Θέλετε λοιπόν ένα μεγάλο V10 γερμανικό diesel σε ένα παλιό καλό Touareg ή Phaeton. Δεν μπορούμε να σας κατηγορήσουμε, είναι καταπληκτικά! Αλλά υπάρχει ένα πράγμα: αυτοί οι κινητήρες Volkswagen V10 TDI είναι εκπληκτικοί όταν λειτουργούν. Διαφορετικά, μπορούν να γίνουν πραγματικός εφιάλτης.
Βασικές προδιαγραφές του κινητήρα VW V10 TDI
Το V10 είναι κάτι σαν θρύλος και μύθος στην αυτοκινητοβιομηχανία. Όλοι γνωρίζουν και μιλούν για αυτούς τους κινητήρες, αλλά κανείς δεν τους έχει δει από κοντά. Αυτό οφειλόταν κυρίως στο γεγονός ότι αυτοί οι κινητήρες παράγονταν σε πολύ μικρές ποσότητες. Όχι ότι δεν μπορείς να το βρεις. Ωστόσο, τα νούμερα ήταν πολύ μικρά σε σύγκριση με τους άλλους κινητήρες V8 που παρήγαγαν ταυτόχρονα η VW και η Audi. Αυτός ο κινητήρας-μαμούθ παρουσιάστηκε το 2003. και παρήχθη μέχρι το 2008, οπότε και σταμάτησε να κυκλοφορεί λόγω της έλλειψης δημοτικότητας αυτών των κινητήρων, καθώς και των υψηλών εκπομπών ρύπων και της κακής οικονομίας καυσίμου. Υπήρχε επίσης ένας ακόμη μεγαλύτερος V12 TDI που παρουσίασε η VW εκείνη την εποχή, και αυτός ο κινητήρας είχε επίσης παρόμοια μοίρα με τον V10. Το V10 συνήθως αποτελούνταν από δύο κινητήρες R5 2.5 TDI ενωμένους μεταξύ τους. Πολλά στοιχεία μοιράστηκαν επίσης μεταξύ τους. Τώρα ας μιλήσουμε για τις κύριες προδιαγραφές του κινητήρα Volkswagen V10 TDI.
- Διαμόρφωση: V10
- Όγκος εργασίας: 4,9 L (4921 cc)
- Διάμετρος κυλίνδρου: 81 mm
- Διαδρομή κυλίνδρου: 95,5 mm
- Γρανάζια βαλβίδας: SOHC, 2 βαλβίδες ανά κύλινδρο
- Λόγος συμπίεσης: 18,5
- Στροβιλοσυμπιεστής: Ναι
- Ιπποδύναμη: 313 – 350 HP @ 3750 rpm
- Ροπή: 750-850 Nm (553-627 lb-ft) στις 2.000 σ.α.λ.
Συνήθη προβλήματα κινητήρα Volkswagen V10 TDI
- Βλάβες κεντρικού ρουλεμάν
- Βλάβες μετάδοσης
- Προβλήματα φίλτρου καυσίμου
- Διαδοχικές δυσλειτουργίες της αντλίας καυσίμου
- Δυσλειτουργίες του υπερσυμπιεστή
- Βλάβες διαδοχικής αντλίας
- Δυσλειτουργίες αντλίας νερού
- Προβλήματα EGR
- Βλάβες γεννήτριας
Τώρα που καλύψαμε κοινά προβλήματα κινητήρα Volkswagen V10 TDI, ας προχωρήσουμε σε καθένα από αυτά τα προβλήματα και ας μάθουμε περισσότερα για καθένα από αυτά τα προβλήματα όταν εμφανιστούν, καθώς και για τα συμπτώματα που προκαλούν στις ακόλουθες ενότητες.
Βλάβες κεντρικού ρουλεμάν
Τώρα ας ξεκινήσουμε με ένα κοινό πρόβλημα με αυτόν τον κινητήρα, και αυτό είναι ένα πρόβλημα με τις αστοχίες του κεντρικού ρουλεμάν του άξονα μετάδοσης κίνησης, γνωστό και ως άξονας μετάδοσης κίνησης. Αυτός ο κινητήρας παράγει τόση ροπή που ο κινητήριος άξονας είναι ένα από τα πιο κοινά σημεία αστοχίας. Τείνουν να αποτυγχάνουν συνεχώς. Το πιο αδύναμο σημείο του κινητήριου άξονα είναι το κεντρικό ρουλεμάν, το οποίο συνήθως αστοχεί. Όπως μπορείτε να δείτε, αυτό δεν είναι πρόβλημα κινητήρα. Ωστόσο, αποφασίσαμε να προσθέσουμε το πρόβλημα επειδή το πρόβλημα παρουσιάζεται σε καθέναν από αυτούς τους κινητήρες V10. Ευτυχώς, αυτό είναι ένα από τα λιγότερο ακριβά προβλήματα που θα έχετε με αυτό το V10 TDI.
Βλάβες μετάδοσης
Ένα άλλο κοινό σημείο αστοχίας για αυτόν τον κινητήρα είναι το κιβώτιο ταχυτήτων. Αυτό το εξάρτημα αποτυγχάνει πολύ εύκολα με τον ίδιο τρόπο όπως ο στροφαλοφόρος άξονας. Ένα άλλο θέμα που δεν σχετίζεται με τον κινητήρα, αλλά εξακολουθεί να προέρχεται από την εργασία του κινητήρα. Η υψηλή ροπή ισούται με υψηλή πίεση στο κιβώτιο ταχυτήτων, που οδηγεί σε πρόωρη αστοχία ή τουλάχιστον προβλήματα. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για αυτοκίνητα που έχουν τεθεί σε λειτουργία και γίνονται διαρκώς κατάχρηση. Είναι αυτονόητο ότι η επισκευή ή η αντικατάσταση ενός κιβωτίου ταχυτήτων είναι απίστευτα ακριβή. Είναι πολύ πιθανό να χρειαστεί να πληρώσετε $6000 ή περισσότερα για να αντικαταστήσετε αυτό το μπλοκ κινητήρα. Και αυτό δεν είναι λίγα χρήματα, δεδομένου ότι η πραγματική αξία του οχήματος δεν είναι τόσο μεγάλη. Γι’ αυτό συχνά συμβουλεύουμε μια ενδελεχή δοκιμή μετάδοσης, καθώς αυτό το εξάρτημα μπορεί να κοστίσει ένα χέρι και ένα πόδι για να επισκευαστεί. Αν αγοράζετε ένα V10 Touareg ή ένα Phaeton, ψάξτε για αυτοκίνητα που τα έχουν οδηγήσει ήρεμοι οδηγοί, όχι κάποιος νεαρός που το κράτησε για ένα μήνα και το πέταξε σε κάθε γωνία του δρόμου.
Προβλήματα φίλτρου καυσίμου
Τώρα ας προχωρήσουμε στα πραγματικά προβλήματα με τον κινητήρα Volkswagen V10 TDI. Και ένα από αυτά τα προβλήματα είναι το πρόβλημα του φίλτρου καυσίμου. Αυτός ο κινητήρας έχει δύο τεράστια φίλτρα καυσίμου που βρίσκονται στο τέλος της κοιλάδας κοντά στο τείχος προστασίας.
Αυτά τα δύο φίλτρα τοποθετούνται μαζί και μοιάζουν οπτικά με φίλτρο λαδιού και όχι με το συνηθισμένο μικρό φίλτρο καυσίμου. Δεδομένου ότι πρόκειται για έναν τεράστιο κινητήρα, πρέπει να έχει αυτά τα φίλτρα για να λειτουργεί σωστά. Και αυτό που μπορεί να συμβεί είναι ότι αυτά τα φίλτρα μπορεί να βουλώσουν και να προκαλέσουν προβλήματα όπως άλματα κινητήρα, αστοχίες κινητήρα και άλλα παρόμοια προβλήματα. Μπορείτε να δείτε πώς αλλάζουν αυτά τα φίλτρα στο παραπάνω βίντεο. Στην πραγματικότητα, αυτή είναι μια πολύ εύκολη DIY δουλειά που μπορεί να κάνει κάθε αρχάριος.
Διαδοχικές δυσλειτουργίες της αντλίας καυσίμου
Το δεύτερο πιο γνωστό πρόβλημα με αυτόν τον κινητήρα είναι η βλάβη της διπλής αντλίας καυσίμου, η οποία μπορεί να συμβεί και να προκαλέσει παρόμοια συμπτώματα φίλτρου καυσίμου που αναφέραμε προηγουμένως. Υπάρχουν δύο αντλίες καυσίμου. Ένα σε κάθε κυλινδροκεφαλή και δουλεύουν μαζί. Βρίσκονται πίσω από την κυλινδροκεφαλή. Ακριβώς ανάμεσα στον κινητήρα και το τείχος προστασίας.
Και για να αφαιρέσετε αυτές τις αντλίες, θα πρέπει να ρίξετε ολόκληρο το πλαίσιο. Αυτό σημαίνει ότι τόσο ο κινητήρας όσο και το κιβώτιο ταχυτήτων θα πρέπει να αποσυνδεθούν επειδή απλά δεν υπάρχει χώρος για εργασία στον κινητήρα ενώ βρίσκεται στο χώρο του κινητήρα. Όταν αυτές οι αντλίες αποτυγχάνουν, θα αντιμετωπίσετε συμπτώματα όπως διαρροή καυσίμου, έλεγχος του φωτός του κινητήρα, χαμηλό ρελαντί και αστοχίες. Ο μόνος τρόπος για να διορθώσετε αυτό το πρόβλημα είναι να αντικαταστήσετε τη διπλή αντλία και αυτό μπορεί να είναι πολύ ακριβό.
Δυσλειτουργίες του υπερσυμπιεστή
Αυτός ο κινητήρας έχει επίσης αστοχίες στροβιλοσυμπιεστή. Αυτός ο κινητήρας χρησιμοποιεί δύο υπερσυμπιεστές Garrett, έναν για κάθε τράπεζα. Και οι δύο αυτοί υπερσυμπιεστές είναι τοποθετημένοι στις κάτω πλευρές του κινητήρα. Και αν το μαντέψατε σωστά, η αφαίρεση ενός από αυτά θα σημαίνει ότι θα πέσει ξανά το πλαίσιο.
Αυτοί οι υπερσυμπιεστές σβήνουν περίπου κάθε 240.000 χιλιόμετρα. Όταν το turbo αποτύχει, θα αρχίσετε να ακούτε ένα σφύριγμα και η απόδοση θα μειωθεί. Σας συμβουλεύουμε ότι για αυτό το σέρβις είναι πολύ καλύτερο να αντικαταστήσετε και τα δύο turbo ταυτόχρονα, εάν και το άλλο turbo είναι ελαφρώς κατεστραμμένο. Μπορεί να κοστίσει περισσότερο, αλλά δεν θα πληρώσετε χιλιάδες δολάρια για να πετάξετε ξανά τον κινητήρα έξω.
Δυσλειτουργίες αντλίας νερού
Οι αντλίες νερού σε αυτούς τους κινητήρες επίσης αποτυγχάνουν συχνά. Το καλό όμως είναι ότι δεν χρειάζεται να αφαιρέσετε τον κινητήρα για να τα αλλάξετε. Το οποίο είναι καλό. Η αντλία νερού είναι τοποθετημένη στο μπροστινό μέρος του κινητήρα και είναι εύκολα προσβάσιμη. Ακόμη και ένας αρχάριος μηχανικός μπορεί να κάνει αυτήν την αλλαγή. Τα συμπτώματα που σχετίζονται με την αντλία νερού περιλαμβάνουν τον θόρυβο που θα αρχίσει να κάνει η αντλία, οι διαρροές ψυκτικού υγρού και τα προβλήματα υπερθέρμανσης είναι επίσης κοινά.
Προβλήματα EGR
Προβλήματα EGR έχουν επίσης σημειωθεί σε αυτούς τους κινητήρες. Το EGR είναι ένα σύστημα ανακύκλωσης καυσαερίων. Αυτό το σύστημα έχει το ειδικό καθήκον να συλλέγει μέρος των καυσαερίων και να το κατευθύνει στην πολλαπλή εισαγωγής. Αυτός ο κινητήρας χρησιμοποιεί ένα σύστημα EGR που είναι πολύ περίπλοκο και έχει πολλές διαδρομές. Αυτό που μπορεί να συμβεί είναι ότι αυτές οι βαλβίδες EGR μπορεί να αποτύχουν εάν δεν καθαριστούν καλά.
Ως αποτέλεσμα, η βαλβίδα EGR δεν θα λειτουργήσει και όταν λειτουργεί, θα αρχίσετε να αντιμετωπίζετε περίεργα συμπτώματα όπως η λυχνία ελέγχου κινητήρα, απώλεια ισχύος, χαλαρή λειτουργία και άλλα προβλήματα απόδοσης. Η λύση σε αυτό το πρόβλημα είναι να αντικαταστήσετε πλήρως τη βαλβίδα EGR με μια νέα εάν θέλετε να αποκαταστήσετε τη σωστή λειτουργία του κινητήρα.
Βλάβες γεννήτριας
Αυτός ο κινητήρας V10 TDI έχει επίσης συχνές βλάβες του εναλλάκτη. Γιατί λοιπόν είναι αυτό; Λοιπόν, αυτός ο εναλλάκτης δεν είναι ο τυπικός σας εναλλάκτης, ο εναλλάκτης αυτού του κινητήρα είναι πολύ σφιχτός στην κοιλάδα του κινητήρα V10.
Και μέσα στην κοιλάδα υπάρχουν πολλά συντρίμμια και θερμότητα που μπορούν εύκολα να βλάψουν τη γεννήτρια.
Βλάβες στα καλώδια του προθερμαντήρα
Και το τελευταίο πρόβλημα στη λίστα μας είναι οι αστοχίες των ιμάντα προθερμαντήρων. Αυτά είναι τα καλώδια που πηγαίνουν στους προθερμαντήρες. Αυτός ο κινητήρας έχει συνολικά 10 προθερμαντήρες καθώς είναι V10. Σε κινητήρες μεγαλύτερης χιλιομετρικής απόδοσης, αυτοί οι ιμάντες μπορεί να αποτύχουν. Τείνουν να σπάνε επειδή εκτίθενται στη θερμότητα και είναι κατασκευασμένα από πραγματικά φτηνό πλαστικό. Ο μόνος τρόπος για να διορθώσετε αυτό το πρόβλημα είναι να τα αντικαταστήσετε.
Προβλήματα μπεκ ψεκασμού καυσίμου και άλλα προβλήματα που σχετίζονται με την ηλικία
Όντας κινητήρας V10, υπάρχουν 10 μπεκ ψεκασμού καυσίμου και καθώς αυτά τα αυτοκίνητα μεγαλώνουν και κάνουν πολλά χιλιόμετρα, τα μπεκ ψεκασμού καυσίμου θα πρέπει οπωσδήποτε να αντικατασταθούν. Εάν αποφασίσετε να τα αντικαταστήσετε με ανακαινισμένα, συνήθως κοστίζουν μεταξύ 125 και 220 $ ανά ακροφύσιο. Αυτό σημαίνει ότι μπορείτε να περιμένετε να πληρώσετε περίπου 1.500 $ μόνο για τα μπεκ, καθώς και το κόστος της εργασίας. Λάβετε υπόψη ότι υπάρχουν πολλά άλλα πράγματα που μπορείτε να περιμένετε να αλλάξουν ανάλογα με την ηλικία αυτού του αυτοκινήτου. Η απλή αντικατάσταση όλων των παρεμβυσμάτων και των φθαρμένων σωλήνων σε αυτόν τον κινητήρα μπορεί να κοστίσει έως και 2.000 $.
Ποια μοντέλα έχουν τον κινητήρα V10 TDI;
Αυτός ο κινητήρας συμπεριλήφθηκε στα ακόλουθα οχήματα.
- 2002 – 2008 VW Touareg V10 TDI
- 2003 – 2007 VW Phaeton V10 TDI 4Motion
Ποια είναι τα κοινά προβλήματα με τον κινητήρα V10 TDI;
Τα πιο συνηθισμένα προβλήματα με αυτόν τον κινητήρα είναι η αστοχία του ρουλεμάν ώθησης του άξονα προπέλας, η αστοχία του κιβωτίου ταχυτήτων, τα προβλήματα φίλτρου καυσίμου, οι βλάβες της αντλίας καυσίμου, οι βλάβες του εναλλάκτη, οι βλάβες του στροβιλοσυμπιεστή και οι βλάβες του καλωδίου προθερμαντήρα.
Είναι αξιόπιστος ο κινητήρας VW V10 TDI;
Αυτός ο κινητήρας είναι αρκετά αξιόπιστος, αλλά υπάρχουν ακόμα πολλά που μπορεί να πάνε στραβά όταν φροντίζετε 10 κυλίνδρους. Η VW απλώς ξέρει πώς να φτιάχνει ντίζελ, ειδικά στις μέρες που δεν υπήρχαν περίπλοκες συσκευές εκπομπών ρύπων. Το μόνο μειονέκτημα αυτών των κινητήρων είναι η ακριβή συντήρηση. Οποιαδήποτε σημαντική εργασία στον κινητήρα απαιτεί να πεταχτεί ολόκληρος ο κινητήρας και είναι πολύ ακριβό. Εάν σκέφτεστε σοβαρά να αγοράσετε ένα V10 Touareg ή Phaeton, βεβαιωθείτε ότι έχετε τα χρήματα για μια μεγάλη αναμόρφωση. Βοηθάει πολύ αν ξέρετε πώς να χειρίζεστε μόνοι σας μικρές επισκευές. Εάν είναι δυνατόν, αγοράστε ένα αυτοκίνητο με πλούσιο ιστορικό σέρβις και βεβαιωθείτε ότι υπάρχουν αρχεία με αυτές τις επισκευές.