Τα αγαπάτε ή τα μισείτε, τα μικρά turbo βενζίνης φαίνεται να είναι το μέλλον. Δεν είναι όμως κάτι που μας αρέσει πολύ. Προβλήματα όπως η αραίωση λαδιού, οι εναποθέσεις άνθρακα και το τέντωμα της αλυσίδας χρονισμού/ιμάντα είναι σχεδόν σταθερά σε αυτόν τον τύπο κινητήρα. Αλλά ίσως, ίσως, ο βασιλιάς της αξιοπιστίας Toyota κατάφερε να διορθώσει αυτά τα τυπικά προβλήματα.
Το να κάνετε τα μαθήματά σας πριν αποφασίσετε να αγοράσετε ένα αυτοκίνητο με συγκεκριμένο κινητήρα πρέπει να είναι μία από τις κορυφαίες προτεραιότητές σας. Ακόμα κι αν το μοντέλο που σκοπεύετε να αγοράσετε είναι Toyota. Όλοι γνωρίζουμε την Toyota και την άψογη αξιοπιστία της, αλλά και οι καλύτεροι μερικές φορές κάνουν λάθη. Λοιπόν, συμβαίνει αυτό με τον turbo κινητήρα Toyota 1.2L; Ας μάθουμε.
Πρώτα θα δούμε τις βασικές προδιαγραφές αυτού του κινητήρα, στη συνέχεια θα συζητήσουμε τα προβλήματα του κινητήρα Toyota 1.2 turbo και τις εφαρμογές αυτού του κινητήρα. Λοιπόν, χωρίς άλλη καθυστέρηση, ας βουτήξουμε στο θέμα.
Βασικές προδιαγραφές του κινητήρα Toyota 1.2 Turbo
Το Toyota 1.2 turbo είναι ένας αρκετά νέος κινητήρας που κυκλοφόρησε η Toyota για τα βασικά μοντέλα της. Αυτός ο κινητήρας παρουσιάστηκε το 2015. και σχεδιάστηκε για να ανταγωνιστεί τον 1.2 TSI της Volkswagen και τον κινητήρα EcoBoost 1.0 λίτρων της Ford. Το turbo 1.2L είναι γνωστό με την κωδική ονομασία 8NR-FTS. Αυτός ο κινητήρας, όπως υποδηλώνει το όνομά του, έχει κυβισμό 1,2 λίτρων. Το μπλοκ έχει σχέδιο inline-4 με τέσσερις κυλίνδρους. Το μπλοκ, καθώς και η κυλινδροκεφαλή, είναι κατασκευασμένα από αλουμίνιο. Για να γίνει αυτός ο κινητήρας αρκετά ελαφρύς. Ο κινητήρας εφαρμόζει σχεδιασμό διπλού εκκεντροφόρου εναέριου άξονα (DOHC) με μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων. Αυτός ο κινητήρας εφαρμόζει επίσης άμεσο ψεκασμό. Αυτή ήταν μια καινοτομία το 2015 όταν κυκλοφόρησε για πρώτη φορά ο κινητήρας. Επίσης, αυτός ο κινητήρας είναι υπερτροφοδοτούμενος για να παράγει περισσότερη ισχύ. Όσον αφορά τα νούμερα ισχύος, αυτός ο κινητήρας αποδίδει 114 ίππους (85 kW) στις 5.200 σ.α.λ. και 136 lb-ft (185 Nm) ροπής στις 1.500 σ.α.λ.
Συνήθη προβλήματα με τον κινητήρα Toyota 1.2 turbo
Συνήθη προβλήματα κινητήρα Toyota 1.2 turbo:
- Αστοχία πηνίου ανάφλεξης
- Δυσλειτουργίες αντλίας νερού
- Δυσλειτουργίες αντλίας καυσίμου υψηλής πίεσης
- Συσσώρευση άνθρακα στις βαλβίδες εισαγωγής
- Είναι ένας θορυβώδης κινητήρας
- Υψηλή κατανάλωση λαδιού
- Βουλωμένη βαλβίδα EGR
- Υψηλή κατανάλωση καυσίμου
Τώρα που εξοικειωθήκαμε με τα κοινά προβλήματα με αυτόν τον κινητήρα, μπορούμε να προχωρήσουμε στη συζήτηση αυτών των προβλημάτων με περισσότερες λεπτομέρειες και να μάθουμε περισσότερα για το πότε εμφανίζονται, τα συμπτώματά τους και πώς να τα διορθώσετε.
1. Δυσλειτουργία του πολλαπλασιαστή
Οι αστοχίες του πηνίου ανάφλεξης είναι χαρακτηριστικές αυτών των κινητήρων. Τι είναι όμως το πηνίο ανάφλεξης και τι κάνει; Το πηνίο ανάφλεξης είναι κάτι σαν ηλεκτρικός μετασχηματιστής. Μετατρέπει την ισχύ 12 V από την μπαταρία σε υψηλό ρεύμα. Αυτό το ρεύμα περνάει στη συνέχεια στο μπουζί και έχετε έναν σπινθήρα που αναφλέγει το καύσιμο. Δεδομένου ότι αυτός ο κινητήρας είναι άμεσου ψεκασμού, αξίζει να σημειωθεί ότι τα πηνία ανάφλεξης αυτών των κινητήρων δεν διαρκούν πολύ. Μετά από οδήγηση 100.000 km ή μερικές φορές ακόμη λιγότερο, θα πρέπει να αντικατασταθούν με νέες μονάδες. Όταν αρχίσουν να αποτυγχάνουν, θα παρατηρήσετε μια λυχνία ελέγχου κινητήρα, αστοχίες του κινητήρα, τραχύ ρελαντί και κακή απόδοση κινητήρα, καθώς και χαμηλότερη οικονομία καυσίμου. Ευτυχώς, δεν είναι τρελά ακριβά, τουλάχιστον όχι για αυτόν τον κινητήρα. Επιπλέον, η αλλαγή τους είναι πολύ απλή και μπορεί να το κάνει ακόμη και ένας αρχάριος.
2. Βλάβες αντλίας νερού και διαρροές ψυκτικού υγρού
Οι βλάβες της αντλίας νερού και οι διαρροές ψυκτικού υγρού είναι επίσης κοινές με αυτόν τον κινητήρα. Αν δεν γνωρίζετε, η αντλία νερού είναι το εξάρτημα που ελέγχει τη ροή του ψυκτικού από και προς τον κινητήρα. Όταν η αντλία νερού χαλάσει, θα παρατηρήσετε προβλήματα υπερθέρμανσης. Ο κινητήρας θα λειτουργήσει ζεστός και η αντλία νερού μπορεί επίσης να κάνει θόρυβο. Μπορεί επίσης να υπάρχουν διαρροές από την αντλία νερού και μπορεί να χάσετε ψυκτικό. Επιπλέον, παρατηρήθηκε διαρροή από τους σωλήνες. Γι’ αυτό θα πρέπει να γνωρίζετε αυτό το πρόβλημα, γιατί αν δεν προσέξετε, μπορείτε εύκολα να καταστρέψετε τον κινητήρα του αυτοκινήτου σας.
3. Βλάβες της αντλίας καυσίμου υψηλής πίεσης
Αυτός ο κινητήρας εφαρμόζει άμεσο ψεκασμό. Αυτό σημαίνει ότι ο κινητήρας έχει δύο αντλίες καυσίμου. Η μία είναι μια αντλία καυσίμου χαμηλής πίεσης που βρίσκεται στη δεξαμενή αερίου και η μία είναι μια αντλία καυσίμου υψηλής πίεσης που βρίσκεται στο χώρο του κινητήρα. Το μειονέκτημα μιας αντλίας καυσίμου υψηλής πίεσης είναι ότι τείνει να αστοχεί. Και όταν αποτύχει, θα πληρώσετε περίπου 1.480 £ για το ανταλλακτικό και την εργασία. Ένα εξάρτημα κοστίζει μόνο περίπου 1200. Είναι πολύ ακριβή αγορά. Και αυτό είναι ένα πολύ κοινό πρόβλημα με αυτόν τον κινητήρα που ουσιαστικά καταστρέφει την αξιοπιστία του κινητήρα. Μερικές φορές δεν αξίζει καν να πληρώσετε τόσα χρήματα για να το αντικαταστήσετε. Τα συμπτώματα που σχετίζονται με αυτό το πρόβλημα περιλαμβάνουν μια λυχνία ελέγχου κινητήρα, διαρροές, θόρυβο που προέρχεται από το HPFP και προβλήματα εκκίνησης και λειτουργίας του κινητήρα.
4. Συσσώρευση άνθρακα στις βαλβίδες εισαγωγής
Η συσσώρευση άνθρακα είναι ένα άλλο πολύ κοινό πρόβλημα με τον κινητήρα Toyota 1.2. Αυτό είναι ένα άλλο πρόβλημα που προκαλείται από το σύστημα άμεσης έγχυσης. Αυτό το πρόβλημα προκαλείται από τις βαλβίδες εισαγωγής. Οι βενζινοκινητήρες με άμεσο ψεκασμό είναι πολύ ευαίσθητοι σε αυτό το πρόβλημα. Αυτό συμβαίνει επειδή το καύσιμο δεν ψεκάζεται από τις θύρες εισαγωγής όπως οι θύρες ψεκασμού στους κινητήρες. Αυτό θα κάνει τα στελέχη της βαλβίδας να συλλέγουν εναποθέσεις άνθρακα. Αυτές οι εναποθέσεις άνθρακα μπορεί να είναι τόσο μεγάλες που μπορούν να εμποδίσουν τη βαλβίδα να ανοίξει και να κλείσει σωστά. Αυτός ο κινητήρας είναι πολύ ευαίσθητος σε αυτό το πρόβλημα και θα πρέπει να τον επισκευάζετε κάθε 60.000 χλμ και να πηγαίνετε το αυτοκίνητό σας σε έναν ειδικό πίδακα καρυδιάς για να αφαιρέσετε αυτές τις εναποθέσεις. Μπορεί να είναι ακριβό, αλλά έτσι είναι.
5. Είναι ένας θορυβώδης κινητήρας
Αυτός ο κινητήρας είναι επίσης πολύ θορυβώδης και μπορεί να προκαλέσει πολλούς κραδασμούς. Αυτό συμβαίνει επειδή ο κινητήρας είναι σχετικά μικρός και οι μικροί κινητήρες δεν είναι καλά ισορροπημένοι. Επίσης, δεδομένου ότι ο κινητήρας είναι άμεσου ψεκασμού, θα παρατηρήσετε ότι ακούγεται σαν κινητήρας ντίζελ. Αυτό συμβαίνει επειδή το αέριο εγχέεται μέσω της αντλίας καυσίμου υψηλής πίεσης σε εξαιρετικά υψηλές πιέσεις Bar/PSI. Αυτό είναι που κάνει αυτό το diesel να ακούγεται. Αυτό είναι ένα από τα πιο κοινά προβλήματα με αυτούς τους σύγχρονους κινητήρες. Ωστόσο, αυτός ο ήχος δεν πρέπει να σας ειδοποιεί καθώς είναι κανονική λειτουργία του κινητήρα.
6. Υψηλή κατανάλωση λαδιού
Η υψηλή κατανάλωση λαδιού φαίνεται επίσης με μεγαλύτερα χιλιόμετρα στον κινητήρα 1.2. Όταν ο κινητήρας φτάσει σε περισσότερα χιλιόμετρα, θα αρχίσει να πίνει πολύ περισσότερο λάδι από το συνηθισμένο. Αυτό είναι ένα κοινό πρόβλημα με τους κινητήρες της Toyota. Οι κινητήρες τους τείνουν να πίνουν περισσότερο λάδι καθώς τα μίλια αρχίζουν να αυξάνονται. Δυστυχώς, δεν υπάρχει τρόπος να ξεπεραστεί αυτό το πρόβλημα. Ο μόνος τρόπος που μπορείτε να δοκιμάσετε είναι να αλλάζετε το λάδι πιο συχνά και να χρησιμοποιείτε πιο παχύρρευστο λάδι. Αυτό θα μειώσει την κατανάλωση λαδιού Toyota.
7. Βουλωμένη βαλβίδα EGR
Μια βουλωμένη βαλβίδα EGR είναι επίσης ένα κοινό πρόβλημα με αυτόν τον κινητήρα. Τι είναι λοιπόν μια βαλβίδα EGR; Η βαλβίδα EGR είναι μια βαλβίδα ανακύκλωσης καυσαερίων. Ορισμένοι κινητήρες τείνουν να ρυπαίνουν περισσότερο και απαιτούν αυτή τη βαλβίδα EGR. Αυτή η βαλβίδα κατευθύνει το αέριο από την εξάτμιση στη θύρα εισαγωγής για να συνεχίσει τη διαδικασία καύσης. Έτσι η ρύπανση μειώνεται. Εφόσον αυτή η βαλβίδα λειτουργεί με καυσαέρια, η βαλβίδα EGR μπορεί να μπλοκαριστεί εντελώς και τελικά η βαλβίδα θα μπλοκαριστεί εντελώς. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα μια λυχνία ελέγχου κινητήρα, τραύλισμα, κακή απόδοση κινητήρα και γενικά κακή οικονομία καυσίμου. Ο μόνος τρόπος να το αντικαταστήσετε είναι να το αντικαταστήσετε. Μερικοί άνθρωποι καθαρίζουν αυτές τις βαλβίδες, αλλά η αντικατάσταση αυτής της βαλβίδας θα σας λύσει για πάντα αυτά τα προβλήματα.
8. Υψηλή κατανάλωση καυσίμου
Ένα άλλο πράγμα για το οποίο διαμαρτύρονται οι ιδιοκτήτες όταν πρόκειται για το Toyota 1.2 turbo είναι η υψηλή κατανάλωση καυσίμου. Αν και είναι κινητήρας 1,2 λίτρων, δεν είναι πολύ αποδοτικός. Αυτό οφείλεται κυρίως στο ότι περιλαμβάνεται συχνά σε οχήματα με βαρύτερο σασί. Αυτό ασκεί μεγαλύτερη πίεση στον κινητήρα και επίσης μειώνει την οικονομία καυσίμου.
Ποια Toyota έχουν κινητήρα 1.2L τούρμπο;
Ας δούμε τώρα ποια μοντέλα έχουν τον κινητήρα 1.2 turbo που κατασκευάζει η Toyota.
- Toyota Auris (E180)
- Toyota Corolla (E210)
- Toyota CH-R
Ποια είναι τα κοινά προβλήματα κινητήρα Toyota 1.2 turbo;
Υπάρχουν πολλά προβλήματα με αυτόν τον κινητήρα της Toyota. Περισσότερο από το συνηθισμένο όταν πρόκειται για αυτή τη μάρκα. Αυτά τα προβλήματα περιλαμβάνουν συσσώρευση άνθρακα, αστοχία EGR, κατανάλωση λαδιού και αστοχία πηνίου ανάφλεξης. Ωστόσο, κατά τη γνώμη μας, το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η αστοχία της αντλίας καυσίμου υψηλής πίεσης. Αυτό συμβαίνει επειδή το εξάρτημα από μόνο του θα σας κοστίσει 1.200 £ και η εργασία θα κοστίσει επιπλέον 300 £. Αυτό είναι ένα συνηθισμένο πρόβλημα με αυτούς τους κινητήρες και είναι πολύ ακριβό να επιδιορθωθεί.
Είναι αξιόπιστο το 1.2 Toyota Turbo;
Σε γενικές γραμμές, μπορούμε να πούμε ότι πρόκειται για έναν αρκετά αξιόπιστο κινητήρα. Αλλά όχι από τα φθηνότερα από άποψη συντήρησης. Υπάρχουν πολλά κοιτάσματα άνθρακα που χρειάζονται καθαρισμό, συχνότερες αλλαγές λαδιών λόγω χρησιμοποιημένου λαδιού, συχνότερη αστοχία μπουζί και πηνίου και αστοχία αντλίας καυσίμου υψηλής πίεσης. Αυτό το εξάρτημα μόνο μπορεί να κοστίσει 1.500 £ για την αντικατάσταση.