Τίθεται το ερώτημα, τι είναι το B2B;
Το B2B ονομάζεται επιχείρηση σε επιχείρηση ή μπορείτε επίσης να ακούσετε B-to-B. Είναι μια μορφή επιχειρηματικής συναλλαγής που περιλαμβάνει έναν κατασκευαστή και έναν χονδρέμπορο ή έναν χονδρέμπορο και έναν λιανοπωλητή. Business-to-business σημαίνει ότι οι συναλλαγές διεξάγονται μεταξύ εταιρειών, όχι μεταξύ μιας εταιρείας και ενός μεμονωμένου καταναλωτή. Από επιχείρηση σε επιχείρηση έρχεται σε αντίθεση με τις συναλλαγές μεταξύ επιχείρησης και καταναλωτή (B2C) και επιχείρησης με κυβέρνηση (B2G).
Κατανόηση Business to Business (B2B)
Οι επιχειρηματικές συναλλαγές μιας εταιρείας είναι κοινές σε μια απλή αλυσίδα εφοδιασμού, καθώς οι εταιρείες αγοράζουν προϊόντα και άλλες πρώτες ύλες που χρησιμοποιούνται στη διαδικασία παραγωγής. Το τελικό προϊόν μπορεί στη συνέχεια να πωληθεί σε ιδιώτες μέσω επιχειρηματικών και καταναλωτικών συναλλαγών. Στο πλαίσιο της επικοινωνίας, το business-to-business αναφέρεται στις μεθόδους με τις οποίες οι εργαζόμενοι διαφορετικών εταιρειών μπορούν να συνδεθούν με άλλους, ας πούμε μέσω των social media. Μια τέτοια επικοινωνία μεταξύ εργαζομένων δύο ή περισσότερων διαφορετικών εταιρειών ονομάζεται επικοινωνία B2B.
B2B ηλεκτρονικό εμπόριο
Οι περισσότερες εταιρείες διαθέτουν ιστότοπους που επιτρέπουν σε άλλες εταιρείες να μάθουν για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της εταιρείας. Επιτρέπεται επίσης η έναρξη αγορών μέσω e-mail. συνδέσμους αγοράς. Εξειδικευμένοι διαδικτυακοί κατάλογοι που παρέχουν πληροφορίες για συγκεκριμένους κλάδους, εταιρείες και τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που παρέχουν διευκολύνουν επίσης τις συναλλαγές B2B.
Ειδικές εκτιμήσεις
Για να πραγματοποιηθούν με επιτυχία οι επιχειρηματικές συναλλαγές, τότε όλα πρέπει να είναι καλά προγραμματισμένα. Οι περισσότερες λειτουργίες βασίζονται στο λογιστικό προσωπικό της εταιρείας για τη δημιουργία σχέσεων με επιχειρηματικούς πελάτες. Πρέπει να θυμόμαστε ότι οι επιχειρηματικές σχέσεις θα πρέπει επίσης να καλλιεργούνται, συνήθως μέσω επαγγελματικών αλληλεπιδράσεων πριν από την πώληση, για επιτυχημένες συναλλαγές.
Οι παραδοσιακές πρακτικές μάρκετινγκ βοηθούν επίσης τις επιχειρήσεις να συνδεθούν με επιχειρηματικούς πελάτες. Και σε αυτό βοηθούν εμπορικές εκδόσεις που προσφέρουν στις εταιρείες διαφήμιση στο Διαδίκτυο ή σε έντυπη μορφή. Η συμμετοχή εταιρειών σε συνέδρια και εκθέσεις αυξάνει την ευαισθητοποίηση των προϊόντων και των υπηρεσιών τους, που παρέχουν σε διάφορες εταιρείες.
Παράδειγμα B2B
Οι μεγάλες συναλλαγές με μεγάλα τιμολόγια είναι συνηθισμένες για τις μεταποιητικές εταιρείες. Ας υποθέσουμε ότι η Samsung είναι ένας από τους μεγαλύτερους προμηθευτές της Apple, που παράγει το iPhone. Η «Apple» διατηρεί επίσης B2B σχέσεις με διάσημες εταιρείες «Intel», «Panasonic», «Micron Technology».
Δεν είναι μυστικό ότι η αυτοκινητοβιομηχανία βασίζεται σε συναλλαγές B2B. Τα περισσότερα από τα εξαρτήματα του οχήματος παράγονται ανεξάρτητα και οι κατασκευαστές αυτοκινήτων αγοράζουν τα εξαρτήματα για τη συναρμολόγηση του αυτοκινήτου. Για παράδειγμα, ελαστικά, μπαταρίες, εύκαμπτοι σωλήνες, κλειδαριές θυρών και ηλεκτρονικά είδη κατασκευάζονται συνήθως από διάφορες εταιρείες που πωλούν τα προϊόντα τους απευθείας σε κατασκευαστές αυτοκινήτων.
Οι πάροχοι υπηρεσιών συμμετέχουν επίσης σε συναλλαγές B2B. Ας υποθέσουμε ότι μια εταιρεία ειδικεύεται στη διαχείριση ακινήτων, την καθαριότητα και τον βιομηχανικό καθαρισμό. Επομένως, τέτοιες υπηρεσίες πωλούνται συχνά σε άλλες εταιρείες και όχι σε μεμονωμένους χρήστες.