηρή επισκευή, οπότε θα πρέπει να είστε καλά. Εάν θέλετε να διορθώσετε αυτό το πρόβλημα μόνοι σας, σας προτείνω να ακολουθήσετε αυτόν τον καταπληκτικό οδηγό.
Βρώμικες ή ελαττωματικές ηλεκτρομαγνητικές βαλβίδες VANOS
Οι ηλεκτρομαγνητικές βαλβίδες VANOS σε όλα τα μοντέλα BMW είναι υπεύθυνες για τη ρύθμιση της ροής λαδιού στη μονάδα VANOS, η οποία ρυθμίζει το χρονισμό των εκκεντροφόρων. Εάν είχατε ποτέ μια BMW, γνωρίζετε ότι οι VANOS είναι βέβαιο ότι θα έχουν προβλήματα. Τα δύο πιο συνηθισμένα προβλήματα είναι οι βρώμικες ή σπασμένες ηλεκτρομαγνητικές βαλβίδες VANOS. Όταν αυτές οι ηλεκτρομαγνητικές βαλβίδες λερωθούν ή καταστραφούν, χάνουν την ικανότητά τους να ελέγχουν τη ροή λαδιού. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα προβλήματα χρονισμού που οδηγούν σε κακή λειτουργία στο ρελαντί, κακή και απρόβλεπτη απόδοση του κινητήρα, ακόμη και σε ένδειξη ελέγχου κινητήρα. Ταυτόχρονα, οι σφραγίδες VANOS επίσης συχνά αλλοιώνονται. Όταν αυτές οι τσιμούχες αποτυγχάνουν, παρουσιάζουν διαρροή λαδιού και η απώλεια πίεσης στο σύστημα VANOS μπορεί να προκαλέσει το ρελαντί, μειωμένη ισχύ και κακή απόδοση του κινητήρα, ειδικά σε χαμηλότερες στροφές ανά λεπτό.
Είναι αξιόπιστος ο κινητήρας BMW N46;
Όχι, ο κινητήρας BMW N46 δεν είναι σίγουρα ο πιο αξιόπιστος βενζινοκινητήρας BMW. Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε με αυτόν τον κινητήρα είναι τα προβλήματα της αλυσίδας χρονισμού και του εντατήρα, τα οποία μπορεί να οδηγήσουν σε δαπανηρές επισκευές ή καταστροφική ζημιά στον κινητήρα.