Ο κινητήρας Ford 1.0 EcoBoost φαίνεται να είναι παντού αυτές τις μέρες, τουλάχιστον στη σειρά οχημάτων της Ford. Έχουμε λάβει πολλά αιτήματα να κάνουμε μια βαθιά κατάδυση σε αυτόν τον κινητήρα και εδώ κάνουμε ακριβώς αυτό.
Βασικές προδιαγραφές Ford 1.0L EcoBoost
Ο κινητήρας EcoBoost 1,0 λίτρων παρουσιάστηκε το 2012. και αυτός ο κινητήρας σχεδιάστηκε κυρίως για την ευρωπαϊκή αγορά, αλλά πουλήθηκε και στην Αμερική για λίγο χωρίς μεγάλη επιτυχία, καθώς αυτοί οι μικροί κινητήρες δεν είναι τόσο ελκυστικοί στις ΗΠΑ όσο στην Ευρώπη. παράδειγμα Το 1.0L EcoBoost έχει ενδιαφέρουσα σχεδίαση. Αυτός ο κινητήρας έχει ένα μπλοκ ανοιχτού καταστρώματος από χυτοσίδηρο. Αυτό κάνει τον κινητήρα πολύ ισχυρό σε σύγκριση με τους κινητήρες αλουμινίου. Λόγω του χυτοσιδήρου, ο κινητήρας θερμαίνεται πιο γρήγορα από το αλουμίνιο. Επιπλέον, ο στροφαλοφόρος άξονας είναι επίσης κατασκευασμένος από χυτοσίδηρο. Το μόνο από αλουμίνιο μέσα στον κινητήρα είναι τα έμβολα. Και αυτό είναι κατανοητό, γιατί αυτά τα εξαρτήματα δεν επηρεάζονται πολύ από τη θερμότητα, όπως και το μπλοκ. Ο σχεδιασμός της κεφαλής είναι μια διάταξη διπλού εκκεντροφόρου εναέριου άξονα (DOHC) με 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο. Αυτός ο κινητήρας έχει συνολικά 12 βαλβίδες. Υπάρχει επίσης μεταβλητός χρονισμός βαλβίδας, ο οποίος είναι Ti-VCT ή διπλός μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων. Επειδή υπάρχει μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων τόσο για την εισαγωγή όσο και για την εξαγωγή. Είναι ενδιαφέρον ότι αυτός ο κινητήρας χρησιμοποιεί άμεσο ψεκασμό και υπερσυμπίεση. Και οι δύο αυτές τεχνολογίες επιτρέπουν σε αυτόν τον κινητήρα να παράγει μεγάλη ισχύ σε ένα μικρό πακέτο. Ωστόσο, εδώ είναι οι πλήρεις προδιαγραφές του κινητήρα 1.0L EcoBoost.
- Διαμόρφωση: inline-3 κύλινδρος
- Χωρητικότητα: 1,0L
- Διάμετρος: 71,9 mm
- Διαδρομή: 82 mm
- Υλικό μπλοκ: χυτοσίδηρος
- Υλικό κεφαλής: αλουμίνιο
- Σχέδιο κεφαλής: DOHC, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
- Αναλογία συμπίεσης: 10,0:1
- Μεταβλητός χρονισμός βαλβίδας: Ναι
- Στροβιλοσυμπιεστής: Ναι
- Ισχύς ίππων: 100 – 125 HP
- Ροπή: 130-150 lb-ft (170-200 Nm)
Συνήθη προβλήματα με τον κινητήρα Ford 1.0L EcoBoost
Συνήθη προβλήματα κινητήρα Ford 1.0L EcoBoost:
- Συσσώρευση άνθρακα
- Βλάβες HPFP
- Αστοχία φλάντζας κεφαλής
- Διαρροές λαδιού
- Διαρροή ψυκτικού
Τώρα ας συζητήσουμε αυτά τα θέματα με περισσότερες λεπτομέρειες. Γιατί αισθανόμαστε υποχρεωμένοι να συνεχίσουμε να συζητάμε αυτά τα θέματα; Πρέπει να γνωρίζετε πώς και πότε εμφανίζονται αυτά τα προβλήματα, καθώς και ποια συμπτώματα εμφανίζονται και πόσο σοβαρά είναι αυτά τα προβλήματα. Λοιπόν, ας συζητήσουμε κάθε ένα από αυτά τα θέματα με περισσότερες λεπτομέρειες.
1. Σχηματισμός άνθρακα
Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα με το 1.0L EcoBoost είναι η συσσώρευση άνθρακα στο εσωτερικό του κινητήρα. Γιατί λοιπόν αυτό είναι πρόβλημα; Λοιπόν, αυτός ο κινητήρας χρησιμοποιεί σύστημα άμεσου ψεκασμού και κάθε κινητήρας άμεσου ψεκασμού είναι επιρρεπής στη συσσώρευση άνθρακα στις θύρες εισαγωγής. Αυτό συμβαίνει επειδή ο άμεσος ψεκασμός χρησιμοποιεί διαφορετική μέθοδο ψεκασμού καυσίμου. Σε αντίθεση με παλαιότερους κινητήρες που χρησιμοποιούσαν port injection. Έτσι σε παλαιότερους κινητήρες ψεκασμού θυρών η βενζίνη καθάριζε συνεχώς τις βαλβίδες. Αυτό δεν συμβαίνει με την άμεση ένεση. Υπάρχει πολλή εξάτμιση μέσα στον κινητήρα και τελικά αυτοί οι λιπαροί ατμοί αρχίζουν να κολλάνε στις βαλβίδες και να σχηματίζουν μια μεγάλη ακατάστατη λάσπη. Η λύση σε αυτό το πρόβλημα είναι να τα καθαρίσετε χειροκίνητα. Δεν υπάρχουν πολλές μέθοδοι για να γίνει αυτή η δουλειά. Η μόνη μέθοδος που λειτουργεί 100% είναι η μέθοδος εμφύσησης καρυδιάς. Σε αυτή τη μέθοδο, τα κελύφη των καρυδιών διοχετεύονται στις εισαγωγές και αυτά τα κελύφη καθαρίζουν τις εισαγωγές χωρίς να καταστρέφουν τίποτα. Η Toyota μπόρεσε να λύσει αυτά τα προβλήματα εγκαθιστώντας μια δεύτερη σειρά μπεκ στους κινητήρες δυναμικής δύναμης που καθαρίζουν τις έδρες των βαλβίδων. Υπάρχει επίσης μια χημική μέθοδος που είναι ελαφρώς λιγότερο αποτελεσματική. Είτε έτσι είτε αλλιώς, και οι δύο μέθοδοι είναι ακριβές. Ευτυχώς, αυτές οι εισαγωγές δεν απαιτούν συχνό καθαρισμό. Καθαρίστε τα κάθε 60.000 μίλια (περίπου 96.561 χλμ.) και θα είστε εντάξει. Εάν δεν τα καθαρίσετε, οι βαλβίδες μπορεί να σταματήσουν να λειτουργούν λόγω λάσπης και θα πρέπει να φινιρίσετε ολόκληρη την κυλινδροκεφαλή. Που είναι πιο ακριβό. Τώρα ας προχωρήσουμε σε άλλα προβλήματα κινητήρα Ford 1.0L EcoBoost.
3. Βλάβες HPFP
Ένα άλλο αρκετά κοινό πρόβλημα με τον κινητήρα 1.0L EcoBoost είναι μια κατάσταση όπου η αντλία καυσίμου υψηλής πίεσης αποτυγχάνει. Τι είναι λοιπόν το HPFP; Λοιπόν, είναι μια ειδική δευτερεύουσα αντλία καυσίμου. Η κύρια αντλία βρίσκεται στη δεξαμενή αερίου και η δευτερεύουσα αντλία βρίσκεται στο χώρο του κινητήρα. Αυτή η αντλία συμπιέζει το καύσιμο και δημιουργεί υψηλή πίεση, γι’ αυτό ο άμεσος ψεκασμός λειτουργεί σωστά. Μπορεί να συμβεί αυτή η αντλία να αποτύχει και να προκαλέσει προβλήματα. Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτό το HPFP κινείται μηχανικά από έναν πρόσθετο λοβό στον εκκεντροφόρο. Επιπλέον, υπάρχει μια ειδική βαλβίδα στο εσωτερικό που ρυθμίζει τη ροή προς την αντλία. Όταν η αντλία αποτύχει, θα αρχίσει να κάνει θόρυβο, διαρροή και ένα σύνηθες φαινόμενο είναι ο κωδικός P0251. Κρίμα που είναι πολύ ακριβό υποκατάστατο. Επομένως, προσέξτε για αυτά τα προβλήματα αντλίας HPFP.
3. Αστοχία φλάντζας κεφαλής
Οι φλάντζες κεφαλής είναι ένας ακόμη μεγάλος εφιάλτης για τον κινητήρα 1.0L EcoBoost. Τι είναι λοιπόν η φλάντζα κεφαλής και γιατί αποτυγχάνει; Για τους μη μυημένους, κάθε αυτοκίνητο έχει τουλάχιστον μία φλάντζα κεφαλής. Σε αυτήν την περίπτωση, έχετε έναν από αυτούς τους αποστάτες. Αυτό είναι ένα διαχωριστικό υλικό που τοποθετείται μεταξύ της κυλινδροκεφαλής και του μπλοκ καταστρώματος. Είναι σχεδιασμένο να συγκρατεί σφιχτά και να αποτρέπει την ανάμιξη υγρών. Αυτό που μπορεί να συμβεί συγκεκριμένα με αυτόν τον κινητήρα είναι η αστοχία της φλάντζας κεφαλής καθώς ο κινητήρας υπερθερμαίνεται. Ως αποτέλεσμα, η κυλινδροκεφαλή παραμορφώνεται. Σε αυτήν την περίπτωση, το αυτοκίνητο μπορεί να καταναλώσει ψυκτικό υγρό ή να παρουσιάσει διαρροές ψυκτικού. Είτε έτσι είτε αλλιώς, είναι ένα αρκετά ενοχλητικό πρόβλημα. Κυρίως γιατί είναι αρκετά ακριβό. Πρέπει να ξαναβάψετε την κυλινδροκεφαλή και να αντικαταστήσετε αυτό το παρέμβυσμα που μπορεί να κοστίσει αρκετές εκατοντάδες δολάρια. Τώρα ας προχωρήσουμε σε άλλα προβλήματα κινητήρα Ford 1.0L EcoBoost.
4. Διαρροή λαδιού
Ένα άλλο πρόβλημα με αυτόν τον κινητήρα είναι η διαρροή λαδιού. Αυτοί οι κινητήρες είναι διαβόητοι για διαρροή λαδιού από πολλές τοποθεσίες. Αυτές οι διαρροές λαδιού προκαλούνται συνήθως από διαφορετικά παρεμβύσματα ή δακτυλίους O γύρω από τον κινητήρα. Τα πιο συνηθισμένα σημεία είναι η δεξαμενή λαδιού και το κάλυμμα της βαλβίδας. Ωστόσο, μπορούν επίσης να προέρχονται από την μπροστινή ή την πίσω κύρια τσιμούχα. Πριν αγοράσετε, θα πρέπει να παρατηρήσετε τον κινητήρα για ορατές διαρροές.
5. Διαρροή ψυκτικού
Ένας άλλος τύπος διαρροής που είναι συνηθισμένος σε αυτόν τον κινητήρα EcoBoost 1.0L είναι η διαρροή ψυκτικού. Αυτός ο κινητήρας μπορεί να παρουσιάσει σοβαρές διαρροές ψυκτικού. Συγκεκριμένα, οι κινητήρες που κατασκευάστηκαν πριν από το 2014 έχουν πρόβλημα με τον κάτω σωλήνα ψυκτικού υγρού, ο οποίος μπορεί να χωριστεί στη μέση και να επιτρέψει σε όλο το ψυκτικό να διαρρεύσει. Σε αυτή την περίπτωση, ο κινητήρας θα υπερθερμανθεί και θα χρειαστεί να αντικαταστήσετε τη φλάντζα κεφαλής. Επομένως, εάν αυτός ο κινητήρας κατασκευάστηκε πριν από το 2014, θα πρέπει να βεβαιωθείτε ότι αυτός ο σπασμένος σωλήνας έχει αντικατασταθεί με έναν νέο επισκευασμένο. Με αυτόν τον τρόπο, μπορείτε να αποφύγετε πολλά πιθανά προβλήματα που θα μπορούσαν εύκολα να κοστίσουν εκατοντάδες δολάρια για να διορθώσετε.
Ποια Ford έχουν τον κινητήρα 1.0L EcoBoost;
- Ford Focus
- Ford Fiesta
- Ford C-Max
- Ford B-Max
- Ford EcoSport
- Ford Mondeo
- Ford Transit Courier
- Ford Puma mHEV
- Ford Fiesta mHEV
- Ford Focus mHEV
Ποια είναι τα προβλήματα με τον κινητήρα Ford 1.0L EcoBoost;
Αυτός ο κινητήρας έχει πολλά προβλήματα. Ειδικά τα πρώτα χρόνια του μοντέλου. Προβλήματα όπως η υπερθέρμανση που μπορεί να οδηγήσει σε αστοχία της φλάντζας κεφαλής, προβλήματα με εναποθέσεις άνθρακα, διαρροές λαδιού, διαρροές ψυκτικού υγρού, αστοχίες αντλίας καυσίμου υψηλής πίεσης και πολλά άλλα μικρά προβλήματα. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο αυτός ο κινητήρας είναι μια επικίνδυνη επιχείρηση και πολύ αναξιόπιστος σε ορισμένους τομείς. Γι’ αυτό είναι καλύτερο να το αποφύγετε, τουλάχιστον να το αποφύγετε τα πρώτα δύο χρόνια παραγωγής, γιατί αυτοί οι κινητήρες έχουν τα περισσότερα προβλήματα.
Είναι αξιόπιστος ο κινητήρας Ford 1.0L EcoBoost;
Λοιπόν, αυτό είναι αμφίβολο γιατί ο κινητήρας δεν είναι από τους καλύτερους. Σαν σχέδιο υπόσχεται πολλά, αλλά όσον αφορά την παράδοση, μπορούμε να πούμε ότι υστερεί σε σύγκριση με άλλους κινητήρες σε σειρά 3. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο συνιστούμε να αποφύγετε αυτόν τον κινητήρα καθώς έχει προβλήματα με υπερθέρμανση, απώλεια ψυκτικού υγρού, διαρροές λαδιού και βλάβες της αντλίας καυσίμου υψηλής πίεσης. Αποφύγετε τα πρώτα χρόνια παραγωγής αν μπορείτε. Πηγαίνετε για ένα νεότερο μοντέλο, καθώς αυτά τα μοντέλα είναι πιο αξιόπιστα από όλες τις απόψεις σε σύγκριση με τα αρχικά που κυκλοφόρησαν το 2012.