Πρόσφατα μιλήσαμε για το Mazda 2.5 SkyActiv βενζίνης και τον υπέροχο μικρό κινητήρα 1.5 SkyActiv-D. Ο επόμενος κινητήρας που ζητήθηκε από τους αναγνώστες μας ήταν ο βενζινοκινητήρας 2.0 SkyActiv-G. Έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε μερικά εκπληκτικά ρεκόρ αξιοπιστίας από τη Mazda, οπότε είχαμε μεγάλες ελπίδες για αυτόν τον κινητήρα G122 Mazda.
Βασικές προδιαγραφές του κινητήρα Mazda 2.0 SkyActiv-G
Το Mazda Skyactiv-G είναι ένας κινητήρας που αναπτύχθηκε από τη Mazda στα μέσα της δεκαετίας του 2000. Αυτός ο κινητήρας αντικατέστησε τον κινητήρα MZR που χρησιμοποιήθηκε προηγουμένως. Ωστόσο, αυτό το Skyactiv-G εξακολουθεί να βασίζεται στον προκάτοχό του. Ωστόσο, εισάγει πολλές νέες βελτιώσεις και τεχνολογία SkyActiv, την οποία έχει αναπτύξει η Mazda για να μεγιστοποιήσει την οικονομία καυσίμου και την απόδοση. Αυτό αντιπροσωπεύει εξαρχής το Skyactiv. Και ειλικρινά, έκαναν πολύ καλή δουλειά με αυτόν τον κινητήρα. Είναι πολύ πιο αξιόπιστο από τους παλιούς περιστροφικούς κινητήρες που χρησιμοποιούσαν πριν, και η Mazda ανακτά επιτέλους την έλξη στην αγορά. Αυτές είναι οι προδιαγραφές του κινητήρα 2.0 Skyactiv-G:
- Έτος παράδοσης: 2011
- Διαμόρφωση: inline-4
- Χωρητικότητα: 2,0L
- Μέγεθος οπής κυλίνδρου: 83,5 mm
- Διαδρομή εμβόλου: 91,2 mm
- Υλικό μπλοκ: αλουμίνιο
- Υλικό κυλινδροκεφαλής: αλουμίνιο
- Σχέδιο κυλινδροκεφαλής: DOHC, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
- Άμεση ένεση: Ναι
- Αναρρόφηση: φυσικής αναρρόφησης
- Αναλογία συμπίεσης: 14,0:1 ή 13,0:1
- Ιπποδύναμη: 155 – 162 HP
- Ροπή: 150-154 lb-ft (200-210 Nm)
Συνήθη προβλήματα κινητήρα Mazda 2.0 SkyActiv-G
Συνήθη προβλήματα κινητήρα Mazda 2.0 SkyActiv-G:
- Διαρροή κενού πολλαπλής εισαγωγής
- Αστοχία βαλβίδας PCV
- Συσσώρευση άνθρακα στην πολλαπλή εισαγωγής
- Συσσώρευση άνθρακα στις θύρες εισαγωγής
- Χαμηλή πίεση λαδιού
- Αστοχία εκκεντροφόρου εισαγωγής
- Χτύπημα κινητήρα κατά την κρύα εκκίνηση
Τώρα που καλύψαμε κοινά προβλήματα κινητήρα Mazda 2.0 SkyActiv-G, ας προχωρήσουμε σε αυτά τα προβλήματα και ας μάθουμε περισσότερα για αυτά τα προβλήματα και ας δούμε τι μπορεί να προκαλέσει αυτά τα προβλήματα και πώς παρουσιάζονται. Πιστεύουμε ότι αυτό είναι πραγματικά σημαντικό για εσάς, γιατί για να μάθετε για ένα πρόβλημα, πρέπει να το κατανοήσετε. Ας βουτήξουμε λοιπόν στα ζητήματα.
Διαρροή κενού πολλαπλής εισαγωγής
Η πολλαπλή εισαγωγής δεν είναι ένα από τα δυνατά σημεία αυτών των κινητήρων της Mazda. Τι είναι όμως αρχικά μια πολλαπλή εισαγωγής; Λοιπόν, η πολλαπλή εισαγωγής είναι ένα εξάρτημα που κάθεται πάνω από τον κινητήρα. Αυτή η πολλαπλή εισαγωγής κατευθύνει τον αέρα στις θύρες εισαγωγής. Είναι εύκολο να το αναγνωρίσετε καθώς είναι το μεγάλο πλαστικό κομμάτι πάνω από τον κινητήρα ακριβώς κάτω από το καπό. Αυτοί οι κινητήρες SkyActiv χρησιμοποιούν αρκετά σύνθετες πολλαπλές εισαγωγής και είναι επιρρεπείς σε αστοχίες. Μπορεί να σπάσουν ή να διαρρεύσει η φλάντζα που συνδέει την πολλαπλή εισαγωγής με τον κινητήρα. Μόλις παρουσιαστεί αυτό το πρόβλημα, μπορεί να ανάψει η λυχνία ελέγχου κινητήρα, καθώς και προβλήματα όπως αστοχίες κινητήρα, αναλογία καθαρού αέρα/καυσίμου, στάσιμο κινητήρα και χαμηλή ισχύ κινητήρα. Η λύση σε αυτό το πρόβλημα είναι να αντικαταστήσετε την πολλαπλή εισαγωγής με μια νέα ή εάν η φλάντζα παρουσιάζει διαρροή, αντικαταστήστε τη φλάντζα. Σημειώστε ότι αυτό το πρόβλημα παρουσιάζεται μόνο σε παλαιότερους κινητήρες μεγάλης χιλιομετρικής απόδοσης, όχι σε νεότερους. Όσο παλαιότερος είναι ο κινητήρας, τόσο πιο πιθανό είναι να χαλάσουν αυτά τα παρεμβύσματα και να διαρρεύσουν αέρα.
Αστοχία βαλβίδας PCV
Μια άλλη ανησυχία είναι η βαλβίδα PCV σε αυτόν τον κινητήρα. Τι είναι λοιπόν μια βαλβίδα PCV και πώς λειτουργεί; Λοιπόν, η βαλβίδα PCV είναι μια ειδική βαλβίδα που επιτρέπει στα αέρια από τον στροφαλοθάλαμο να διαφεύγουν χωρίς να προκαλούν προβλήματα στον κινητήρα. Όταν ο κινητήρας λειτουργεί, η πίεση θα συσσωρευτεί στο εσωτερικό του στροφαλοθαλάμου όπου βρίσκεται ο στροφαλοφόρος άξονας. Αυτό που κάνει λοιπόν αυτή η βαλβίδα PCV είναι να εκκενώσει τη θετική πίεση από το μπλοκ κινητήρα. Αυτό αποτρέπει τις διαρροές λαδιού και άλλα προβλήματα που μπορούν απλώς να καταστρέψουν εντελώς τον κινητήρα εάν η βαλβίδα PCV δεν λειτουργεί σωστά. Επομένως, αυτό που μπορεί να συμβεί είναι ότι η βαλβίδα PCV μπορεί να αστοχήσει και να επιτρέψει στο λάδι κινητήρα να εισέλθει στην πολλαπλή εισαγωγής, γεγονός που θα αυξήσει την κατανάλωση λαδιού κινητήρα. Αν λοιπόν παρατηρήσετε ότι ο κινητήρας χάνει πολύ λάδι κινητήρα. Συνιστάται να μεταβείτε στη βαλβίδα PCV και να την αντικαταστήσετε με μια καινούργια και να τοποθετήσετε μια παγίδα λαδιού. Άλλα συμπτώματα μπορεί να περιλαμβάνουν: ελέγξτε το φως του κινητήρα, χαμηλή ισχύ κινητήρα και διαρροή λαδιού από το πλάι του κινητήρα. Τώρα ας περάσουμε σε άλλα προβλήματα με τον κινητήρα Mazda 2.0 SkyActiv-G.
Συσσώρευση άνθρακα στην πολλαπλή εισαγωγής
Ένα άλλο κοινό πρόβλημα με τον κινητήρα 2.0 SkyActiv-G είναι η συσσώρευση άνθρακα στην πολλαπλή εισαγωγής. Όπως αναφέραμε προηγουμένως, αυτός ο κινητήρας έχει προβλήματα βαλβίδας PCV. Η βαλβίδα PCV δεν κάνει πολύ καλά τη δουλειά της, προκαλώντας υπερβολική συσσώρευση άνθρακα στην πολλαπλή εισαγωγής. Οι ατμοί λαδιού εισέρχονται στην πολλαπλή εισαγωγής και κολλούν στα τοιχώματα. Τελικά, πολλά από αυτά τα κοιτάσματα άνθρακα θα κολλήσουν στους τοίχους και θα δημιουργήσουν εμπόδια. Σε αυτήν την περίπτωση, ο μόνος τρόπος για να διορθώσετε το πρόβλημα είναι να εγκαταστήσετε μια νέα πολλαπλή εισαγωγής στον κινητήρα σας.
Συσσώρευση άνθρακα στις θύρες εισαγωγής
Εκτός από τη συσσώρευση άνθρακα στην πολλαπλή εισαγωγής, υπάρχει επίσης συσσώρευση άνθρακα στις θύρες εισαγωγής. Οι θύρες εισαγωγής συνδέονται με την πολλαπλή. Μια κακή βαλβίδα PCV μπορεί επίσης να επιτρέψει στις εναποθέσεις να κολλήσουν στα στελέχη της βαλβίδας εισαγωγής. Αλλά υπάρχει ένα άλλο πρόβλημα. Αυτός ο κινητήρας χρησιμοποιεί άμεσο ψεκασμό. Ο άμεσος ψεκασμός είναι ένας νέος τρόπος έγχυσης καυσίμου στους κυλίνδρους. Αυτή η μέθοδος ψεκασμού καυσίμου αυξάνει την απόδοση του αυτοκινήτου. Αλλά ένα κακό είναι η έλλειψη καθαρισμού των βαλβίδων εισαγωγής. Έτσι, λερώνονται και τελικά σταματούν να λειτουργούν σωστά. Αυτό το πρόβλημα μπορεί να λυθεί με μια μέθοδο που ονομάζεται φύσημα των καρυδιών κάθε 50.000 μίλια για την αφαίρεση του άνθρακα.
Χαμηλή πίεση λαδιού
Πολλοί ιδιοκτήτες έχουν επίσης παρατηρήσει ένα πρόβλημα χαμηλής πίεσης λαδιού με αυτόν τον κινητήρα και υπάρχει ακόμη και ένα δελτίο σέρβις για αυτό το πρόβλημα. Αυτό που συμβαίνει είναι ότι οι ιδιοκτήτες λαμβάνουν μια λυχνία ελέγχου κινητήρα και κωδικούς DTC P0015 ή P0524 που υποδεικνύουν χαμηλή πίεση λαδιού. Συνιστάται να αντιμετωπίζετε αυτό το πρόβλημα όταν πηγαίνετε στην αντιπροσωπεία. Συνήθως καθαρίζουν τον κωδικό και αλλάζουν λάδι κινητήρα και αντλία λαδιού. Εάν η πίεση λαδιού είναι εκτός προδιαγραφών, η αντλία είναι συνήθως ένα πρόβλημα με τον κινητήρα 2.0L. Εάν η πίεση λαδιού είναι εντός των προδιαγραφών μετά τη μέτρηση, δεν θα αντικαταστήσουν την αντλία. Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα σχετικά με αυτό στο ενημερωτικό δελτίο υπηρεσιών που έχουμε επισυνάψει. Ας προχωρήσουμε σε άλλα προβλήματα με τον κινητήρα Mazda 2.0 SkyActiv-G.
Αστοχία εκκεντροφόρου εισαγωγής
Φθορά του εκκεντροφόρου εισαγωγής παρατηρήθηκε επίσης σε ορισμένους κινητήρες. Ωστόσο, αυτό δεν είναι συνηθισμένο πρόβλημα με το 2.0 SkyActiv. Κυρίως γιατί δεν υπάρχουν πολλά παράπονα για αυτό το πρόβλημα. Ωστόσο, μόλις φθαρεί ο εκκεντροφόρος, θα παρατηρήσετε έναν θόρυβο από το πάνω μέρος του κινητήρα. Η μόνη λύση, δυστυχώς, είναι η αντικατάσταση αυτού του εξαρτήματος με ένα νέο, καθώς η φθορά του εκκεντροφόρου δεν μπορεί να επισκευαστεί. Ένα άλλο πράγμα που πρέπει να σημειωθεί είναι ότι αυτό συμβαίνει συχνά σε κινητήρες που δεν έχουν συντηρηθεί καλά και συχνά μένουν χωρίς επαρκή ποσότητα λαδιού κινητήρα.
Θόρυβος κατά την κρύα εκκίνηση
Τελευταίο αλλά εξίσου σημαντικό είναι το πρόβλημα της ακρόασης του θορύβου του κινητήρα κατά την ψυχρή εκκίνηση. Αυτοί οι κινητήρες Skyactiv-G τείνουν να είναι αρκετά δυνατοί κατά τις κρύες εκκινήσεις. Έτσι, αν ακούσετε ένα κροτάλισμα, δεν πρέπει να φοβάστε, γιατί έτσι λειτουργούν αυτοί οι κινητήρες μέχρι να φτάσουν στην κανονική θερμοκρασία λειτουργίας.
Μπορείτε να δείτε περισσότερα για αυτό το συγκεκριμένο θέμα στο συνημμένο μας βίντεο που εξηγεί όλους τους ήχους.
Ποια μοντέλα έχουν τον κινητήρα Mazda 2.0 SkyActiv-G;
Τώρα ας δούμε ποια μοντέλα έχουν τον κινητήρα 2.0 SkyActiv-G:
- Mazda3
- Mazda 6
- Mazda CX-5
- Mazda CX-3
- Mazda MX-5
Ποια είναι τα πιο συνηθισμένα προβλήματα με τον κινητήρα του Mazda 2.0 SkyActiv-G;
Το πιο σοβαρό πρόβλημα με αυτόν τον κινητήρα είναι η βαλβίδα PCV. Μπορεί να αποτύχει και να προκαλέσει μεγάλα προβλήματα, όπως συσσώρευση άνθρακα στις θύρες εισαγωγής και την πολλαπλή εισαγωγής, καθώς και κατανάλωση λαδιού. Ένα άλλο σημαντικό ζήτημα που πρέπει να γνωρίζετε είναι η αστοχία της αντλίας λαδιού. Οι αντλίες λαδιού τείνουν να αστοχούν και να προκαλούν χαμηλή πίεση λαδιού. Και είναι αρκετά θορυβώδης κινητήρας, ειδικά κατά την κρύα εκκίνηση.
Είναι το Mazda 2.0 SkyActiv-G αξιόπιστο;
Συνολικά, το 2.0 SkyActiv είναι ένας πραγματικά αξιόπιστος κινητήρας. Αυτός ο κινητήρας μπορεί να πιεστεί αρκετά, με προβλήματα που εμφανίζονται συνήθως γύρω στα 150.000 μίλια (περίπου 241.402 χλμ.), συμπεριλαμβανομένων των αστοχιών της βαλβίδας PCV, των εναποθέσεων άνθρακα στην εισαγωγή και των βλαβών της αντλίας λαδιού. Αλλά συνολικά είναι ένας αρκετά καλός κινητήρας με καλή φήμη.