Σήμερα ρίχνουμε μια πιο προσεκτική ματιά στον υπερτροφοδοτούμενο inline-4 2.0L της GM με άμεσο ψεκασμό καυσίμου.
Βασικές προδιαγραφές του κινητήρα GM 2.0L Ecotec LTG
Ο κινητήρας GM 2.0L Ecotec LTG είναι ένας σχετικά νέος κινητήρας, που κυκλοφόρησε το 2013. και χρησιμοποιείται ευρέως ακόμα και σήμερα. Είναι μέρος της οικογένειας Gen3 Ecotec. Το LTG αντικατέστησε τους προηγούμενους κινητήρες LHU, LNF και LDK Gen2 Ecotec. Αυτός ο νέος κινητήρας εφαρμόζει πολλές βελτιώσεις σε σχέση με τα παλαιότερα μοντέλα. Χρησιμοποιεί ένα ανοιχτό μπλοκ αλουμινίου με δακτυλίους από χυτοσίδηρο που βελτιώνουν την ακαμψία του κινητήρα και του επιτρέπουν να παράγει άφθονη ισχύ. Υπάρχει στροφαλοφόρος άξονας από σφυρήλατο χάλυβα καθώς και ράβδοι από σφυρήλατο χάλυβα για τα έμβολα. Από την άλλη τα πιστόνια δεν είναι σφυρήλατα, είναι από αλουμίνιο. Και αυτό είναι ένα από τα λάθη που έκανε η GM με αυτόν τον κινητήρα, θα δούμε γιατί αργότερα. Αυτός ο κινητήρας χρησιμοποιεί επίσης μια αντλία λαδιού μεταβλητού κυβισμού δύο σταδίων για τη βελτίωση της λίπανσης, καθώς και ακροφύσια λαδιού που ψεκάζουν τα καλύμματα των εμβόλων. Επιπλέον, έχετε άμεσο ψεκασμό και υπερσυμπιεστή διπλής κύλισης για αύξηση και ανάπτυξη εξαιρετικής ισχύος. Αυτές είναι οι πλήρεις προδιαγραφές του κινητήρα 2.0L Ecotec LTG:
- Έτος παράδοσης: 2013
- Κατασκευαστής: General Motors
- Διαμόρφωση: inline-4
- Χωρητικότητα: 2,0L
- Υλικό μπλοκ και κεφαλής: αλουμίνιο
- Μέγεθος οπής: 86 mm
- Μήκος διαδρομής: 86 mm
- Σχέδιο κεφαλής: DOHC, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
- Αναλογία συμπίεσης: 9,5:1
- Άμεση ένεση: Ναι
- Αναρρόφηση: με υπερσυμπιεστή
- Ισχύς ίππων: 230 – 279 HP
- Ροπή: 285-295 lb-ft (350-400 Nm) @ 2.000 rpm
Όπως μπορείτε να δείτε, αυτός ο κινητήρας έχει πολλή ροπή και το καλό είναι ότι αυτή η ροπή είναι χαμηλή στο εύρος στροφών. Στις 2.000 σ.α.λ., έχετε όλη τη ροπή διαθέσιμη, καθιστώντας αυτόν τον κινητήρα τέλειο για μοντέλα επιδόσεων.
Συνήθη προβλήματα κινητήρα GM 2.0L Ecotec LTG
Τα κοινά προβλήματα με τον κινητήρα 2.0L Ecotec LTG είναι:
- Δυσλειτουργίες μπουζί και πηνίο
- Ραγίζουν τα έμβολα
- Ελαττωματικό ρουλεμάν ράβδου
- Συσσώρευση άνθρακα
- Διαρροές λαδιού
Λοιπόν, απαριθμήσαμε εν συντομία τα πιο συνηθισμένα προβλήματα κινητήρα 2.0L LTG, τώρα ας πάμε σε αυτά τα προβλήματα και ας μάθουμε πόσο σοβαρά είναι αυτά τα προβλήματα. Το να γνωρίζετε πότε και πώς εμφανίζονται αυτά τα προβλήματα, καθώς και τα συμπτώματα που προκαλούν, είναι απαραίτητο εάν θέλετε να μάθετε πώς να τα αποφύγετε ή να τα προλάβετε πριν γίνουν καταστροφικά.
Δυσλειτουργίες μπουζί και πηνίο
Ένα από τα πιο συνηθισμένα προβλήματα με τον κινητήρα GM 2.0 Ecotec LTG είναι το πρόβλημα αστοχίας του μπουζί και του πηνίου. Αυτοί είναι κινητήρες άμεσου ψεκασμού και οι κινητήρες άμεσου ψεκασμού περνούν από μπουζί και πηνία πιο συχνά σε σύγκριση με έναν συμβατικό κινητήρα έμμεσου ψεκασμού. Αυτό το σύστημα είναι απλά πολύ πιο απαιτητικό και καταστρέφει εύκολα αυτά τα εξαρτήματα. Έτσι, είναι πολύ πιθανό να περάσετε από πολλά σετ από αυτά τα εξαρτήματα προτού φτάσετε τα 200.000 μίλια (περίπου 321.869 km). Αυτά τα εξαρτήματα μπορεί ξαφνικά να αποτύχουν και θα αρχίσετε να αντιμετωπίζετε τη λυχνία ελέγχου του κινητήρα και τις αστοχίες του κινητήρα. Ο κινητήρας μπορεί επίσης να λειτουργεί αρκετά σκληρά, ειδικά στο ρελαντί, και μερικές φορές ο κινητήρας μπορεί να μπει σε αδύναμη λειτουργία. Ευτυχώς, υπάρχουν μόνο τέσσερα πηνία και τέσσερα μπουζί. Επομένως, η αντικατάσταση αυτών των εξαρτημάτων είναι σχετικά φθηνή. Γι’ αυτό είναι σημαντικό να διορθώσετε το πρόβλημα έγκαιρα όταν παρατηρήσετε τέτοια προβλήματα, προτού γίνει σοβαρό και το αυτοκίνητο δεν μπορεί να οδηγήσει σωστά.
Ραγίζουν τα έμβολα
Ένα πιο σοβαρό πρόβλημα με αυτόν τον κινητήρα 2.0L Ecotec LTG είναι η κατάσταση όπου τα έμβολα αρχίζουν να σπάνε. Αναφέραμε αυτό το θέμα όταν συζητήσαμε τις προδιαγραφές. Η GM το έκανε σωστά, πρόσθεσε έναν σφυρήλατο στροφαλοφόρο άξονα και σφυρήλατα μπιέλες, αλλά άφησε τα έμβολα. Τα έμβολα είναι κατασκευασμένα από απλό αλουμίνιο και αυτά τα εξαρτήματα τείνουν να αστοχούν μετά από σχετικά χαμηλά μίλια. Απλώς ραγίζουν και αυτό είναι ένα μεγάλο μειονέκτημα για αυτόν τον κινητήρα, επειδή ο κινητήρας πρέπει να ανακατασκευαστεί λόγω αυτού του προβλήματος. Τα έμβολα πρέπει να αναβαθμιστούν με νέα για να διορθωθεί το πρόβλημα, το οποίο μπορεί να είναι πολύ ακριβό σε ορισμένες περιπτώσεις. Όταν τα έμβολα ραγίζουν, εμφανίζονται συμπτώματα όπως η προέκρηξη, το κάπνισμα, η απώλεια λαδιού κινητήρα, το χτύπημα και η αστοχία του κινητήρα. Γενικά, ο κινητήρας θα δουλέψει πολύ σκληρά. Είναι σημαντικό να εντοπίσετε έγκαιρα αυτό το πρόβλημα, γιατί εάν καθυστερήσετε την επισκευή, το έμβολο μπορεί να καταστρέψει την επένδυση του κυλίνδρου. Σε αυτή την περίπτωση, θα χρειαστείτε επισκευή του κινητήρα για να επαναφέρετε τον κινητήρα σε καλή κατάσταση λειτουργίας. Και μπορεί να κοστίσει πολλά χρήματα. Σε ορισμένες περιπτώσεις, είναι πολύ φθηνότερο να αγοράσετε έναν μεταχειρισμένο κινητήρα. Επομένως, να είστε πολύ προσεκτικοί σε αυτό.
Ελαττωματικό ρουλεμάν ράβδου
Ένα άλλο πολύ συνηθισμένο πρόβλημα που έπρεπε να προσθέσουμε στη λίστα με τα προβλήματα του κινητήρα GM 2.0L Ecotec LTG είναι ένα κακό πρόβλημα στο ρουλεμάν ράβδων. Το πρόβλημα των κακών ρουλεμάν ράβδων είναι ένα πρόβλημα που εμφανίζεται μετά από σχετικά χαμηλά μίλια. Αυτό το πρόβλημα είναι αρκετά σπάνιο, δεν εμφανίζεται σε όλους τους κινητήρες. Εάν αυτό δεν συμβεί νωρίς στη ζωή του κινητήρα, μετά από μερικές χιλιάδες μίλια θα είστε εντάξει και δεν θα χρειαστεί ποτέ να αντιμετωπίσετε αυτό το πρόβλημα με τον 2.0 Ecotec LTG σας. Μόλις συμβεί αυτό το πρόβλημα, θα αρχίσετε να ακούτε έναν ήχο χτυπήματος. Μια κατάσταση όπου τα ρουλεμάν ράβδων είναι φθαρμένα ονομάζεται χτύπημα ράβδου. Επίσης, σε ορισμένες περιπτώσεις θα υπάρχει κακή απόδοση του κινητήρα και ελέγξτε το φως του κινητήρα. Η λύση είναι να αντικαταστήσετε έγκαιρα το ρουλεμάν ράβδου πριν φθαρεί πολύ το τοίχωμα του κυλίνδρου. Εάν συμβεί αυτό, ο μόνος τρόπος είναι να αναβαθμίσετε τον κινητήρα. Τώρα ας περάσουμε σε άλλα προβλήματα κινητήρα GM 2.0L Ecotec LTG.
Συσσώρευση άνθρακα
Η συσσώρευση άνθρακα είναι ένα άλλο πολύ κοινό πρόβλημα με τα οχήματα άμεσου ψεκασμού. Γιατί λοιπόν είναι αυτό και γιατί είναι πρόβλημα; Λοιπόν, σε παλαιότερα οχήματα με θύρα έγχυσης, οι εισαγωγές ξεπλύθηκαν με αέριο που εγχύθηκε μέσω αυτών των θυρών. Στα αυτοκίνητα άμεσου ψεκασμού, δεν έχουμε θύρα έγχυσης εκτός εάν το μοντέλο συνδυάζει θύρα και άμεσο ψεκασμό. Και αυτό δεν συμβαίνει με τον 2.0L Ecotec LTG, ο κινητήρας λειτουργεί μόνο με άμεσο ψεκασμό και είναι πολύ επιρρεπής στη συσσώρευση άνθρακα στις εισαγωγές. Αυτές οι εναποθέσεις άνθρακα μπορεί να γίνουν πραγματικός πόνος γιατί είναι πολύ δύσκολο να αφαιρεθούν. Μόνο μια μέθοδος γνωστή ως φύσημα καρυδιάς έχει αποδειχθεί επιτυχής στο να κάνει τη δουλειά. Έτσι, για να διατηρήσετε τον κινητήρα σας σε καλή κατάσταση, πρέπει να εκτελείτε αυτήν τη μέθοδο κάθε 60.000 μίλια. Εάν δεν το κάνετε, οι βαλβίδες θα σταματήσουν να λειτουργούν σωστά και θα απαιτηθεί πλήρης ανακατασκευή της κυλινδροκεφαλής. Είναι μια δαπανηρή και πολύ περίπλοκη διαδικασία που απαιτεί πολλή δουλειά και χρόνο.
Διαρροές λαδιού
Και το τελευταίο ζήτημα στη λίστα με τα προβλήματα του κινητήρα GM 2.0L Ecotec LTG είναι η κατάσταση διαρροής λαδιού. Οι διαρροές λαδιού είναι συχνές σε αυτούς τους κινητήρες GM και μπορεί να προέρχονται από το κάλυμμα της βαλβίδας και από το κάλυμμα χρονισμού. Είναι ένας κινητήρας που κινείται με αλυσίδα χρονισμού που έχει αλυσίδα αντί για ιμάντα. Η αλυσίδα βρίσκεται πίσω από το κάλυμμα χρονισμού και τα στεγανοποιητικά του καλύμματος χρονισμού συνήθως αποτυγχάνουν και αρχίζουν να διαρρέουν λάδια. Εάν αυτό το πρόβλημα δεν λυθεί έγκαιρα, μπορεί να προκληθεί μεγάλη απώλεια λαδιού και λιμός πετρελαίου. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο συνιστούμε την αντιμετώπιση του προβλήματος στα αρχικά του στάδια.
Ποια μοντέλα έχουν το 2.0L Ecotec LTG;
- 2013-2014 Cadillac ATS
- 2014-2018 Cadillac CTS
- 2016-2018 Cadillac CT6
- 2013-2022 Chevy Malibu
- 2018-2019 Chevy Traverse
- το 2016 – Chevy Camaro.
- 2018-2020 Chevy Equinox.
- το 2014 – το σημερινό Buick Regal.
- το 2017 – το τρέχον Buick GL8.
- το 2016 – το τρέχον Buick Envision.
- 2018-2020 GMC Terrain
- 2018-2020 Holden Commodore
- 2013 – 2018 Opel Insignia
Ποια είναι τα πιο συνηθισμένα προβλήματα με τον κινητήρα GM 2.0L Ecotec LTG;
Τα κοινά προβλήματα με αυτόν τον κινητήρα περιλαμβάνουν ραγισμένα έμβολα, αστοχίες ρουλεμάν ράβδων, συσσώρευση άνθρακα και προβλήματα ανάφλεξης. Εκτός από το πρόβλημα του ραγισμένου εμβόλου που μπορεί να συμβεί σε πρώιμους κινητήρες, δεν υπάρχουν άλλα σημαντικά προβλήματα.
Είναι αξιόπιστος ο κινητήρας 2.0 Ecotec LTG;
Αυτός ο κινητήρας είναι αρκετά αξιόπιστος και μπορεί να πιέσει πολλή ισχύ σε ένα σχετικά μικρό πακέτο. Εάν πρόκειται να συντονίσετε αυτόν τον κινητήρα, σας συνιστούμε να χρησιμοποιήσετε σφυρήλατα έμβολα αντί για έμβολα στοκ. Τα αρχικά έμβολα δεν είναι τόσο ανθεκτικά και μπορούν να σπάσουν κάτω από μεγάλη πίεση.