Όλοι γνωρίζουμε ότι ένα αυτοκίνητο είναι ένα πολύ επικίνδυνο όχημα και οι περισσότεροι λογικοί άνθρωποι δεν θα σκεφτόντουσαν ποτέ να μπουν σε ένα αυτοκίνητο με σπασμένα φρένα ή σπασμένο τιμόνι. Ωστόσο, λίγοι συνειδητοποιούν ότι τα καλά, λειτουργικά αμορτισέρ είναι επίσης πολύ σημαντικά για την ασφάλεια του οχήματος. Εάν τα αμορτισέρ είναι ελαττωματικά ή κακής ποιότητας, η απόσταση ακινητοποίησης του αυτοκινήτου αυξάνεται, το αυτοκίνητο γίνεται ασταθές κατά τις στροφές και τους ελιγμούς, οι τροχοί μπορεί να γλιστρήσουν εντελώς από το δρόμο σε ανώμαλο δρόμο και ο οδηγός κινδυνεύει να χάσει εντελώς τον έλεγχο. Επιπλέον, η δυσλειτουργία των αμορτισέρ προκαλεί αστοχία σχεδόν όλων των εξαρτημάτων της ανάρτησης και του συστήματος διεύθυνσης, καθώς και πρόσθετη φθορά στα ελαστικά. Επομένως, εάν αισθάνεστε ότι το αυτοκίνητό σας απορροφά τους κραδασμούς χειρότερα, η ανάρτηση χτυπάει ή η οπτική επιθεώρηση του αμορτισέρ αποκαλύψει ότι έχει διαρροή ή έχει αρχίσει να «ιδρώνει», επικοινωνήστε αμέσως με ένα κέντρο σέρβις αυτοκινήτων. διαγνωστικά και, εάν χρειάζεται, αντικατάσταση του φθαρμένου αμορτισέρ με νέο. Εάν είστε ιδιοκτήτης κινέζικου αυτοκινήτου, μπορείτε να αγοράσετε ένα νέο αμορτισέρ και όλα τα απαραίτητα σχετικά ανταλλακτικά στο κατάστημά μας ανταλλακτικών.
Αλλά η αγορά ενός νέου αμορτισέρ είναι μόνο η μισή μάχη. Εάν το αμορτισέρ δεν έχει εγκατασταθεί σωστά, ακόμη και ένα πλήρως λειτουργικό γόνατο μπορεί να αποτύχει εντός ημερών. Επομένως, εάν αποφασίσετε να αλλάξετε μόνοι σας το αμορτισέρ ή δεν είστε σίγουροι για τα προσόντα του σέρβις αυτοκινήτου που πρόκειται να επικοινωνήσετε, τότε ακολουθούν ορισμένοι βασικοί κανόνες για την αλλαγή του αμορτισέρ.
1 Αγοράστε μόνο υψηλής ποιότητας αμορτισέρ
Αν και αυτό το σημείο δεν ισχύει για την αντικατάσταση αμορτισέρ, ακόμη και ο πιο έμπειρος τεχνικός με το πιο πλήρες σετ εργαλείων δεν θα μπορέσει να λειτουργήσει σωστά ένα υποτυπώδες αμορτισέρ. Προτείνω να αγοράσετε αμορτισέρ των ακόλουθων εμπορικών σημάτων: KYB (Kayaba), Bilstein, Sachs, Boge και Koni, άλλες εταιρείες είναι συνήθως χαμηλότερης ποιότητας και, όπως έχουμε ήδη αναφέρει, δεν πρέπει να κάνετε οικονομία σε αμορτισέρ.
2 Τα αμορτισέρ μπορούν να αντικατασταθούν μόνο σε ζευγάρια
Οι κατασκευαστές εξαρτημάτων ανάρτησης και γόνατων αμορτισέρ συνιστούν την αντικατάσταση των αμορτισέρ ανά ζεύγη. Κανένας κατασκευαστής αμορτισέρ δεν θα παρέχει καμία εγγύηση για το γόνατο αν αντικαταστήσετε μόνο ένα αμορτισέρ. Η εξήγηση είναι απλή: εάν έχετε ένα παλιό φθαρμένο αμορτισέρ στη μία πλευρά του αυτοκινήτου και ένα καινούργιο στην άλλη, το αυτοκίνητο θα κυλήσει, το μεγαλύτερο μέρος του φορτίου θα είναι στο νέο γόνατο και θα αστοχήσει αρκετά γρήγορα. Επιπλέον, με μια τέτοια αλλαγή, η συμπεριφορά του αυτοκινήτου κατά τη διάρκεια ελιγμών, καθώς και κατά το απότομο φρενάρισμα, γίνεται εντελώς απρόβλεπτη.
3 Ελέγξτε όλα τα εξαρτήματα του αμορτισέρ για φθορά
Πολύ συχνά, ο λόγος για την πρόωρη βλάβη ενός νέου αμορτισέρ είναι η μη έγκαιρη αντικατάσταση δακτυλίων, ρουλεμάν, ρουλεμάν στήριξης, καθώς και ελατηρίων.
Βεβαιωθείτε ότι έχετε ελέγξει την ακεραιότητα της μπότας του αμορτισέρ εάν είναι κατεστραμμένο ή πολύ φθαρμένο, φροντίστε να το αντικαταστήσετε, διαφορετικά η σκόνη που εισέρχεται από τις ρωγμές και τις σχισμές του κορμού στη ράβδο θα λειτουργήσει ως λειαντικό και θα καταστρέψει γρήγορα τη ράβδο κραδασμών, καθώς και τις τσιμούχες μέσα.
Η βάση στήριξης κραδασμών είναι επίσης σημαντικό μέρος του γόνατου αμορτισέρ. Εάν παρατηρήσετε ότι ο προφυλακτήρας είναι θρυμματισμένος ή απλά παραμορφωμένος, φροντίστε να τον αντικαταστήσετε, διαφορετικά μια καλή τρύπα στο δρόμο που θα αναγκάσει το αμορτισέρ να λειτουργήσει πλήρως μπορεί να είναι η τελευταία ακόμη και για ένα νέο αμορτισέρ. Επίσης, βεβαιωθείτε ότι η βάση του αμορτισέρ εφαρμόζει άνετα στο αμορτισέρ. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να αφήνεται το αναστολέα πρόσκρουσης να κινείται ελεύθερα κατά μήκος της ράβδου. Αυτό θα κάνει τη σκόνη να εισχωρήσει κάτω από τη βάση κραδασμών και να λειτουργήσει σαν γυαλόχαρτο, προκαλώντας πολύ γρήγορα αστοχία του γόνατου κραδασμού. Θα πρέπει επίσης να δώσετε προσοχή στο αμορτισέρ εάν αγοράσατε ένα μη γνήσιο αμορτισέρ. Το γεγονός είναι ότι η διάμετρος της ράβδου των μη γνήσιων αμορτισέρ μπορεί να είναι διαφορετική από την αρχική και ακόμη και ένας νέος προφυλακτήρας μπορεί να κινείται εντελώς ελεύθερα πάνω σε αυτό, σε αυτήν την περίπτωση, επικοινωνήστε με το κατάστημα για να επιλέξουν το σωστό bump stop για εσάς
Ρουλεμάν στήριξης πρέπει να αντικατασταθούν εγκαίρως. Το γεγονός είναι ότι υπάρχουν σφραγίδες μέσα στο αμορτισέρ, οι οποίες είναι σχεδιασμένες έτσι ώστε η ράβδος να λειτουργεί μόνο πάνω-κάτω, αλλά να μην περιστρέφεται μέσα. Για το σκοπό αυτό παρέχονται ρουλεμάν στα στηρίγματα των αμορτισέρ. Εάν το ρουλεμάν είναι κολλημένο ή χαλαρό, πρέπει να αντικατασταθεί και πρέπει επίσης να προσέξετε τα ίδια τα στηρίγματα, εάν το λάστιχο είναι σπασμένο ή χαλαρό, το στήριγμα πρέπει να αντικατασταθεί.
Εάν παρατηρήσετε ότι τα ελατήρια στο αυτοκίνητό σας έχουν χαλάσει ή η απόσταση από το έδαφος έχει μειωθεί, φροντίστε να τα αντικαταστήσετε διαφορετικά το νέο σας αμορτισέρ θα αποτύχει.
4 Χρησιμοποιήστε ένα ειδικό εργαλείο κατά την αντικατάσταση του αμορτισέρ
Μια αρκετά συχνή αιτία βλάβης του αμορτισέρ είναι η ζημιά στο αμορτισέρ κατά την εγκατάσταση στο αυτοκίνητο.
Τα αμορτισέρ μονού σωλήνα δεν είναι πολύ διαδεδομένα στη λιθουανική αγορά, αλλά εάν αποφασίσετε να εγκαταστήσετε αυτόν τον τύπο αμορτισέρ στο αυτοκίνητό σας, μην καταστρέψετε τα τοιχώματα του αμορτισέρ σε καμία περίπτωση. Εάν χρησιμοποιήσετε ένα παξιμάδι για να στερεώσετε το αμορτισέρ, θα αποτύχει πολύ γρήγορα σε σχεδόν 100 τοις εκατό.
Είναι πολύ συνηθισμένο τα συνεργεία αυτοκινήτων να χρησιμοποιούν πνευματικό κλειδί κρούσης για να σφίξουν τα παξιμάδια της ράβδου του αμορτισέρ. Αυτό είναι απαράδεκτο! Όταν το χρησιμοποιείτε, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα η ράβδος να περιστραφεί μέσα στο περίβλημα, κάτι που θα δαγκώσει τις στεγανοποιήσεις και θα προκαλέσει την αποτυχία του κραδασμού. Επίσης, το σφίξιμο του αμορτισέρ με κλειδί έχει μεγάλη πιθανότητα να πιέσει το μέταλλο της ράβδου, και αν υπάρχει καλό χτύπημα, η ράβδος κρούσης θα σπάσει, προκαλώντας πιθανώς ατύχημα. Επίσης δεν επιτρέπεται η στερέωση της ράβδου με πένσες, κλειδιά αερίου και άλλα εργαλεία που μπορεί να βλάψουν τον καθρέφτη της ράβδου. Για να σφίξετε το παξιμάδι στη ράβδο, χρησιμοποιήστε οπωσδήποτε ένα ειδικό κλειδί που στερεώνει τη ράβδο του αμορτισέρ και σφίγγει το παξιμάδι.
5 Κάντε το τελικό σφίξιμο των αμορτισέρ μόνο αφού κατεβάσετε το μηχάνημα
Όπως συμβαίνει με όλα τα μέρη της ανάρτησης, το τελικό σφίξιμο των αμορτισέρ θα πρέπει να γίνεται μόνο όταν το αυτοκίνητο είναι χαμηλωμένο και στους 4 τροχούς. Εάν σφίξετε τα αμορτισέρ ανύψωσης (στο γρύλο) αφού το αυτοκίνητο είναι εκτός ανύψωσης, η ράβδος θα παραμορφωθεί και το αμορτισέρ δεν θα λειτουργήσει σωστά. Επιπλέον, αν τοποθετηθεί ένα αθόρυβο μπλοκ στο αμορτισέρ, θα αναπτύξει εσωτερική πίεση που θα το σπάσει πολύ γρήγορα.
6 Ξεφουσκώστε σωστά το αμορτισέρ πριν την εγκατάσταση
Όπως γνωρίζετε, τα αμορτισέρ διατηρούνται σε οριζόντια θέση, γεγονός που οδηγεί στο γεγονός ότι στα αμορτισέρ δύο σωλήνων, το αέριο από τον εξωτερικό κύλινδρο εισέρχεται στον εσωτερικό. Αυτό το αέριο δεν μπορεί διαφορετικά να καταστρέψει τη ράβδο ή τη βάση κραδασμών μέχρι να εγκατασταθεί το γόνατο στο αυτοκίνητο. Ωστόσο, εάν δεν αφαιρεθεί από τον εσωτερικό κύλινδρο πριν από την εγκατάσταση, το αμορτισέρ δεν θα λειτουργήσει σωστά, γεγονός που μπορεί επίσης να προκαλέσει τρύπημα και χτύπημα κραδασμών, καθώς και αστοχία της βαλβίδας. Επομένως, πριν την εγκατάσταση, τα αμορτισέρ δύο σωλήνων πρέπει να φουσκωθούν ως εξής:
- Γυρίστε τη ράβδο του αμορτισέρ προς τα κάτω και πιέστε την ομαλά σχεδόν σε όλη τη διαδρομή και στερεώστε τη σε αυτή τη θέση για 2-3 δευτερόλεπτα
- Γυρίστε το συμπιεσμένο αμορτισέρ ανάποδα και κρατήστε το συμπιεσμένο για 3-5 δευτερόλεπτα. και αφήστε τη ράβδο ομαλά
- Γυρίστε ξανά το αμορτισέρ με τη ράβδο προς τα κάτω, περιμένετε 2-3 δευτερόλεπτα και επαναλάβετε τα προηγούμενα βήματα 3-5 φορές.
Μετά τον αερισμό του αμορτισέρ, πρέπει να διατηρείται σε κάθετη θέση με τη ράβδο προς τα πάνω μέχρι και κατά την εγκατάσταση στο όχημα.